Internet op de Camping

Pagina: 1
Acties:

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
Het dilemma van mijn schoonouders: Het internet thuis begint de reguliere campingperiode te overschaduwen. Internet op de camping is wel mogelijk, alleen vie de reguliere telefoonlijn :r of via ADSL. ADSL zou de oplossing zijn, alleen kan ik geen provider vinden die een kortere minimale contractsduur heeft van 1 jaar. Dus hebben ze het hele jaar internet, alleen gebruiken ze het maar 4 a 5 maanden.

Dus zijn we op zoek naar een adsl provider die wel aan onze eisen voldoet. De reguliere providers hebben allemaal een minimale contractsduur van 1 jaar. Multikabel komt dan met 3 maanden als taart in het gezicht (kabelaansluiting gaat niet lukken op de camping |:( )

Ik vroeg me af of medegotters hier iets van weten.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Volgens mij kan het niet korter dan 1 jaar.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
NOFI, maar wat is het nut van de camping als je alle comfort van thuis meeneemt? Is het niet juist de plek waar je geen drukte/hectiek van alle dag wilt?

Maar goed, on topic : Verhuizen van de lijn is ook een optie, alleen zit je dan tijdelijk zonder op beide plekken. Satteliet internet is duur. Is ADSL tijdsurfen van Hetnet niet wat voor ze? Daar betaal je alleen de onlinetijd. Anders zou ik gewoon het goedkoopste ADSL aanbod nemen en de overige maanden maar voor lief nemen.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
zeef schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:39:
NOFI, maar wat is het nut van de camping als je alle comfort van thuis meeneemt? Is het niet juist de plek waar je geen drukte/hectiek van alle dag wilt?

Maar goed, on topic : Verhuizen van de lijn is ook een optie, alleen zit je dan tijdelijk zonder op beide plekken. Satteliet internet is duur. Is ADSL tijdsurfen van Hetnet niet wat voor ze? Daar betaal je alleen de onlinetijd. Anders zou ik gewoon het goedkoopste ADSL aanbod nemen en de overige maanden maar voor lief nemen.
Ik wil juist dat mijn schoonouders naar de camping gaan. Om juist de drukte en hectiek te ontsnappen :P .

• zeef
8)7

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24

Verwijderd

Bij de campingbeheerder aandringen op adsl met draadloos netwerk :P

• zeef
Misschien is een gedeelde Wireless verbinding inderdaad wel een goed idee!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Multikabel bied ook ADSL aan. Weet alleen niet of die voorwaarden hetzelfde zijn als voor kabel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 13:52
Wat ik zou doen is juist iets proberen te regelen met de camping zelf. Misschien wil de camping dit wel optioneel gaan aanbieden via een gedeeld netwerk. Hierdoor kunnen camping bezoekers gewoon per maand/week betalen want de camping heeft het jaarcontract.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De vraag of er ISP's een kortere periode dan 1 jaar breedband leveren kan je laten vallen dat is: Nee.

• Je kan opzich een KPN-ADSL aansluiting nemen (ivm lage verhuis tarief) en het contant (incl telnummer) verhuizen heen en weer.

• Twee aansluitingen, dus op beide adressen.

• Collectief iets regelen met de camping 'bewoners' en 'beheerder' dat er misschien één aansluiting geregeled en betaald kan worden met een soort wifi-hot-spot op de camping waar iedereen voor een minimale vergoeding (lees in campingbedrag) gebruik van kan maken op aanvraag (je wilt wel weten wie het gebruikt immers en stukje beveiliging). Let bij deze optie en het opzetten op de Algemene voorwaarden van het abonnement! Veel consumenten producten laten het wederverkopen van een breedband verbinding niet toe!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1