Toon posts:

[ADSL] Waardeloze snelheid, splitterprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik zit met het volgende probleem.

Mijn internet doet de laatste tijd gekke dingen. De snelheid is veelal veel lager dan dat deze zou moeten zijn. Als ik echter de ADSL splitter er tussenuit haal, dan heb ik altijd de volle snelheid. Ik dacht dus dat de splitter dan wel kapot moest zijn. Je hoort immers wel vaker over problemen met deze simpele doch fragiele stukjes techniek...

Ik heb daarom een nieuwe gehaald bij de locale computershop, en wel de SMC CPF119F. Echter ik heb nu nogsteeds een gare verbinding, 45 kb/s (speedtest) max download. En dus zonder splitter zo rond de 350 kb/s...

De rest v/d config:

* Anologe telefoonlijn
* Alcatal Speedtouch Home (ongemod!)
* Routertje (E-tech ding)
* 2 pc,s beide winxp sp2

Aan de router ligt het in ieder geval ook niet, die heb er al tussenuit gehaalt, hetzelfde probleem. Misschien dat de modem wel niet helemaal lekker met de splitter overweg kan, en het alleen goed doet met een alcatel splitter? Maarja, een splitter is toch een splitter zou je zeggen...

Iemand een id?

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Hoe heb jij zonder splitter lopen testen, als jij rechstreeks op je hoofdlijn hebt aangesloten, heb je dan ook de lijn van de splitter naar je modem gecontroleerd.

Kklinkt mijn namelijk dat je daar het probleem hebt zitten, in ieder geval, beide splitters zelfde probleem, zonder niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak steeds gebruik van hetzelfde stuk telefoonlijjn di evan mijn die van de splitter naar de modem loopt... dit is een goed stuk, want deze doet het ook wanneer de splitter ertussenuit gehaald is....

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ok,

Maar als jij dan nog steeds hetzelfde stuk lijn gebruikt, op wat voor manier sluit jij hem dan aan als je de splitter ertussen uit haald?

Ik kan uit je uitleg niet precies halen hoe jij het aangesloten hebt. Uit eigen ervaring (niet met home modem) met een ander adsl modem, heb ik gemerkt dat de tel lijn gecrossed is.

Verwijderd

Topicstarter
Owkie ik zal ff proberen het uit te leggen

De lijn komt mijn huis in. Aan dit "hoofdpunt" zit een stuk telefoondraad (1) met daaraan de splitter. Vanuit de splitter loopt een stuk draad naar mijn telefoon, en een stuk draad (2) naar de computer (ongeveer 10 m). De modem staat bij de computer.

Als ik de splitter ertusseniut haal, gebeurt dit ook letterlijk. Ik verbind dan gewoon 1 en 2 met elkaar doormiddel van zo'n verbindingsdoosje.... er vrandert dus helemaal niets, behalve het ontbreken v/s splitter...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

En wat als je nou de modem en de splitter direct met twee hele korte stukjes telefoondraad op de ISRA aansluit? Als je dan nog steeds een trage verbinding hebt, bel dan gewoon ff de kpn op.

Heb je dit probleem sinds een snelheidsupgrade?

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 11-03-2005 21:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En als je alleen je splitter er tussen aansluit, dus het poortje van je telefonie apparaten los laat?

Vergelijk ook even de waardes (lastig bij een ST HOME, dat wordt telnettten zonder router) van je lijn snelheid, SNR & ATT etc in de verschillende configs.

Behaalde snelheid is nogsteeds iets waar je geen touw (en conclusie) aanvast kan knopen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1