Printerserver middels dlc vervangen naar Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28
Hoi ik zit met een ontzettend probleem waar ik al twee dagen mee aan het prutsen ben.

Bij een klant van mijn werk hebben we een Windows 2000 pc staan die middels een printerserver aan een oude Lineprinter hangt. Op de pc draait een programma die elk halfuur een regel uitprint. De printer is aan de printerserver gekoppeld via het DLC protocol, dat gaat dus op MAC adres basis.

Nu moest de PC geupgrade worden omdat de andere pc te oud werd. We hebben er een standaard HP business pc(HP dc7100CMT) heen weggezet. Daarop staat standaard windowd XP geinstalleerd, dat was ook een eis van de eindklant omdat ze het hele bedrijf wilde omzetten naar WindowsXP.
De applicatie alles werkt weer naar behoren behalve het printen werkt niet. Dit omdat na veel zoeken Windows XP het DLC print protocol niet meer ondersteund. Microsoft heeft wel een driverpack uitgebracht waarmee je het DLC protocol toch kan gebruiken onder Windows XP maar het print gedeelte zit er niet meer in.

Ik heb geprobeerd om de printserver te gebruiken op tcp/ip basis maar helaas doet de printserver dan helemaal niets. Hij werkt blijkbaar alleen op DLC basis.

Nu zit ik met een probleem dat ik niet weet wat nu het beste is. Is er een mogelijkheid om de lineprinter toch aan te sturen middels windows XP. Desnoods met een andere printserver. Terug naar Windows 2000 is namelijk geen optie. Ik heb al veel zitten zoeken/bellen/denken maar kan geen manier bedenken waarvan ik zeker weet dat het werkt. Het regeltje dat elk half uur geprint word is voor het bedrijf namelijk heel belangrijk en moet alijd werken.

Hopelijk hebben jullie een goed idee, als er meer informatie is hoor ik het wel.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GAEvakYD
Wow interesant zeg. Ik ga die persoon gelijk mailen.

• GAEvakYD
Update, ik heb van die jongen de bestanden gekregen. Het werkt op het eerste oog als een trein, net zoals onder windows 2000. Volgende week maar uittesten bij de klant.

Hartelijk bedankt voor tip, ik uren gezocht en niets gevonden en jij komt met dit aan. :-p