BNC op Iiyama Vision Master 17 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik wil mijn Iiyama Vision Master 17 (MF8617E/T) graag van beeld voorzien via BNC. Hiervoor heb ik een verloopje van VGA naar 5x BNC gekocht (mijn monitor heeft 5x BNC aansluiting. Dit overigens allemaal omdat ik 2 computers op de monitor aan wil sluiten.

Het probleem: het werkt niet. BNC ontvangt geen enkel signaal.

Ik heb dus geprobeerd vanuit mijn PC met een GeForce2 kaart, en vanuit mijn laptop met een onboard S3 Twister kaart. Ik heb ongeveer alle mogelijke frequenties + resoluties uitgeprobeerd op beide computers, sync on green aan/uit, maar het geeft geen reactie. Als ik een signaal in de monitor stop blijft het OSD zeggen 'No Signal', af en toe afgewisseld met de mededeling 'Fast FH'. Google gaf mij hier geen antwoord op.

Vreemd is, dat als ik de zwarte en grijze sync-BNCaansluitingen losmaak, ik wél (wazig&streperig) beeld krijg als ik mijn computer opstart, dus voordat ik in Windows XP inlog. Zodra ik inlog valt het signaal weer weg.

Iemand die hier meer van af weet?

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

even de vsync en de hsync omwisselen, en in het osd menu de andere ingang selecteeren,

dat van die v en hsync schijnt een bekend probleen van Iiyama te zijn.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• unitzero
bedankt voor de tip, maar het doet nog steeds niks, behalve dan dat de tekst 'fast FH' vervangen is door 'too slow Fv'. lijkt me uiteraard iets te maken te hebben met de frequentie, maar die heb ik al gevarieerd van 60 tot 120 hz op verschillende resoluties.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

heel vreemd, je hangt je laptop aan de bnc kebel?, ja? hang voor de grap dan eens je laptop aan de gewoone vga kabel. en je pc aan de bnc kabel, wie weet doet ie meer, stel wel eerst even je pc in op 800x600@60 Hertz.

als de bnc kabel het dan nog niet doet is ie stuk, doet je het wel, dan is er mischien iets mis met je vga aansluiting van de laptop.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• unitzero
ik heb de bnckabel op de laptop en de pc geprobeerd. beiden geen resultaat. als de kabel stuk zou zijn dan zou ik toch ook geen beeld erover moeten hebben als ik nog niet in windows ingelogd zou zijn (wat ik dus wel heb) of zou misschien een van de sync-kabels stuk zijn? ook dat lijkt me vreemd want die geven ook wel signaal door blijkbaar, gezien het feit dat de monitor mij wel vertelt dat er verkeerde frequenties aan hem gegeven worden...

• unitzero
iemand anders wellicht nog een idee?
Pagina: 1