Toon posts:

[HTML] iFrame bgcolor enkel in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je op volgende website www.student.kuleuven.ac.be/~m0324915 klikt op "Water" en dan in de gallery op een thumbnail klikt, gaat er in het rechterframe een .jpg openspringen. Het probleem is nu dat ik de achtergrondkleur van het frame niet wit wil, maar dezelfde kleur wil geven als het kader rond het rechterframe.

In firefox werkt dit, maar in IE niet, iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen.

Ik heb al lang zitten zoeken op google, en op enkele fora, waaronder GoT en heb niets kunnen vinden...

PS: ik heb gewerkt met bgcolor toe te voegen in mijn <iFrame> tag, maar mss dat ik ergens een foutje heb gemaakt, alleszinds, ik vind de fout echt niet.

Thanx,

Lenne

Verwijderd

CSS Background-color property werkt gewoon in IE

http://msdn.microsoft.com...rties/backgroundcolor.asp

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:25:
PS: ik heb gewerkt met bgcolor toe te voegen in mijn <iFrame> tag, maar mss dat ik ergens een foutje heb gemaakt, alleszinds, ik vind de fout echt niet.
Je zegt het zelf al, als je nu gewoon de bgcolor aan de body van de pagina die je in je frame laadt toevoegt?
edit:
Toevoeging: in FF willen sommige eigenschappen wel eens inheritten naar het iFrame, dit kan je echter vergeten in IE.

[ Voor 17% gewijzigd door Rowanov op 11-03-2005 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat had ik al geprobeerd, maar ik zie nog altijd niet wat ik fout doe. Als er eens iemand mijn code wil bekijken, zou ik hem/haar heel dankbaar zijn... aangezien ik nu al meer als 2u op dit probleem zit te zoeken.

bgcolor van pagina die wordt geladen veranderen is geen optie hé, aangezien er een zuivere .jpg in dat frame geladen wordt, er wordt dus niet echt een pagina geladen.

PS: die bgcolor veranderen in de pagina die wordt geladen, doe ik al bij mijn beginpagina, dat lukt dus idd wél, maar is hier dus niet bruikbaar...

nog iemand een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 16:50 ]

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:47:
Ook dat had ik al geprobeerd, maar ik zie nog altijd niet wat ik fout doe. Als er eens iemand mijn code wil bekijken, zou ik hem/haar heel dankbaar zijn... aangezien ik nu al meer als 2u op dit probleem zit te zoeken.
Jongen, echt waar; lees mijn reply. Het werkt gewoon, ik heb je pagina gedownload en uitgevoerd wat ik heb gezegd. Als jij nu eens aangeeft wat jij er aan gedaan hebt en zelf de betreffende code neergooit :?
Ik kan ook editten ;)
Anyway; jouw probleem kan je oplossen met een scriptingtaal als php. Dit is overigens heel erg basic, google is je vriend.
Ik ben in een goede bui, je pagina in je iframe haalt de foto op uit een map; je gaat dan met foto id's werken die je door de GET doorgeeft. Voorbeeld van zo'n link is dan:
foto.php?id=2

Edit 2:
Plus dat dit, zoals Quist al zegt met css wel kan en met html niet:
http://msdn.microsoft.com.../properties/bgcolor_0.asp

[ Voor 35% gewijzigd door Rowanov op 11-03-2005 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeker van plan met PHP te leren werken, maar aangezien ik nog maar net bezig ben met HTML enz. ga ik dat nog even laten wachten. Alleszinds bedankt voor het idee, ik ga er mij zeker eens mee bezighouden.

Moest je trouwens die code die je had geprobeerd en werkte nog willen doorsturen, zou dat erg fijn zijn.

Thanx

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:53

crisp

Devver

Pixelated

Met javascript zijn request-variabelen ook uit te lezen ;)

Intentionally left blank

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

volgens de MSDN kan je dit gewoon in je hoofd pagina zetten waar het iframe in staat.
code:
1
2
3
iframe{
background: #xxxxxx;
}

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:53

crisp

Devver

Pixelated

Rowanov schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:07:
volgens de MSDN kan je dit gewoon in je hoofd pagina zetten waar het iframe in staat.
code:
1
2
3
iframe{
background: #xxxxxx;
}
Dat heeft volgens mij alleen zin ism allowtransparency, maar dan moet het document in de iframe ook nog expliciet background-color: tranparent op het body-element hebben.

Intentionally left blank

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Hier een linkje over de allowtransparency; als je dit niet aan de praat krijgt wordt het toch echt php.
http://msdn.microsoft.com...ies/allowtransparency.asp

Verwijderd

Als je het met php wilt doen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php
    if(file_exists($_GET['image']))
    {
        echo '[img]"'[/img]';
    }
?>

Die roep je dan aan met plaatje.php?image=blaat.jpg, en dan zet je in plaatje.php gewoon een bgcolor.
Pagina: 1