Toon posts:

optical wireless notebook mice

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring en weet wat een goede notebook muis is?

Zit te denken aan de V500 of w.o.n.m. van logitech. Of een windowsmuisje.....

Verwijderd

Dat hangt er vanaf hoe je de muis wilt gebruiken... als je je laptop als desktopvervanger gaat gebruiken kan je in principe ook gewoon een gewone muis gebruiken. Als je veel on the go bent kan je beter een muis met een draadje nemen, omdat de basisstations van een goede draadloze muis nogal groot zijn en hiernaast gewoon niet handig zijn om on the go te gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
for on the go....

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 23:19
Ik heb deze van microsoft:
http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=031

ben er vrij tevreden van, batterij gaat reeds 4 maanden mee. Gebruik hem elke dag op het werk, dus 40u/week

De ontvanger zit in de muis zelf, als hij in de muis steekt is hij uitgeschakeld. Zodoende wordt de engergie bespaard en kan je het meenemen als 1 geheel. Bereik is ook goed en voor een klein muisje licht hij goed in de hand (persoonlijke mening)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

DaRKie schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:05:
Ik heb deze van microsoft:
http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=031

ben er vrij tevreden van, batterij gaat reeds 4 maanden mee. Gebruik hem elke dag op het werk, dus 40u/week

De ontvanger zit in de muis zelf, als hij in de muis steekt is hij uitgeschakeld. Zodoende wordt de engergie bespaard en kan je het meenemen als 1 geheel. Bereik is ook goed en voor een klein muisje licht hij goed in de hand (persoonlijke mening)
Dat heeft de V500 van Logitech ook, wat TS dus noemt. Ik weet niet of we je hier goed mee kunnen helpen. Of het voor jou wat is hangt af van de grootte van je handen, je smaak, voorkeur voor merk enz. De v500 is prima, zoals bijna alle Logitech muizen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 08:56

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Misschien handig in dit topic: Is die logitech wireless notebook muis ontvanger ook compatable met andere muizen, Zoals de MX700 en de MX1000 ?

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
ik heb altijd logitech muizen gehad mx700 mx1000, nu wil ik dus een optische draadloze voor mijn laptop. De microsoft is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan de v500. Logitech Cordless opt. mouse notebook is natuurlijk ook een optie. Zou graag wat gebruikerservaringen willen horen, zoals van darkie....... bvd

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
Beetje late reactie misschien, maar ik kan je de v500 zeker aanraden. Ik heb 'm vorige week gekocht, en zoals verwacht van een Logitech bevalt 'ie erg goed. Mijn eerdere ervaringen met draadloze muizen waren slecht (lastige communicatie tussen muis/ontvanger), maar bij de v500 verloopt dat vlekkeloos, en dit kan over een flinke afstand (natuurlijk een beetje zinloos voor een notebookmuis maar dat doet er verder niet toe).

Het ontwerp is slim uitgedacht; inklapdesign waarbij de muis wordt uitgeschakeld zodra deze is ingeklapt. De ontvanger is netjes in de muis te schuiven. Een opberghoesje voor de muis wordt meegeleverd wat geen overbodige luxe is in een laptoptas die vol met troep zit.

De beide knoppen zijn duidelijk ontworpen voor normaal gebruik; ze kunnen niet perongeluk worden ingedrukt, zoals bij sommige andere muizen het geval is. Nadeel hiervan is dat het niet echt een prettige muis is om spelletjes mee te doen.

Het meest opvallende van deze muis, het scrollpaneeltje ipv het scrollwieltje, werkt uitstekend. Leuk detail is dat het een scrollwiel achtig geluidje maakt tijdens het scrollen. Klein nadeel is dat tijdens het scrollen, het continu naar boven scrollen gedeelte kan worden geactiveerd, waardoor je tijdens het naar beneden scrollen afentoe een stukje naar boven kan schieten. Dit is even wennen en vergt enige handigheid om te voorkomen.

Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen, maar gezien mijn eerdere ervaringen met Logitech muizen zou ik 'm wat dat betreft het voordeel van de twijfel willen geven.

Conclusie: De v500 is aardig aan de prijs, maar je krijgt hier een prachtig stukje techniek voor, dat gewoon goed werkt, betrouwbaar is en zeker de aandacht trekt.

Ook maar dat ik dat weet!

Pagina: 1