Toon posts:

Far cry en systeem crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat bij het starten van Far Cry, dus in het menu het hele systeem blijft hangen, en soms in het spel zelf. Hierbij hoor ik ook het geluid dat blijft hangen.

Ik heb een AMD Athlon 64 3200, Asus EAX600XT HDTV 128 MB, 1024 MB Ram, Maxtor 160 GB SATA schijf en MSI k8n SLI platinum.

Ik heb ook patch 1.3 geinstalleerd, maar geen effect.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry deze topic kan beschouwd worden als geclosed, dergelijke topic bestaat al.

Verwijderd

Nee ;)

Dat andere topic is een flink stuk ouder en het is goed mogelijk dat de jouw flink andere hardware ook een andere oplossing nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks.

IIG in dat andere topic gaf ik dus aan dat ik gelijk patch 1.3 had geinstalleerd, maar niet eerst 1.1. Weet iemand of dit iets uit zou kunnen maken?

Of zou het kunnen zijn dat mijn videokaart het niet aan kan? Het is toch een vrij nieuwe en geavanceerde toch ?

Let ook even op de edit knop. Het is niet nodig om meerdere berichten kort achterelkaar te plaatsen

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 16:15 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens andere videokaart drivers, en als je wat geoc'ed hebt zet het dan terug op de stock settings

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-03-2005 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
geoc'ed ??? stock settings ?
wat bedoel je hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 16:35 ]

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:56

CXNeXo

This behavior is by design.

[gewone mensentaal]
geoc'ed = Of je de kaart "opgevoerd" hebt....
stock = De fabrieksinstellingen
[/gewone mensentaal]

Aangezie je de betekenis van deze termen niet wist zal je de kaart ook wel niet opgevoerd hebben...

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik niet gedaan. Is ook niet nodig/nuttig denk ik in dit geval. :/

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en nog steeds gaat het systeem hangen tijdens het spel.
Op de ATI website staat dat een soort gelijk probleem bij o.a. Call of Duty ontdekt is.
Some users have reported that after the game is launched, the system may hang or produce a VPU recover error. Ik krijg idd ook een VPU recover error(als deze standaard is ingeschakeld).

Daar staat als oplossing:
To correct this issue, download and install CATALYST 3.10 Display Drivers or higher.

Nu heb ik CATALYST 5.3(laatste versie) gedownload en geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Om te beginnen, draaien andere spellen wél stabiel.

Heb je wel eens memtest 86 gedraaid en verliep deze zonder errors?
http://www.memtest.org/do...emtest86+-1.51.floppy.zip

Prime 95 of een ander stress programma verloopt ook zonder problemen?
ftp://mersenne.org/gimps/p95v238.zip

En als 3dbenchmark kan je dan bijvoorbeeld 3dmark03 downloaden.. om ook de vga kaart het vuur aan de schenen te leggen

Zo ja, dan is het waarschijnlijk een driver probleem. Zo nee dan is een onderdeel in je pc gewoon niet 100% in orde..

[ Voor 13% gewijzigd door Race Eend op 22-03-2005 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb bij star wars battlefront en star trek elite force 2 ook problemen dat er ineens naar de desktop wordt gegaan, maar niet dat het systeem hangt.

Ik zal die testen eens uitvoeren. Ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de genoemde tests doorlopen en bij memtest geen errors. Bij benchmarken krijg ik een score van geloof ik 475. Ik weet niet of dit veel is of weinig. Ook test met stresstest geen problemen
Duurt allemaal wel erg lang dat testen.

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
wow jou 3dmark score klopt voor geen meter. heb je wel de nvidia nforce 4 drivers erop?

http://www.nvidia.com/obj...f4_winxp64_6.39_beta.html

Testen duurt zeker lang, zeker omdat je pas naar een paar uur kan zeggen of het echt helemaal stabiel is. Voer bij prime eens de middelste test uit (niet blend). Das vooral voor de cpu.

3dmark is dan voor overall, hele systeem stressen.. en memtest om te kijken of je geheugen errors hebt.

Laat memtest anders even een uur lang test 5 doen. (toetscombinaties in dos:
C - 1 - 3 - 5 - enter - enter). Als ie dan geen errors geeft zit het wel goed. Dan 3x 3dmark achterelkaar ofzo, desnoods met prime aan op de achtergrond (laat hem maar werken!).

Want als meerdere games eruit klappen is het gewoon niet stabiel..

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik had me vergist de benchmark is 4379 3dmarks.

En ik heb nog geen winxp 64bit, dus dan zullen die drivers niet werken toch of maakt dat niet uit?

En het is een ASUS ATI EAX600XT 128 MB, dus van ATI en niet Nvidia toch?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 18:22 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

Hetzelfde probleem hier. Ik heb Far Cry geïnstalleerd en zit in het menu en dan *poef*, de boel bevriest. De audio speelt nog kort door maar hangt daarna ook. Dit zowel in Far Cry onder Windows XP 32-bit met patch 1.32 als de Far Cry x64 versie onder Windows XP 64-bit.

(patchvolgorde: 1.3 -> 1.31 -> 1.32)

Systeem:

ABIT AV8 mobo (meest recente VIA Hyperion drivers geïnstalleerd)
AMD Athlon 64 3000+ @ 2.4ghz (Prime95-stabiel en andere games draaien normaal)
2x512mb DDR-RAM in dual-channel (PC3500 en draaien momenteel onder hun max specs)
ATi Radeon X800 Pro met Catalyst 6.2 (fast writes uitgeschakeld btw, niet overgeclocked)
X-Fi XtremeMusic met meest recente drivers

Windows XP SP2 helemaal up-to-date

Ik zal later vandaag even in-game kijken of de boel dan ook vastloopt.

----

[ Voor 75% gewijzigd door Wildfire op 13-02-2006 13:20 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 22:43
Dat andere spellen normaal draaien zegt niks bij een overgeclocked systeem, het ene programma/spel is nou eenmaal gevoeliger ervoor dan het andere. Even terugclocken en dan proberen, zoveel werk is dat toch niet ;)

The devil is in the details.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

December schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:16:
Dat andere spellen normaal draaien zegt niks bij een overgeclocked systeem, het ene programma/spel is nou eenmaal gevoeliger ervoor dan het andere. Even terugclocken en dan proberen, zoveel werk is dat toch niet ;)
Ik kan uren Doom 3, UT2004, CoD2, Splinter Cell 3, Half-Life 2 (ook Lost Coast) etc draaien zonder problemen. Ook 3DMark enzo.

Daarnaast is het menu van Far Cry nou niet echt systeembelastend...

Ik draai trouwens al bijna een jaar op 2.4 ghz zonder problemen. Ik kan stresstesten tot en met, zowel CPU, VGA als RAM, geen problemen.

Maar goed... als ik straks terug ben van boodschappen doen zal ik m'n CPU op stock speed zetten, maar dan blijft het probleem toch hetzelfde - dat kan ik je nu al vertellen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 13-02-2006 13:20 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, as I said... *poef*, freeze.

De game zelf kan ik echter normaal spelen.

Pagina: 1