Toon posts:

IP conflicten binnen het windows netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn topic wat ik een poosje geleden heb geopend werd gesloten. Snap niet helemaal wat de reden daarvan is. Zou kunnen zijn hoofdlettergebruik in de titel. Ik zal het probleem nogmaals formuleren maar eest zal ik meedelen wat voor energie ik erin heb gstoken het probleem op te lossen dan wel te begrijpen. Ik heb de Got search en google geraapleegd, ik vind aanverwante onderwerpen maar die geven geen antwood op het probleem, vandaar ook deze post.

Daar komt ie dan:

Wij hebben thuis een basic(moet ik basic ook nog specificeren of is dit conform de regels) windows netwerk met 10 compu's en een vigor router die tevens als DHCP server functioneert. Er is geen randapparatuur aangesloten op het netwerk, tevens heeft niemand een vast ip adres. De DHCP server deelt automatisch ipadressen uit. In de lijst van ip adressen op de router zie ik geen dubbele ip adressen of mac adressen. We hebben geen 2e dhcp server, alleen de router als dhcpserver.

MAW, geen rariteiten binnen het netwerk, geen printers eraan gekoppeld, zoals ik al zei heel basic.

Het probleem is dat we ip conflicten hebben binnen het netwerk en heb geen idee waar dat aan zou kunnen liggen. Ik kan alleen bedenken dat de router defect is. Wie heeft een ander idee??? Alvast bedankt.

MVG,

Olivier

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:07

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IMHO: Sarcasme lijkt me niet de manier om je gelijk te halen.

Over je probleem:

- Heeft een pc mischien een hard gecodererd ip-adres in zich? (niet geconfigureerd als dhcp-client).
- Wat is je subnet-mask?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

IP conflicten. Waar merk je dat aan? Wat voor foutmelding krijg je en waar?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je toevallig 2 aldi-pc's? Zo ja, dan heb je grote kans dat (zoals in je vorige topic al gemeldt werd) je 2 pc's hebt met hetzelfde mac-adres (waarschijnlijk is dat dan 00-00-00-00-00-00). (In je router zul je ook geen dubbele mac-adressen zien aangezien een mac-adres normaal gesproken uniek is en dus van 1 pc is en niet van 2 of meerdere.)
Wat het mac-adres is vind je op de volgende manier:
start, uitvoeren, daar dan cmd intypen, dan krijg je de commandprompt en daar typ je dan in:
ipconfig /all
Bij fysiek adres zie je dan je mac-adres staan. Vergelijk dat dus op alle pc's, heb je het dubbel, dan dus op een van de pc's aanpassen (als dat mogelijk is).

[ Voor 16% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-03-2005 15:31 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

waarom zie ik niet meer info ?
ik vroeg:
-2e dhcp server op je netwerk.
-Kijk eens in je router, heeft hij dubbel ip adressen uitgedeeld?
-Heb je soms dubble mac adressen?
ik zie nog niets terug heirvan. Als je netwerk ECHT standaard was had je geen dubbele ip adressen, dus iets wijkt af. Als jij niet verteld hoe het PRECIES in elkaar zit kunne we je dus niet helpen.

Ik snap BEST dat je er al naar gekeken hebt, maar wordt eens wat specifieker. b.v. post eens precies de foutmelding &os& ipconfig /all van de PC's die conflicten hebben.

Je topic is (volgens mij) gesloten omdat je wel vaker vragen stelt waarbij
-Je dropt een vraag, zonder aan te geven waarom de andere oplossingen in de search voor jou wel niet werken.
-hoofdletter is topic titel (is geen doodzonde, maar het telt wel op)
-Je topc starts zijn inhoudelijk kort. meer info wat jij onder basic verstaat en de foutmeldingen die je krijgt zijn toch wel de moeite waard.
...
affijn een topic starten staat hier heel goed uitgelegd:
Policy - Network Troubleshooting

lees ook dit:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

en lees ook de link uit de vorige sluitmelding eens goed.

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 11-03-2005 15:49 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.