[98se] Schermproblematiek

Pagina: 1
Acties:

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-04 18:45
Mijn vader heeft een PC, die niet meer zogoed werkt. Hij vroeg mij jullie om hulp te vragen op dit forum. Z'n pctjes draait op windows 98SE en dit is wat hij mij mailde:

''Monitor staat op 16 kleuren en 640 x 480 pixels.

Als je de instellingen wijzigt, moet je de computer herstarten en vervolgens komt die niet meer tot leven (zwart scherm met wit knipperende cursor links boven)

Vervolgens resetknop indrukken en de PC start were moeizaam op met de oude, foute instellingen.

Iemand een idee?

Terwijl ik dit zit te typen komt de tekst onleesbaar in een zwarte balk te staan, even switchen naar een ander toepassing en weer terug en je kunt lezen wat je getypt hebt.

Tevens staan er flikkerende verticale groen/blauwe strepen in het scherm, heel irritant allemaal.''

Zelf wist ik als leek ook niet wat te doen, dus heeft hier iemand ideeen?

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:30
monitor stuk? maakt ie herrie ?

goede drivers geïnstalleerd van de videokaart? (kijk is in de kast wat erin zit)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je wel in veilige modus opstarten zonder problemen? Dan zou je de videodriver eens kunnen verwijderen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• maxvdh
De monitor werkt goed (tis een 19inch LCD geval) en maakt geen geluid. Er zit een geintergreerd videokaartje in, wat het precies is weet ik niet. Mijn vader en ik gaan er vanuit dat de PC zijn beste tijd gehad heeft en dat het niet aan het beelscherm ligt. (dat ding is al wel heel wat jaartjes oud)

• maxvdh
sanfranjake schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:17:
Kan je wel in veilige modus opstarten zonder problemen? Dan zou je de videodriver eens kunnen verwijderen :)
Ik zal is kijken

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:30
Lijkt me inderdaad een driver probleem, zoek op de fabrikant van je moederbord naar de driver. Deinstalleer de driver die momenteel geinstalleerd staat, en probeer de nieuwe eens :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 22:02

Maasluip

Kabbelend watertje

Met die zwarte balk en flikkerende verticale groen/blauwe strepen zou ik zeggen dat de videokaart naar z'n grootje is of anderszins problemen heeft. Zit de computer in een geaard stopcontact? Anders kan dat een oorzaak voor de problemen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 11-03-2005 15:32 ]

Signatures zijn voor boomers.

• maxvdh
Bedankt voor jullie hulp, maar na de videodrive gedeinstalleerd te hebben en bij start-afsluiten-opnieuwopstarten ingedrukt te hebben, start hij helemaal niet meer op! hij blijft hangen en en staan talen inbeeld waarvan je amper kunt opmaken dat het vervormd nederlands moet zijn.

Dat ding is dus gewoon naar de pokke. Nogmaals bedankt
Pagina: 1