Toon posts:

[2000] Hoe een dell pc te formatteren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell pc waarop win 2000 draait.
Ik vermoed dat er een virus in is gekomen (ik denk via een jpeg file), waardoor de programma's die ik wil opstarten weer meteen afsluiten.
Updaten gaat ook niet.
Ik wil daarom de pc formateren, maar weet niet hoe dat met win 2000 moet.
Wie kan mij dat stap voor stap uitleggen??

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik heb zo'n idee dat deze ook op slot gaat.
Je wordt namelijk geacht de FAQ's en sticky topics te lezen, zoals de moderator ook aangaf in je vorige topic. (edit: toevoeging -->) En aangezien dit topic er binnen 1 minuut stond nadat de vorige op slot ging en dit een copy-paste is van een ronduit slechte topicstart....tja.

Anyway, in dat topic wordt 't al uitgelegd dus succes ermee.

[ Voor 31% gewijzigd door rb338 op 11-03-2005 15:14 ]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:30
ben ik weer zo lief om het even te zeggen :+
dauw de windows 2000 cdrom in je pc... reboot ervan en het mooie blauwe setup zal je stap voor stap verder helpen (+format)

juist ja.. zie topic B)

[ Voor 12% gewijzigd door Morphine op 11-03-2005 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik krijg het niet voor elkaar en had mijn bericht in de verkeerde rubriek geplaast. ik heb wel gezocht naar gerelateerde zaken, maar kwam hier niet verder mee.
rb338 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:14:
Ik heb zo'n idee dat deze ook op slot gaat.
Je wordt namelijk geacht de FAQ's en sticky topics te lezen, zoals de moderator ook aangaf in je vorige topic. (edit: toevoeging -->) En aangezien dit topic er binnen 1 minuut stond nadat de vorige op slot ging en dit een copy-paste is van een ronduit slechte topicstart....tja.

Anyway, in dat topic wordt 't al uitgelegd dus succes ermee.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees Windows Operating Systems - FAQ even door. Daar is het wel te vinden. We verwachten hier op GoT ook dat je zelf wat mogelijkheden probeert en zoekt op GoT en google, zoals hierboven al wordt aangegeven.

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat lukte daar niet aan? Lees ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door. Daarin staat precies uitgelegd wat we hier op het forum van je verwachten :)

Ik pas de topictitel eventjes aan, zodat je os vooraan tussen blokhaken staat. Let je daar in het vervolg zelf even op?
Formateen Dell pc met win 2000 > [2000] Hoe een dell pc te formatteren?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ton,

leg even goed uit wat je precies allemaal al geprobeerd hebt als je een topic start. Het mag best uitgebreid zijn. Tevens denk ik dat je het beste de Windows 2000 bootfloppies uit de forum FAQ kunt downloaden en van daaruit een verse installatie begint.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerst geprobeerd om de boel weer aan de praat te krijgen, maar het lukte me niet een programma te starten.
ik heb geprobeerd om met fdisk verder te komen, maar het lukt me niet daar te komen (weleens gedaan, maar niet onthouden). nu heb ik de windows 2000 cd er in gedaan en een verse instalatie begonnen. ik weet niet of dit de weg is, maar ik probeer het.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:27:
Ton,

leg even goed uit wat je precies allemaal al geprobeerd hebt als je een topic start. Het mag best uitgebreid zijn. Tevens denk ik dat je het beste de Windows 2000 bootfloppies uit de forum FAQ kunt downloaden en van daaruit een verse installatie begint.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:30
levert Dell geen recover cd's ?

En inderdaad zoals je nu aan het doen bent met cd win2k cdrom (en dan de C delete (met de knop D, en dan zeker weten (F knop geloof ik)) zodat ie echt geformateerd wordt heb je weer een schone pc :)

[ Voor 78% gewijzigd door Morphine op 11-03-2005 17:03 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

setup draaien van 2000 partitie C kiezen knop D inrammen dan Enter en waarschijnlijk de L (xp en 2003 iig). Daarna unused space kiezen format op NTFS...en installeren maar..
Pagina: 1