Toon posts:

Wifi frequenties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al een aantal maanden met een Draytek 2200We wifi verbinding in huis. Dit ging altijd goed tot een 2 weken geleden. Zo'n 1 a 2 keer per dag klapte de wifi er uit en kwam soms uit zichzelf terug en soms moest ik de wifi van de router rebooten. Het netwerk was wanneer dit gebeurde gewoon via m'n laptop niet meer te detecteren, terwijl ik andere draadloze netwerken nog wel kon zien. Hij heeft altijd op kanaal 6 gestaan en ondanks dat er nog een netwerk in de buurt zit dat ook op kanaal 6 staat ging dit altijd goed. Voor de zekerheid heb ik de router toen op kanaal 8 gezet en sindsdien zijn de problemen verholpen. Kan het zijn dat het netwerk soms wegviel doordat hij toch last heeft gekregen van het andere net dat ook op kanaal 6 zit? Klopt dit met dat ik het telkens wist op te lossen door de verbinding te resetten?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier ervaring mee?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Ja, zelfde probleem had ik hier ook met een Linksys WAP54G.
Verbinding viel hier om de 30 seconden weg, deed het dan een minuut niet, en deed het dan weer 30 seconden.

Valt makkelijk op te lossen, dus ach. :)

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 07:17
Schoppen mag pas na een dag !!!

Verder kan het van alles zijn,... probeer anders is gewoon terug naar fabrieks instellingen en dan alles opnieuw instellen als ervoor..misschein helpt dta .. maarja ofdat je op kanaal 6 of kanaal 8 zit maakt niet veel uit..

[ Voor 13% gewijzigd door Daros op 11-03-2005 19:00 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:00

CodeIT

Code IT

Ik heb het zelf thuis ook gehad. Mijn wifi verbinding gaf altijd een perfect signaal aan, maar werd om de zoveel tijd verbroken. Na een paar keer de frequentie te wisselen ben ik op kanaal 11 uitgekomen. Bij mij in de buurt is er nog maar 1 netwerk wat discoverable is. Dit betekent natuurlijk niet dat er meer op dezelfde frequentie zit te storen (zoals magnetrons)
Op de site van linksysinfo liep hier ook een draadje over: http://www.linksysinfo.or...ums&file=viewtopic&t=3077

offtopic:
Je hoort niet zo snel je topic te kicken

[ Voor 3% gewijzigd door CodeIT op 11-03-2005 19:02 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 13:54
Afbeeldingslocatie: http://www.unixwiz.net/images/80211bchannels.gif

Verwijderd

Topicstarter
Okee, allen bedankt. Het merkwaardige vind ik dat hij het al die tijd (3 maanden) goed heeft gedaan en nu ineens er last van heeft gekregen. Hij viel ook zeer onregelmatig weg, soms deed ie het een hele dag niet en de andere keer was het drie keer in een uur raak. Ook bij mij is het bereik altijd excellent of very good en dan in een keer helemaal weg. Het kan natuurlijk zijn dat het andere netwerk dat op 6 zit een tijd weinig gebruikt is en nu ineens weer wel. Het is toch wel gewoon mogelijk om twee netwerken naast elkaar te hebben op hetzelfde kanaal of geeft dat altijd foute boel? Kortom zijn dit dus de normale symptomen van een netwerk dat last heeft van een ander netwerk op dezelfde frequentie?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 19:23 ]

Pagina: 1