Welk memory voor MSI Neo2? (performance vraag)

Pagina: 1
Acties:

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:45

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Ik heb nog een Ati 9800Pro met Zalman copper cooler hier liggen en verder nog veel onderdelen. Dus ik wil hier een computertje omheen bouwen. Mijn oog is gevallen op de Msi Neo2 Platinum met Nforce 3 Ultra chipset en dan een AMD 3500+ Winchester CPU.

Nou wil ik deze compu gebruiken voor TV kijken en gamen etc. Het wordt niet mijn hoofd PC. Hoeveel invloed hebben de memory timings op de performance van de games?

Ik heb zonet het volgende bekeken: http://www.corsairmemory....ry_basics/153707/main.swf. Ik begrijp dus de basics van memory timings, maar hoeveel invloed heeft dit bijvoorbeeld op de framerate van de games, merk je dit echt. Het liefst koop ik normale 512MB modules, maar als de latency erg veel invloed heeft ben ik bereid meer te betalen.

(TIA-4-Feedback/Links _/-\o_ )

Everybody has one :P

• PD2JK
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien dat er paar fps verschil zit tussen bijvoorbeeld CAS3 en CAS2. Maar het staat wel leuk/stoer in benchmarks, die lage timings.

Ik merk het verschil eigenlijk niet. (zelfde moederbord)

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 11-03-2005 14:53 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Ik zie dat je 4 Chipjes hebt van 512MB. Heb je dan een commandrate van T1 of T2? Er staat overal dat T1 dan een erg instabiel systeem oplevert. Daarom heb ik zoiets van, misschien handiger om 4 normaal geprijsde modules te kopen als je toch geen T1 kunt instellen....catch my drift :)

• PD2JK
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

'k Heb ze op T2 draaien. T1 timings werkt met dit geheugen niet.
Daarom heb ik zoiets van, misschien handiger om 4 normaal geprijsde modules te kopen als je toch geen T1 kunt instellen....catch my drift
Inderdaad. Ligt er trouwens maar net aan wat voor merk geheugen het is. Ik geloof best dat sommige users hier el-cheapo op 1T hebben draaien. :)

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 11-03-2005 15:08 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

ja, 1T op 2x 512MB Corsair _/-\o_

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Hebben jullie nog een linkje naar reviews over latency en performance (met voorkeur games). Ik vind verdomt weinig in Googul.

Update: toch wat gevonden via AnandTech dus hier komt het:
"Command Rate is not normally a factor in Intel 478 tests, but it is a major concern in Athlon 64 performance. A Command Rate of 1T is considerably faster on Athlon 64 than a 2T Command Rate. For this reason, we had added the Command Rate to the timings and voltage reported for each memory speed setting."
http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2226&p=8 :7

[ Voor 67% gewijzigd door ikwilhet op 12-03-2005 14:18 ]

Pagina: 1