Hoi,
Mijn pc is opgesteld als volgt :
Op internet was er te lezen dat eerst de huidige RAID-driver verwijderd moest worden om daarna onmiddelijk de IDE-driver te installeren. Anders blijft windows de verkeerde RAID-driver installeren. Dit heb ik dan ook zo gedaan.
Na dit te hebben gedaan boot mijn systeem echter niet meer. Windows blijft bezig in het laadscherm zonder dat er hd activiteit te bemerken is. Veilige modus geeft zelfde probleem.
Als ik de promise controller echter helemaal disable in het bios, dan werkt het wel weer.
Wat heb ik al gedaan :
- Promise controller is uitgeschakeld in bios, dus kan gewoon werken in W2003
- 2 de schijf is dus ontoegankelijk en bij apparaatbeheer is er geen spoor van te vinden
Is er nog een andere manier om alle oude verwijzingen naar mijn Promise-drivers te verwijderen ?
Mijn pc is opgesteld als volgt :
- - Moederbord : Asus K8V Deluxe - Bootschijf : HD 40GB op Primary IDE met Windows 2003 - 2de schijf : HD 120GB op de Promise IDE RAID controller
- - RAID mode (daar stond hij eerst op) - IDE mode
Op internet was er te lezen dat eerst de huidige RAID-driver verwijderd moest worden om daarna onmiddelijk de IDE-driver te installeren. Anders blijft windows de verkeerde RAID-driver installeren. Dit heb ik dan ook zo gedaan.
Na dit te hebben gedaan boot mijn systeem echter niet meer. Windows blijft bezig in het laadscherm zonder dat er hd activiteit te bemerken is. Veilige modus geeft zelfde probleem.
Als ik de promise controller echter helemaal disable in het bios, dan werkt het wel weer.
Wat heb ik al gedaan :
- - Met My Drivers alle promise en via drivers verwijderd - Handmatig enkele drivers opnieuw proberen te installeren - De harde schijf uit de RAID-bios verwijderd - Linux geboot -> Werkt wel
- Promise controller is uitgeschakeld in bios, dus kan gewoon werken in W2003
- 2 de schijf is dus ontoegankelijk en bij apparaatbeheer is er geen spoor van te vinden
Is er nog een andere manier om alle oude verwijzingen naar mijn Promise-drivers te verwijderen ?
[ Voor 8% gewijzigd door Exe-cuter op 11-03-2005 14:43 ]