[2003] Raid-mode > IDE mode: Windows boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoi,

Mijn pc is opgesteld als volgt :
  • - Moederbord : Asus K8V Deluxe - Bootschijf : HD 40GB op Primary IDE met Windows 2003 - 2de schijf : HD 120GB op de Promise IDE RAID controller
De 2de schijf heeft altijd in RAID 0 mode gewerkt als enige schijf. In de BIOS heb ik 2 opties voor de Promise controller :
  • - RAID mode (daar stond hij eerst op) - IDE mode
Omdat het me logischer leek en om betere compatibiliteit in Linux te hebben besloot ik de controller op IDE mode te laten werken.
Op internet was er te lezen dat eerst de huidige RAID-driver verwijderd moest worden om daarna onmiddelijk de IDE-driver te installeren. Anders blijft windows de verkeerde RAID-driver installeren. Dit heb ik dan ook zo gedaan.

Na dit te hebben gedaan boot mijn systeem echter niet meer. Windows blijft bezig in het laadscherm zonder dat er hd activiteit te bemerken is. Veilige modus geeft zelfde probleem.
Als ik de promise controller echter helemaal disable in het bios, dan werkt het wel weer. :'(

Wat heb ik al gedaan :
  • - Met My Drivers alle promise en via drivers verwijderd - Handmatig enkele drivers opnieuw proberen te installeren - De harde schijf uit de RAID-bios verwijderd - Linux geboot -> Werkt wel
Huidige situatie :
- Promise controller is uitgeschakeld in bios, dus kan gewoon werken in W2003
- 2 de schijf is dus ontoegankelijk en bij apparaatbeheer is er geen spoor van te vinden

Is er nog een andere manier om alle oude verwijzingen naar mijn Promise-drivers te verwijderen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Exe-cuter op 11-03-2005 14:43 ]

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 09:38
Het is geen oplossing voor je probleem, maar wel een antwoord op je vraag hoe je verwijzingen naar ooit geinstalleerde drivers kunt verwijderen:

zoek naar alle oem*.inf bestanden, en kijk in elk bestandje (met notepad) welke de naam Promise bevat(ten). Deze kan je allemaal verwijderen, zodat die drivers niet meer automatisch worden geinstaleerd.

Het is geen oplossing voor jouw probleem, want het installeren gebeurd pas nadat Windows is opgestart, en dat lukt bij jou niet met ingeschakelde promise controller...

[ Voor 4% gewijzigd door Eldee op 11-03-2005 14:48 ]

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Even een subtiel kickje ^^ , ben nog steeds hopeloos :|