Toon posts:

Mysql Limit per ID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in een mysql een limit te zetten op een ID? Ik wil van een tabel met meerdere Entrys per ID, er vijf selecteren. Dus dat ik dan een lijst krijg met 5 records met ID 1, 5 met ID 2, enz.

Lijkt me niet nodig om hier verder mijn probleem toe te lichten.....?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je zou dan een functie nodig hebben waarmee je het huidige rijnummer in de serie kan opvragen, maar die heb ik nog niet gevonden. Ik denk ook niet dat die er in zit.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:37:
Is het mogelijk om in een mysql een limit te zetten op een ID? Ik wil van een tabel met meerdere Entrys per ID, er vijf selecteren. Dus dat ik dan een lijst krijg met 5 records met ID 1, 5 met ID 2, enz.
Zo'n limiet in MySQL zetten gaat een probleem worden denk ik. In je programma code zou je zoiets wel kunnen afdwingen.
Lijkt me niet nodig om hier verder mijn probleem toe te lichten.....?
Wel als je eens naar P&W FAQ - De "quickstart" zou kijken :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 19:05
Je zou denk ik de tabel een aantal keer op zichzelf kunnen joinen (5x om precies te zijn) op het ene ID is het andere ID en een ander uniek veld ongelijk (om joins met zichzelf te voorkomen). Of het ook efficient is is maar de vraag, en hoe dat verloop als er meer of minder dan 5 identieke ID's zijn is ook nog even een vraagje. Sowieso komt alle data dan wel op 1 hele lange rij.

Heb het zelf dus niet getest, maar wellicht is dit iets om mee te experimenteren?

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 11-03-2005 15:07 ]