Netwerk probleem 1 van de 2 pc's geen internet

Pagina: 1
Acties:

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem waar ik niet uitkom. Ik heb een netwerk van 2 pc's die via een draytek 2200 router zijn aangesloten op een speedtouch ADSL modem (Euronet via KPN). pc2 werkt prima maar pc1 heeft sinds kort geen internet verbinding meer. Na het opnieuw instellen van het netwerk / resetten van de router etc.. kreeg ik pc1 weer op het internet maar dat lukt de laatste dagen ook niet meer. Ik heb alle drivers en firmware geupdate maar het mag niet helpen. De instellingen heb ik ook allemaal 10 x gecontroleerd maar die staan gewoon zoals ze altijd stonden en zoals ze ook op pc2 staan die gewoon werkt. beide pc's krijgen een vast intern ip-adres toegewezen van de router (pc1 = 192.168.1.10 en pc2 = 192.168.11). Alle firewalls en virus scanners heb ik uitgezet maar het maakt allemaal niets uit. De kabels zijn nog steeds goed aangesloten en de lampjes op de netwerk kaart branden gewoon. Als ik de kabel er uit haal dan geeft de computer dat ook weer middels het verbindings icoontje rechtsonder in de taakbalk. De netwerk kaart is een realtek 8139 met de laatste drivers.Ik krijg ook geen verbinding met de modem (192.168.1.1) vanaf pc1.

Is mijn netwerkkaart kapot? in het systeem / hardware menu geeft de computer in ieder geval aan dat alles goed werkt :?

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?????? kan er een driver zijn beschadigd ?

Life is what happens while your making other plans..

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Tot hoever kan je pingen? (router, modem, internet?). Over wat voor opstelling gaat het eigenlijk precies? Wat zijn de instellingen? Wat voor bekabeling? OS? Wat voor gegevens (IP, gateway) krijg je van je DHCP-server? En vervang desnoods even de nic, die dingen kosten je ook de kop niet. Is er recentelijk nog wat veranderd aan de probleem PC?

[ Voor 24% gewijzigd door AtleX op 11-03-2005 13:40 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Ik kan de router niet pingen, het gaat over een opstelling met 2 pc's die met UTP kabels met de Draytek 2200 router zijn verbonden en de router is vervolgens verbonden met de Speedtouch Home adsl modem. het OS op beide computers is windows XP professional met alle updates. De computer krijgt wel gewoon een ip van de router. Ik zou niet weten wat er aan computer is veranderd wel recentelijk een worm gehad die gelijk is verwijderd door mijn virusscanner.

[ Voor 10% gewijzigd door white_rabbit op 11-03-2005 15:07 ]

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Topicstarter
Probleem voorlopig opgelost. Netwerkkaart verwijderd, computer opnieuw gestart daarna computer weer afgesloten en de netwerkkaart in een ander pci -slot geplaatst en de computer weer opgestart en de netwerkwizard gebruikt. Blijft een vreemd probleem.