Toon posts:

ATA en SATA controller op 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Is het verstandig om een ATA en een SATA controller op 1 systeem te instaleren.

Ik heb nu een ATA controller van Silicon Image omdat mijn moederbord maar tot UDMA-5 ondersteunt, op deze controller heb ik een hd van Maxtor de DiamondMax Plus 9 120 GB maar ik heb nog een SATA hd van Maxtor maar deze draait op UDMA-5.

Groeten Berke007

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt dus twee schijven als ik het goed begrijp. Een PATA en één SATA? Wat voor moederbord heb je nu?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat zou geen problemen mogen geven. Er zijn toch moederborden zat waar die controllers er samen opzitten (al dan niet in de basischipsets, nForce 4 enzo). Conflicten zijn altijd mogelijk, maar ja... Je moet het proberen om het te weten :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat versta je eigenlijk onder "is het verstandig"? Op welk punt heb je je twijfels? Wat begrijp je niet? etc :)

Het zal qua performance trouwens geen drol uitmaken. Ieder controller doet zijn/haar eigen werkje. Sterker, er zijn zelfs massa's moederborden op de markt die zowel een PATA als een SATA controller aan boord hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 11-03-2005 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel omdat ik uit een niet vertrouwelijke bron heb vernomen als je 2 controllers installeert dat de pci snelheid vermindert.

Mijn moederbord: Gigabyte 8IPE 1000G (rev.3).

Ja ik heb één PATA en één SATA.

Groeten Berke007

En alvast bedankt voor de zeer snelle reply

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het blijft natuurlijk een feit dat alles aan de pci bus komt te hangen, maar waar je dan naar moet kijken is of de PCI bus snel zat is om de snelheid van je hdds bij te houden, in de meeste gevallen is dit zeker met een enkele schijf het geval.
Dus het kan gewoon zonder problemen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:47:
Ik twijfel omdat ik uit een niet vertrouwelijke bron heb vernomen als je 2 controllers installeert dat de pci snelheid vermindert.

Mijn moederbord: Gigabyte 8IPE 1000G (rev.3).

Ja ik heb één PATA en één SATA.

Groeten Berke007

En alvast bedankt voor de zeer snelle reply
Vraag eens aan je niet vertrouwelijke bron (of bedoel je een niet betrouwbare bron) waarom dat zo is. Het zou geen probleem mogen geven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De snelheid van de PCI bus wordt niet verminderd :) Deze blijft gewoon 33MHz. Maar alle PCI kaarten moeten de beschikbare bandbreedte van 133MB/s wel delen. Zolang je niet minimaal 3 disken à >50MB/s erin gaat proppen en deze ook nog tegelijkertijd gaat gebruiken, dan is er niks aan het handje :)
Pagina: 1