3 GB Geheugen op GA 9knxp bord. 6x 512 mb..werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 10:21
Ik heb hier een systeem van een klant.
Met bovengenoemd moederbord, nu zit er 4 x 512mb... nu wil ik er 2 bijplaatsen er zitten namelijk 6 sockets voor dimmetjes...

Als ik dit doe herkent hij nog steeds 4 gb.. als ik ze omruil werken de oude wel.. maar 6 in totaal niet.
Als ik het boekje goed begrijp zijn alle 6 de sockets te gebruiken en moet er totaal 4gb in kunnen.

Verwijderd

misschien zijn de nieuwe niet compatible.

of het mobo heeft echt 6 dezelfde nodig om te werken met alle 6, anders is er iets fout op je mobo.

weet je zeker dat elke slot op zich gewoon werkt? anders misschien bios up-date voor meer ondersteuning op verschillende type ram

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik neem aan dat je de GA-8KNXP bedoelt? Dit i875 bord heeft idd zes DIMM sockets maar de geheugencontroller kan maar acht banken adresseren. Je hebt daar waarschijnlijk allemaal double-sided DIMM's (dus module's met twee banken per stuk) en dan zit je met vier DIMM's al op acht banken, zodoende worden DIMM nummer vijf en zes niet gezien door de geheugencontroller!

Je kunt er dus maximaal twee double-sided en vier single-sided DIMM's in proppen, opdat je in totaal niet boven de acht banken/sides uitkomt :) Staat ook vast en zeker allemaal in de manual.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.