Toon posts:

ben GEHACKT

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op deze mooie dag, waar ik zoveel te doen had zet ik me pc aan en ik krijg me .rar file van me opdracht gever niet goed open, kreeg maar de helft, dus ik dacht dat het kwam omdat ik nog oude winace had. Dus ben uit stres gaan downloaden. Toen was ik de lul!!! Me task manager mogt ik opeens niet meer bij van me adminestrator en dat ben ik zelf. Kreeg pop upjes van een hacker die zichzelf cyberbob22 noemt ofzo met daaronder de frensh hacker. Na beetje backupen en met search naar alle net gemaakte files zoeken en deleten, probeerde ik om Norten of ad ware aan de praat te krijgen maar ze reageerde bijde niet. Toen heb ik de domste fout gemaakt, heb me pc uitgezet om dat ik naar save mode van windows wouw. Maar nu als ik opstart gaat na dat hij heel snel doort alle slaves en masters heen en dan start die weer automatisch op. Kan nog wel naar e bios maar dat is ook alles. HELP zit nu bij me buurjongen trouwens, voor de grappemaker die vraagt hoe ik dan op internet kom ;)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Je hebt natuurlijk meteen je netwerkkabel uit je pc getrokken?!

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

Mount je HDD in een andere PC, en haal er af wat er nog af te halen valt... Lijkt me de beste oplossing so far, daarna kun je of een re-install van je systeem doen, óf proberen deze hack ongedaan te maken.

@ Terw_Dan hierdonder:

Tja, ik zit hier op school, te wachten op mijn herkansigen :r Dus ja, heb niets te doen, snelle verbinding, dus :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 11-03-2005 13:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hdd uit je bak trekken en even aan een andere bak hangen, backuppen en vervolgens netjes formatten en een mooie reinstall doen. Of even booten met een knoppix cdtje, hoewel dat misschien niet de makkelijkste manier is.

en proller is me natuurlijk net voor :P

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 11-03-2005 13:01 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52
Of gedacht aan een re-install van windows en er nu wel van te voren een virusscanner en firewall op te zetten en niet nadat je gehacked bent.....

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik stel eerst voor om een beetje rustig te blijven, je komt nog al panisch over....

Als je alleen nog in je bios kan komen heb je inderdaad een groot probleem, en lijkt het er op dat er iets fout is gegaan met je hd(tooltje ofzo, wat dit veroorzaakt)
Dat de hacker dit gedaan heeft lijkt me onwaarschijnlijk, eerder een virus of dikke spyware.
Hitman pro kan je ook niet meer runnen, omdat je niet in windows kan.

Je kan dus helemaal niet meer in safemode komen?

Wat je zou kunnen proberen is je masterboot record fixen, via de cd booten en dan dat je in zo'n prompt komt, /fixmbr doen(of /fixboot)

offtopic:
En probeer fatsoenlijk nederlands te typen, spelfouten van hier tot ginter...
Topic titel kan ook wel duidelijker..

[ Voor 24% gewijzigd door enira op 11-03-2005 13:04 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk de kabel dr direct uitgehaalt

Verwijderd

Topicstarter
Rustig probeer ik jah,
heb maandag deadline die heel belangrijk is voor
maken van site dus ben best wel in soort van tijdelijke shock.
1 In een anderre pc douwe is dr dan geen kans dat die pc besmet raakt?
2 Hoe moet je in safe mode komen want dagt dat je dat in je bios kon zeggen maaar daar staat niks.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 13:07 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
De schuldige cyberbob22 via google en archive.org:
http://www.htmlgear.tripo...%3fhl=nl&q=cyberbob22&lr= (username -> website)
http://web.archive.org/we....com/nh/cbob/aboutme.html (met foto)
Hi, unless you already know who I am, my real name is Mike Bilodeau. I just like to go by the name CyberBob because I saw it on the movie, "The Net". Anyways, I graduated in 1997 from Stratford Public School, right here in the big city of North Statford, NH(haha). I was planning on going to college for a degree in computer science, but alas, my grades weren't quite good enough so not everything went as planned. For now though, I'm working at a lumber mill right here in town making a measly eight dollars an hour. On the up side, I'm also taking a computer programming course through NRI, which after I complete it, I will get my degree and finally get a good job. On March 10,1999, my girlfriend Nichole and I had a baby girl. Her name is Summer Malynn Bilodeau. I'll have some pics of both of them on here soon.

[ Voor 10% gewijzigd door djexplo op 11-03-2005 13:08 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Niet als flame bedoelt maar leer eens leestekens (en correct nederlands) te gebruiken in de statpost. Er is echt niets van jouw topicstart te maken zo. Dit is echt een ramp zo.

Als je gehacked bent is er maar 1 ding wat je kunt doen. Uithuilen en opnieuw beginnen. Complete reinstall is het enige wat je kunt gaan doen. Wie weet wat een cracker allemaal op jouw pc heeft achtergelaten aan trojans, etc.

offtopic:
me pc -> MIJN pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 11-03-2005 13:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:05:
Rustig probeer ik jah,
1 In een anderre pc douwe is dr dan geen kans dat die pc besmet raakt?
2 Hoe moet je in safe mode komen want dagt dat je dat in je bios kon zeggen maaar daar staat niks.
f8 drukken tijden het opstarten. En doe alsjeblieft is wat aan je Nederlands :/

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Booten met UBCD dan heb je een Windows omgeving i.p.v. Linux. (knoppix)
Dan kun je weer bij je bestanden en ze ergens anders naar toe kopieren, of scannen, of whatever :)
Zit trouwens ook een virusscanner bij in.

linkje: http://www.ubcd4win.com/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij het opstarten regelmatig op F8 drukken, dan krijg je een bootmenu waarin je onder andere voor safe mode kan kiezen. Kies hier niet voor veilige modus met netwerk mogelijkheden! Je moet nu pas weer op je netwerk aangesloten worden als je zeker weet dat je PC schoon is.

[edit]
heb maandag deadline die heel belangrijk is voor
maken van site dus ben best wel in soort van tijdelijke shock
Dan is het snel klaar. Reinstall en backup terugzetten :). Als maandag de boel af moet zijn kan je nu geen tijd verspillen met het repareren van je PC.

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 11-03-2005 13:09 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Bor

Bor

djexplo schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:06:
De schuldige cyberbob22 via google en archive.org:
http://web.archive.org/we....com/nh/cbob/aboutme.html (met foto)

[...]
Lol en omdat iemand wellicht dezelfde nick gebruikt (die komt uit een film namelijk) is dat gelijk de schuldige? Ik had toch wat meer niveau verwacht :'(

Verwijderd

Topicstarter
haha ja me Nederlands is vrij dislectisch helemaal als ik in adreline stres bui ben

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:09:
haha ja me Nederlands is vrij dislectisch helemaal als ik in adreline stres bui ben
Als je weet dat het slecht is, doe er dan wat aan. Je verhaal is niet te lezen!

• Bor

Bor

En nu doe je het rustig weer. "Me Nederlands" is hardstikke fout. Het is MIJN nederlands. Let daar even op svp.

Maar goed, zoals ik al eerder zei is een complete reinstall de enige optie die over blijft om zeker te zijn dat alle troep die de cracker gebruikte weg is. Daar gaat een virusscanner etc je niet compleet bij helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Nope kom ook niet in safe mode, hij herkent me schijven en dan waneer je normaal het verschrikkelijke windows xp logo ziet word ff zwart en dan start hij weer opnieuw op.

• LifeTecH
  • Niet online
Kun je dan niet eerst even gaan relaxen en dan terug komen in dit topic en dingen uitproberen?

edit:
Reply hierboven is wel in goed nederlands geschreven, dus nevermind ;)

[ Voor 14% gewijzigd door LifeTecH op 11-03-2005 13:17 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:11:
Nope kom ook niet in safe mode, hij herkent me schijven en dan waneer je normaal het verschrikkelijke windows xp logo ziet word ff zwart en dan start hij weer opnieuw op.
Je doet nu moeilijk om weer in je huidige install te komen, maar is het niet eenvoudiger om een herinstallatie te doen (zekerheid voor alles!) en een backup terug te zetten? Je bent dan op z'n hoogst een paar uur werk kwijt en je kan meteen even nadenken over een betere beveiliging, zoals firewall(s) en een goede virusscanner. Onthou namelijk dat deze installatie nooit meer te vertrouwen is! De hacker kan trojans, keyloggers, etc achtergelaten hebben waardoor je bijzonder kwetsbaar bent.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 11-03-2005 13:17 ]

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
offtopic:
het is me toch altijd wel een raadsel hoe dislectische mensen "dislectisch" wel goed kunnen schrijven terwijl het een vrij pittig woord is.

ontopic verhaal staat hierboven :)

[ Voor 18% gewijzigd door enira op 11-03-2005 13:17 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
okey reinstal geloof ik in, maar hoe krijg ik het beste al me files (6 GB aan Design files) ge back upt, en weer terug. In me pc zitten 2 HD's, eentje met 32GB, die in 3 partities, een met win xp een met heel 4gb aan progs en een met heel veel files. Op me anderre HD 13GB staat wat backups als administratie en wat design dingen maar niet alles.

Ik kan meschien gebruik maken van deze pc van me buurman maar dan moet het wel echt safe zijn.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Niet, die data kan je niet meer vertrouwen. Je zult dus een iets oudere backup terug moeten zetten.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

/offtopic
ik wist niet dat dislectie ook met zinsopbouw te maken had?

I'm not as think as you stoned I am

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:11:
Dan even booten met de winXP cd en proberen je install te recoveren.
LifeTecH schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:07:
[...]

f8 drukken tijden het opstarten. En doe alsjeblieft is wat aan je Nederlands :/
Doe je het dan zelf ook :P.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 11-03-2005 13:23 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Dus ben uit stres gaan downloaden.
Dus wat hebben we nu geleerd?.. (En nee, firewall en AV-programma's zijn NIET de oplossing)

En dat terwijl er legio prima freeware en OSS-programma's zijn waarmee je RAR kunt uitpakken. Rar zelf is ook het geld niet.

Als je niet al te kundig bent met Windows, dan is een herinstallatie toch echt wel aan te raden. En als je schrijfniveau een aanduiding is voor de rest van je kennis, dan raad ik je toch die Windows herinstallatie aan :>

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:11:
[...]
En nu doe je het rustig weer. "Me Nederlands" is hardstikke fout. Het is MIJN nederlands. Let daar even op svp.
wat een gezeur over type-fouten.. pfff.
Boeiend.. ( wollef -> wolf? :P ;) )

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dicht voor onderhoud.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic blijft dicht :)

wgfd,

Ik zie dat je nog niet heel lang rond loopt op GoT - ik denk dan ook dat het belangrijk is dat je jezelf even in gaat lezen met de regels zoals we die op GoT hebben opgesteld, want je topic lijkt nu eigenlijk helemaal nergens op :)

Ik mis in je topic een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Ook woorden in hoofdletters ("GEHACKT") zijn niet nodig en maken je topic titel alleen maar onnodig schreeuwerig.

Daarnaast mis ik een volgbare, heldere opbouw van je probleem omschrijving. Het leest bijzonder warrig en er is weinig concrete informatie uit te halen.

Als laatste is het denk ik belangrijk dat je zelf ook even moeite doet - kijk bijvoorbeeld even in de Beveiliging & Virussen FAQ (waar dit topic uberhaupt eigenlijk hoort) ofdat er niets in staat waarmee je aan de slag kan.

In ieder geval op deze manier heeft dit topic geen nut.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.