Toon posts:

dringend stageplaats gezocht!!

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste, tweakers.net bezoekers

Ik ben een 2e jaars ICT Service Medewerker en ik ben op zoek naar een stageplaats.
Na honderden brieven verstuurd weet ik het niet meer.
Het is gewoon zo moeilijk om een organisatie te vinden en zeker na afwijzingen die je dan krijg.
Mij vraag is of iemand hier mij kan helpen aan een stageplaats of tips kan geven waar ik het ken proberen.

Met vriendelijk groet,

Brenaldino

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Regelt je school dit niet?

Daarnaast lijkt me "honderden brieven" lichtelijk overdreven..

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
Waar kom je ergens vandaan ? Ik weet een heel leuk bedrijf in den haag waar je gratis in de tussen tijd je mcse kan halen en bij bedrijven terrecht komt als Heijmans, Van Gansewinkel, Bruna, KPN enz.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb letterlijk honderden afwijzingen die liggen allemaal op school.
Als bewijs dat ik ook echt me best doe om een stageplaats te vinden.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Waar je het KAN proberen, dat sowieso.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Alleen brieven versturen? Loop eens een aantal computerwinkels binnen, wandel eens bij een aantal bedrijven langs, netjes aangekleed, stel je voor, en vraag of ze een stageplek hebben, of wellicht weten bij collega's.
Plaats je CV eens op wat verschillende stageplek websites, vacaturebanken etc.
Wellicht krijg je daar reacties op.

Verwijderd

OneUp schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:48:
Daarnaast lijkt me "honderden brieven" lichtelijk overdreven..
lees gemaild... standaard briefje naar contact lijst...

maargoed, heb je zoals aangeraden in dat andere topic dat je kickte al gebeld met locale pc-boeren?!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

KPN, lol daar kom je niet binnen hoor... die nemen haast geen studenten meer aan en als ze je aannemen moet je minimaal HBO doen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
n00bs schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:51:
KPN, lol daar kom je niet binnen hoor... die nemen haast geen studenten meer aan en als ze je aannemen moet je minimaal HBO doen.
Jij mist het sarcasme ;)

Ik kan de TS aanraden _persoonlijk_ bij een aantal bedrijven waar hij zelf stage zou willen lopen langs te gaan, netjes voor te stellen en zo initiatief te tonen. Als je dat niet wilt/durft, bellen, wederom voorstellen en vragen of je doorverbonden kan worden naar degene die erover gaat.

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
Misschien een andere opleiding kiezen? Als je al niet eens een stageplek kunt vinden hoe wil je straks dan aan de bak komen?!

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Welke regio zoek je een stage plek?
Voor welke periode ....
Hoeveel DGN/ UREN per week
Welke opdrachten moet je doen...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

OneUp schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:55:
Misschien een andere opleiding kiezen? Als je al niet eens een stageplek kunt vinden hoe wil je straks dan aan de bak komen?!
Hier zat ik dus zelf ook aan te denken... je kan beter proberen wat niveau's hoger te doen, ik kan niet geloven dat dit niet mogelijk is. Iedereen is in staat op een MBO opleiding te doen op niv. 4 als je maar wil.

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
n00bs schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:56:
[...]

Hier zat ik dus zelf ook aan te denken... je kan beter proberen wat niveau's hoger te doen, ik kan niet geloven dat dit niet mogelijk is. Iedereen is in staat op een MBO opleiding te doen op niv. 4 als je maar wil.
Sommige hebben een laag IQ hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb de lokale pc boer geprobeerd en hele bedrijfsterreinen in breda waar ik vandaan kom.
Ik heb zeker wel de telefoon op opgepakt en bedrijven gebelt die in de goudengids stonden.
Maar elke keer was het vol of hadden ze geen plek voor stagiare.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:55:
Welke regio zoek je een stage plek?
Voor welke periode ....
Hoeveel DGN/ UREN per week
Welke opdrachten moet je doen...
Noord-brabant en ken per direct beginnnen
560 blokuren.
hardware, software en gebruikers helpen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 13:03 ]

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:47:
Beste, tweakers.net bezoekers

Ik ben een 2e jaars ICT Service Medewerker en ik ben op zoek naar een stageplaats.
Na honderden brieven verstuurd weet ik het niet meer.
Het is gewoon zo moeilijk om een organisatie te vinden en zeker na afwijzingen die je dan krijg.
Mij vraag is of iemand hier mij kan helpen aan een stageplaats of tips kan geven waar ik het ken proberen.

Met vriendelijk groet,

Brenaldino
Als je brieven net zoveel fouten bevatten als dit bericht zou ik je brief niet eens behandelen.

Maar om een antwoord te geven ben ik benieuwd naar je opleiding (wat is het voor opleiding? MBO? HBO?), regio, etc.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een stage vinden niet mogelijk is ..

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

djgear17 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:58:
[...]

Sommige hebben een laag IQ hoor :P
Ik snap ook wel dat niet iedereen even intelligent is, maar ik ben wel van mening dat iedereen in staat is op MBO te doen op het hoogste niveau. Dan leer je maar wat harder! probleem is namelijk dat velen die een laag MBO niveau doen, gewoon geen zin hebben om te leren en te lui zijn. Ik zeg niet dit bij TS ook relevant is, maar het is wel vaak zo.

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
heb je ook niet iets van een netwerk ofzo? een bekende van een bekende van een bekende bij bedrijf x geeft nog altijd een betere kans ergens binnen te komen dan wanneer je er helemaal niemand kent... en zoveel lagen diep heb je vast wel iemand die je verder kan helpen met een stageplek :)

maar zoals hier in t topic al gezegd is.. wat wil je (qua opdracht, aantal dagen, tijdsduur, niveau...), wat kan je en hoe denk je dat te gaan bereiken? zet dat eerst voor jezelf eens op een rijtje, dat helpt je bij het orienteren.

met een hamer past alles

• djgear17
PhoeniX- schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:00:
[...]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een stage vinden niet mogelijk is ..
Niks is onmogelijk... maar ik heb ook ruim een half jaar school zonder stageplek moet doen...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:00:
mja ik heb de lokale pc boer geprobeerd en hele bedrijfsterreinen in breda waar ik vandaan kom.
Ik heb zeker wel de telefoon op opgepakt en bedrijven gebelt die in de goudengids stonden.
Maar elke keer was het vol of hadden ze geen plek voor stagiare.
Bedrijven zijn op het moment niet al te happig op stagiaires, of ze willen ze alleen gebruiken als goedkope werkkracht.Voordat ik met mijn (HBO) stage begon heb ik 117 mailtjes/brieven gestuurd, naar bedrijven die kennelijk wel interesse hadden in een stagiair, maar je pikt wederom de mensen eruit die goedkope krachten zoeken. Die reageren niet of je kan meteen beginnen zonder 1 gesprek.

Uiteindelijk heb ik wel een goede afstudeerplek gevonden na 5 maanden zoeken

Verwijderd

Heb een donkerbruin vermoeden dat er op de inhoud van je brieven het een en ander valt aan te merken. Post een van je brieven hier eens!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

cardinal808 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:12:
Bedrijven zijn op het moment niet al te happig op stagiaires, of ze willen ze alleen gebruiken als goedkope werkkracht.Voordat ik met mijn (HBO) stage begon heb ik 117 mailtjes/brieven gestuurd, naar bedrijven die kennelijk wel interesse hadden in een stagiair, maar je pikt wederom de mensen eruit die goedkope krachten zoeken. Die reageren niet of je kan meteen beginnen zonder 1 gesprek.

* ShadowBumble had had dan toch een stuk makelijker.

Kreeg een telefoontje van het bedrijf goh ik hoor dat u opzoek bent naar een stageplaats en wij zouden u graag die mogelijkheid bieden. ( om me daarna na 2 dagen voor tekening contract te vertellen dat ze wegens bezuinigingen toch geen plek hebben voor een vaste baan ) en heirvoor heb ik 0 brieven/mailtjes of belletjes gepleegt.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 11-03-2005 13:17 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
cardinal808 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:12:
[...]

Als wij weer een standaard mailtje binnenkrijgen van iemand die na een simpele blik in de goudengids of met google een stageplaats zoekt, wordt daar simpelweg ook niet op gereageerd. Als jij echter een stuk of 5 bedrijven in jouw regio selecteerd waarin jij oprecht interesse hebt en jij in je mailtje uitlegt waarom je juist graag bij dat bedrijf stage wilt lopen, vanwege je interesse in x en y, en dat dat mooi aansluit bij a en b, dan zal je zeker even uitgenodigd worden voor een gesprek.

Mailen is al snel spammerig, zeker als het een standaard mailtje is met hallo, ik wil graag komen stage lopen, ik ben die en die en doe die en die opleiding. Beste is dus telefoneren of schriftelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is mij sollicitatie brief overgens is hij wel gecontroleerd door mensen van het stagebureau van mij school.

Breda, vrijdag 11 maart 2005

Betreft: Stageplaats

Geachte heer/mevrouw,

Op ecabo.nl heb ik uw organisatie gevonden en mijn vraag is of u onder meer stageplaats heeft voor ICT Service Medewerker.
Als dit klopt, stel ik mij graag beschikbaar voor deze functie en kan per direct beginnen.

Ik kan mezelf beschrijven als een stressbestendig, zelfstandige, rustige jongen met grote interesse in de ict en de ontwikkelingen op dat gebeid.
Nu ik net een stage periode af heb van twee weken, heb ik veel geleerd als ICT Service Medewerker die verschillende problemen tegen kwam en op een zelfstandige manier heb opgelost.
Mij interesse en ervaring zijn dan ook de motivatie om voor uw organisatie te gaan werken.
Uit stage ervaringen weet ik nu dat ik iemand ben die niet alleen in teamverband maar ook alleen
goed kan werken. Zoals u uit mijn curriculum vitae kunt u lezen zijn mijn ambities om in de toekomst als netwerkbeheer aan de slag te gaan en daarin verder te groeien.

Ik ben me ervan bewust dat ik als 2e jaar ICT Service Medewerker (niveau 2) misschien niet over de gewenste ervaring beschik. Met mijn ambitie vormt dit echter geen belemmering om een goede start te maken bij uw organisatie.

Graag zou ik mijn motivatie en drijfveren om voor uw organisatie te gaan werken in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.

Hoogachtend,

Brenaldo

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:21:
Hier is mij sollicitatie brief overgens is hij wel gecontroleerd door mensen van het stagebureau van mij school.

Geachte heer/mevrouw,

[...]
blablabla
[...]

Graag zou ik mijn motivatie en drijfveren om voor uw organisatie te gaan werken in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten.

Hoogachtend,

Brenaldo
Zoek je een stage-plaats of een leerbedrijf? (Dat heeft met BOL en BBL te maken geloof ik) Als ik je brief zo lees, zou ik denken dat je een betaalde baan zoekt waarbij je nog 1 dag per week naar school gaat ofzo. Dat is een leerbedrijf, volgens mij. Een stageplaats is (meestal) niet betaald, krijg je alleen een kleine onkostenvergoeding voor.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 13:26 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Je had beter op F7 kunnen vertrouwen dan op die stagebegeleiders :X

I'm not as think as you stoned I am

• jurri@n
  • Laatst online: 13:11

Geachte heer/mevrouw,

Op ecabo.nl heb ik uw organisatie gevonden en mijn vraag is of u onder meer stageplaats heeft voor ICT Service Medewerker.
Als dit klopt, stel ik mij graag beschikbaar voor deze functie en kan per direct beginnen.

Ik kan mezelf beschrijven als een stressbestendig, zelfstandige, rustige jongen met grote interesse in de ict en de ontwikkelingen op dat gebeid.
Nu ik net een stage periode af heb van twee weken, heb ik veel geleerd als ICT Service Medewerker die verschillende problemen tegen kwam en op een zelfstandige manier heb opgelost.
Mij interesse en ervaring zijn dan ook de motivatie om voor uw organisatie te gaan werken.
Uit stage ervaringen weet ik nu dat ik iemand ben die niet alleen in teamverband maar ook alleen
goed kan werken. Zoals u uit mijn curriculum vitae kunt u lezen zijn mijn ambities om in de toekomst als netwerkbeheer aan de slag te gaan en daarin verder te groeien.

Ik ben me ervan bewust dat ik als 2e jaar ICT Service Medewerker (niveau 2) misschien niet over de gewenste ervaring beschik. Met mijn ambitie vormt dit echter geen belemmering om een goede start te maken bij uw organisatie.

Hoogachtend,

Brenaldo
ALs dit copy-paste is uit zo'n gecontroleerde brief, wordt het tijd dat ook dat stage-bureau een cursus Nederlands gaat volgen...

Bellen gaat inderdaad het beste. Voor mijn afstuderen had ik ook maar een telefoontje nodig om binnen te komen bij een groot IT-bedrijf (moet ik wel bij vertellen dat ik die man al eens eerder gesproken had op een beurs).

• djgear17

Geachte heer/mevrouw,

Mijn interesse en ervaring (klinkt een beetje arrogant)zijn dan ook de motivatie om voor uw organisatie te gaan werken.

Hoogachtend,

Brenaldo
Ik zou hem verder niet verbeteren, maar sollicitatiebrieven schrijven is ook niet mijn sterkste kant |:(

• jurri@n
  • Laatst online: 13:11
Misschien een gek idee, maar ben je al eens langs de ICT-afdeling van je eigen school gelopen om te kijken hoe druk ze het hebben en of ze niet voor een paar maanden assistentie nodig hebben? ;)

Verder kun je dat op dezelfde wijze doen bij het bedrijf waar je vader / moeder / opa / oma / tante / oom / buurman / buurvrouw / etc. werkt.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
jurri@n schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:26:
[...]

ALs dit copy-paste is uit zo'n gecontroleerde brief, wordt het tijd dat ook dat stage-bureau een cursus Nederlands gaat volgen...

Bellen gaat inderdaad het beste. Voor mijn afstuderen had ik ook maar een telefoontje nodig om binnen te komen bij een groot IT-bedrijf (moet ik wel bij vertellen dat ik die man al eens eerder gesproken had op een beurs).
Bellen is zeker het beste. Na 1 e-mail en 3 telefoontjes kon ik beginnen bij Oracle Ierland. Daar ben ik dan ook op dit moment aan het stagelopen :)

Zou sowieso, zoals al zovaak opgemerkt, eens zorgen dat je je brieven wat correcter maakt want dat komt niet echt goed over natuurlijk.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Je dringende topictitel komt nogal fout over, Brenaldino, bovendien horen dit soort topics niet op GoT.

Ik denk dat je om te beginnen eens bij school moet zijn om na tegaan wat zij voor je kunnen regelen of voor mogelijkheden hebben aan contacten. Verder is het vooral zelf initiatief tonen en op interessante stageplaatsen/stagebedrijven afstappen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.