Zoals er al velen voor mij hebben geprobeerd wil ook ik een Winsocket object aanmaken in een class en dus zonder het gebruik van een form. Momenteel heb ik in mijn project een reference naar Microsoft Winsock Control 6.0 (SP5) en gebruik ik deze code om het object aan te maken (alleen de relevante code getoond):
Ik heb al geprobeerd om de mswinsck.ocx van mijn PC op de PC te zetten waar geen VB op staat, ik heb de registries van de twee machines met elkaar vergeleken maar niks van dit alles levert enig resultaat op.
Heeft iemand enig idee waaraan het zou kunnen liggen dat ik niet het object kan aanmaken op een PC waar geen VB6 op staat geinstalleerd?
Visual Basic:
Deze code werkt perfect op mijn eigen machine en op die van een collega VB-ontwikkelaar. Als ik de applicatie uitvoer op een andere PC waar geen Visual Basic 6 op staat geinstalleerd dan krijg ik de fijne melding "ActiveX component can't create object".1
2
3
4
5
| Private WithEvents objWinsock As MSWinsockLib.Winsock Private Sub Class_Initialize() Set objWinsock = New MSWinsockLib.Winsock End Sub |
Ik heb al geprobeerd om de mswinsck.ocx van mijn PC op de PC te zetten waar geen VB op staat, ik heb de registries van de twee machines met elkaar vergeleken maar niks van dit alles levert enig resultaat op.
Heeft iemand enig idee waaraan het zou kunnen liggen dat ik niet het object kan aanmaken op een PC waar geen VB6 op staat geinstalleerd?