wifi met 1 netwerk laten verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Ik zit met een irritant probleempje... We hebben hier een stuk of 20 laptops staan die vaak verhuurd worden aan bepaalde bedrijven die ze gebruiken voor vergaderingen etc... Nu willen we instellen dat er alleen verbinding kanworden gemaakt met 1 bepaalde acces point... En dat hij andere netwerken negeerd... Want als er de heletijd one or more wireless networks are available in beeld komt worden die mensen die achter die laptops werken ook helemaal gek... Ik heb al een beetje lopen zoeken maar kon er weinig overvinden hoe ik het precies moet instellen... Verder weet ik ook weinig van wireless network dus ik hoop dat er iemand is die dit ff kan vertellen :)

Acces point -> 20 laptops... en verder geen 1 ander netwerk zien of laten connecten..
daar komt het op neer :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Windows autoconfig (Wireless zero configuration) uitzetten en handmatig instellen met tooltje van de fabrikant van de wlan device in die laptops.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2005 11:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Tip: Voorkeursnetwerk :P

Verwijderd

Alvast een ip en gateway geven zodat ie alleen werkt op het desbetreffende netwerk.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
ja voorkeursnetwerk gebeurt er dus geen zak... Hij blijft die andere weergeven etc... en hij verbind ook niet automatisch met dat netwek... ik ga ip eeens proberen

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
ja maar als ik het ip etc invult ziet hij die andere netwerken nog wel... en ik wil gewoon niet dat hij al die netwerken ziet... als ik Windows autoconfig netwerk gedoe uitzet doet hij het helemaal niet meer

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nee, zonder de autoconfig doet windows zelf helemaal niets meer aan wlan, maar elke fabrikant van WLAN apparatuur heeft wel een eigen programma ter beschikking waarmee je ook verbindingen in kunt stellen. Dus je zult naar dat programma op zoek moeten, en het daarmee instellen. Dir programma's bieden meestal wel de mogelijkheid om een bepaald netwerk in te stellen en dan niet om elke scheet ballonnetjes op je dekstop te gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2005 19:13 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1