[] Programma's verdwijnen zomaar (.Lnk)

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
heej,

Ik loop stage op een aantal basisscholen en nu zit ik met een vreemd iets, programma's die op de pc zelf staan zijn gewoon verdwenen (zoals: acrobat reader, office,verschillende kinder spellen ect.)
de snelkoppeling op het bureaublad staat er nog, maar het programma is echter verdwenen van de hardeschijf. als ik op de snelkoppeling druk krijg ik bijvoorbeeld: "Het station of netwerkverbinding waarnaar de snelkoppeling Quick time player.lnk verwijst, is niet beschikbaar. controleer of de schijf is geplaatst of dat de netwerkverbinding beschikbaar is en probeer het opnieuw".
Het probleem doet zich voor op pc's die er al maanden staan of een nieuwe pc die er net 1 week staat. en niet alleen in de klassen maar ook bij de computers van medewerkers. Ik denk zelf aan een virus of dat het door de profielen komt. leerlingen kunnen het bijna niet zijn, omdat het ook op de pc's van de leraren voorkomt. heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?.

alvast bedankt.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

Kijk eens waar de snelkoppeling naar verwijst en kijk dan met verkenner op de desbetreffende plek.
En misschien ligt je netwerk verbinding er wel uit of ben je niet ingelogd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 11:39 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Heb ik ook gedaan met verkenner, de map waar het programma in staat is gewoon verdwenen! ook geen geheime map. en het programma stond zeker weten op de hdd. en ik ben ook gewoon ingelogd.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik ben er nu wel bijna zeker van dat het geenv virus is, maar iets met de profielen. weet iemand daar toevallig een oplossing voor!?.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Als het geen virus is, dan hoort het ook niet in Beveiliging & Virussen thuis. ;) Welk OS gebruik je? Dan mogen de heren Windows Operating Systems-mods dat even in de titel frotten. ;)

Signature

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zit je ook in een domein? Kijk dan eens even in het Group Policy Management Console of er misschien voor die programma's sdoftware-restriction of installation-policies zijn gedefinieerd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
ze gebruiken daar windows 98(se) en op de server windows 2000.

@ sanfranjake: ja ik zit in een domein. waar kan ik die policy's precies vinden? op de server zelf of op de werkstations.. zelf denk ik ook dat dat best het probleem kan zijn, iig bedankt :)

Wordt dit topic dan verplaatst en een andere naam gegeven, mischien dat anderen mensen mij wel kunnen helpen dan.

[ Voor 20% gewijzigd door AMD 64 op 18-03-2005 11:03 ]

Pagina: 1