[NT4.0/SBS4.5] User profiel probleem

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Geachte medetweakers,

Bij één van onze klanten treedt het volgende probleem / verschijnsel op:

Er is een SBS 4.5 netwerk aanwezig. Iedere gebruiker logt daarbij via een NT 4.0 machine in op het netwerk.
Daarbij wordt via de server een user profiel op de server toegewezen door het volgende profiel pad:
\\SBSSERVER\Userprofiles\%username%

Als de gebruikers dan een document willen openen via "Mijn Documenten" komen ze netjes in een hun eigen documenten directory terecht ( op de server dan.. ). Alleen één gebruiker niet. Als hij zijn documenten opent, komt hij terecht in een profiel map van een andere gebruiker...
Dan moet hij eerst naar zijn eigen map "surfen" voordat hij zijn documenten kan opslaan.

En we krijgen dit maar niet verholpen.

Wat hebben we tot nu toe al geprobeerd:

- Profiel map van gebruiker opnieuw aangemaakt
- Rechten aangepast op andere gebruikersmap
- De gebruiker waarbij het probleem optreedt verwijderd uit het netwerk en opnieuw aangemaakt
- Profiel verplaatst op de server ( dus aparte profiel map aangemaakt voor de betreffende gebruiker )
- De gebruiker waarbij het probleem optreedt een totaal andere username gegeven
- Op het werkstation gekeken of daar iets van profiel redirection was te vinden ( niks gevonden )
- De Mijn Documenten map bekeken of deze van locatie was veranderd ( is ook niks mis mee.. )
- Support Base van MS bekeken ( niks relevants kunnen vinden )
- GoT search gebruikt
- Eventlogs bekeken ( er wordt niks gelogd, omdat er een succesvolle redirection plaatsvindt. )

Echter heeft dit allemaal niks mogen helpen. Zelfs als we de rechten aanpasten werd de betreffende gebruiker direct in de andere gebruikersmap gedirigeerd, zelfs als we hem daar geen toegang tot verleenden.

Meer info:

- Alle werkstations beschikken over de laatste updates ( de laatste totdat MS de updates van NT 4.0 niet meer ontwikkelde )
- De SBS 4.5 server heeft alle beschikbare updates

We zijn er nu al een hele tijd mee bezig, maar we komen er gewoon niet aan uit...

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen.

Ik heb dit topic in WOS weggezet, omdat volgens mij de oorzaak te zoeken is op het werkstation zelf. Maar wij kunnen helemaal niks vinden.

• nextware
Nog een kleine kick !
Heb van 't weekend zelf ook nog het één en ander proberen op te zoeken op de MS website, maar heb er verder niks over kunnen vinden..

Please help.. :?

• nextware
*kleine maar subtiele kick*.. nog steeds niks kunnen vinden..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SBS 4.5 .... da's lang geleden. In 1999 nog wat mee gedaan op mijn stage.

Heb je de client met de hand uitgerold, of via een uitrol-flop? Dat wil nog wel eens uitmaken namelijk.

Hoeveelste client is dit? SBS ondersteunt max 50 users (met CAL's van doen), en ik geloof dat ie ook max 50 usernamen kan hebben. Dus kan best zijn dat dit net de 51e is (hoop het niet voor je btw ;) )

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Overigens zijn er ook sbs 4.5 nieuwsgroepen, moet je ff googlen. Zal er wel redelijk leeg zijn nu (product is natuurlijk al wat ouder) maar je kunt het altijd proberen he :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
NT4 op de client? Afaik ondersteunt dat \\server\share\user niet, maar wel \server\usershare\ :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

sanfranjake schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:58:
NT4 op de client? Afaik ondersteunt dat \\server\share\user niet, maar wel \server\usershare\ :)
dit is de enige gebruiker waar het fout gaat, en aangezien de rest wel goed gaat lijkt het mij dus dat het wel werkt......

heb je ook al met de hand geprobeert het profiel in te voeren, dus in plaats van %username% gewoon \\......\testprofiel gegeven bijvoorbeeld?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• nextware
Ik heb het inderdaad al eens geprobeerd om ipv %username% de username te gebruiken. Echter heeft dit ook niet tot veel oplossingen geleid...

Ik heb de afgelopen dagen eens in enkele MS boeken geneust om te kijken of daar iets over een profiel redirection stond.. Echter op deze server staat het precies ingesteld zoals het in het boek wordt voorgedaan...

Ikke niet snap nie meer...

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

en als je nou eens 1 user wegknikkert? (profiel bewaren enzow)
dus inplaats van de nietwerkende user weg te knikkeren een andere user weggooien en dan proberen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1