Toon posts:

Radeon & COD Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik draai zelf een server van COD met de volgende specs:
- GA-7VAXP Ultra
- AMD 2500+
- 1024 MB pc3200
- Radeon 9800 pro 128 mb (sapphire)

de server draaid gewoon goed voor de mensen wanneer ik er zelf niet op speel.
wanneer ik er zelf op zit is er na iedere ronde (Search&Destroy) een dikke Connection Interrupted.
het gekke is namelijk dat ik dit probleem ook had met mijn radeon 9600XT 128MB toen ik die gekocht had. ik heb hem ingerolen toendertijd en geld bijgelegd voor een GeForce FX5900 XT 128MB en met deze kaart liep het allemaal perfect. en alle gekheid op een stokje zou je zeggen, want waarom pwnd de GeForce op dit gebied de ATI. Het ligt namelijk echt aan ATI aangezien ik een club3d had van die 9600XT en nu een sapphier heb van de 9800pro. ook heb ik omega drivers en normale ati drivers geprobeerd, maar dit mag niet baten.

iemand toevallig ditzelfde probleem meegemaakt? of weet iemand hoe dit op te lossen is?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Een Connection Interrupted lijkt me écht niet het probleem van je videokaart, maar eerder van je netwerkinstellingen, je listen-server, je portmapping, firewall, etc.

Lijkt me dus echt een netwerkprobleempje,kan haast niets met de videokaart te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik allemaal, ik ben gelukkig niet heel dom op het gebied van ict.
verklaar dan maar waarom ik het probleem niet heb met mn geforce kaartje, en wel met alle radeon kaarten die ik getest heb...

Verwijderd

Hosten van een game en spelen op die server tegelijkertijd gaat niet op. Games verlangen nu eenmaal veel systeem recourses als je er op speelt. Jouw systeem, als speler zijnde, moet nieuwe mappen laden, swapfile legen, geheugen nieuw inladen etc, een proces wat zwaar is voor een pc. Nu wil je server hetzelfde doen. Beide tegelijk geeft dat dus een probleem en kan dus je probleem veroorzaken. En client heeft het altijd zwaarder qua gamen betreft, omdat ieder systeem nu eenmaal anders is. De ene speler heeft een langere laadtijd als de ander, gezien de verschillende specs.

Het is misschien slimmer om je server alleen daarvoor te gebruiken en als je wil spelen erop zelf inloggen op je server met een ander systeempje. Test dat maar eens uit, zal je zien dat je probleem opgelost is. Bovendien zou ik zelf nooit op een server spelen waarbij de hoster speelt, die heeft nauwelijks latency en dus een groot voordeel ten opzichte van de andere spelers ;)

Het probleem is dus niet videokaart gebonden :) En het heeft helemaal niets te maken met ATI, denk alleen dat de ATI kaart wat zwaarder is dan de Nividia kaart.

Edit = Toevoeging

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie kerel,

ik was al een tijdje bezig met een systeempje hiervoor te reserveren en onder mn bureau te laten draaien daarvoor, maar aangezien de 400mhz pc met 256+128 ram niet voldoende daarvoor is helaas moet ik het wel op mn eigen rig doen.

dat voordeel valt best mee hoor aangezien ik dan ping 0 heb en de rest ping 30.
ik weet zelf ook hoe jouw verhaal in elkaar zit, maar ik denk niet dat mijn vroegere 9600XT zwaarder was dan mn Geforce kaart. daar zit ik toch nog wel mee in mijn hoofd, maar ik zal thuis eens even de laatste via drivers downloaden en de hele rattaplan. kijken of het helpt...
dit namelijk omdat in windows de agp speed niet op 8x staat en in de bios wel.
kan ik ook niet veranderen, en las al ergens dat de laatste via driverss dit wel oplossen.

ik ben nog steeds op zoek voor zo'n dedicated computertje maar heb niet erg veel budget daarvoor.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 12:03 ]