[PCIe]welke videokaarten kunnen dual 23" aan @ res 1920x1200

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik ben bezig met het configureren van een systeem. op dit systeem komen 2x 23"tft aan te hangen. deze tft's draaien een res van 1920 x 1200 en graag willen wij deze via DVI aangesloten hebben. de videokaart moet dus dual dvi hebben.

op dit moment heb ik gehoord dat de volgende kaarten het misschien aan kunnen. kan iemand bevestigen..

matrox parhelia HR256
leuk kaartje. hoge specs. maar ook erg duur :|
the equivalent of 4 times more data than can be viewed on a standard LCD at a resolution of 1920 x 1200. This exceptionally high resolution (3840 x 2400)

Where to buy
The Parhelia HR256 will be available for US $2,495 directly from Matrox
ATi FireGL v5100
klinkt heel interessant. vanwege zijn high performance en de lage prijs die ze willen meegeven. ik heb alsnog een prijs gevonden op een site van rond de 600 á 700,= euro. daarbij zag ik ook vaak dat ze van HP zijn oid. klpt het dat ze nog niet los verkocht worden?

verder kijk ik nog naar de ATi X800XT of de X850XT. liever heb ik de X800XT als die ook al die dual schermpjes kan koelen ivm je voor die kaart een waterblok kan kopen bij aquacomputer.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:53
Wat dacht je van elke videokaart die het laatste jaar is geintroduceerd met twee DVI-aansluitingen? Waarom van dergelijke "exotische" kaarten, als elke huis tuin en keuken kaart met dual DVI het kan?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Hielko schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:57:
Wat dacht je van elke videokaart die het laatste jaar is geintroduceerd met twee DVI-aansluitingen? Waarom van dergelijke "exotische" kaarten, als elke huis tuin en keuken kaart met dual DVI het kan?
Maffen schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:37:
Dit kunnen ze _NIET_.
Iemand van born2oc.be heeft een Gf6800 Ultra gekocht, en wilde op elke DVI uitgang 1600x1200 LCD scherm hangen.
Dit gaat dus niet, omdat er iets tekort is op de kaart (VRM ofzo?)
Hij had gemaild naar nVidia zelf, en die gaven mooi het antwoord dat hij ze maar op 1280*1024 moest draaien...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 22:33
Kan je misschien niet een SLI moederbord nemen en dan bijvoorbeeld 2x een x300 van ATI erop zetten. Deze kunnen dan beide een scherm aansturen.

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Dat hoeft dus niet eens een SLI-mobo te zijn....Elk mobo met PCIe zou die kaartjes moeten kunnen gebruiken. De X300 van Ati werkt niet met SLI, maar dat maakt het nog steeds wel een goede optie ja

[ Voor 62% gewijzigd door farmacop op 11-03-2005 14:28 ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens die PDF zelf:[q]• 3840 x 2400 support (dual link4)

4) Dual link available on FireGL X3-256, FireGL V5000 and FireGL V7100 only.En dus niet op de v5100 ;)

De eerder geopperde SLI-tip is zeer aan te raden :) In ieder geval een mobo met tweemaal PCIe x16 sloten. Tenzij je een overschot hebt aan PCI kaarten die je nog graag op het bord kwijt wilt, ondanks de eventuele onboard meuk op het mobo ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 11-03-2005 14:29 ]

Verwijderd

Lees Ome Toms' DVI 101 even door. Dual DVI is een optie als je bereid bent reduced blanking op de koop toe te nemen. Probeer eens uit te zoeken of er PC driver ondersteuning is voor de NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL.. Anders moet je waarschijnlijk aan een Quadro of FireGL met Dual-Link DVI gaan denken,

• STIMPPYYY
farmacop schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:27:
Dat hoeft dus niet eens een SLI-mobo te zijn....Elk mobo met PCIe zou die kaartjes moeten kunnen gebruiken. De X300 van Ati werkt niet met SLI, maar dat maakt het nog steeds wel een goede optie ja
Euh, sorry hoor maar PCI-e heb je toch echt 2 PCI-E sloten voor nodig, dus een SLI moederbord.

Ik bedoel dus ook niet kaarten die sli ondersteunen. Op een SLI mobo kan je geowon 2 aparte PCI-E kaartjes zetten die apart een beeldscherm aansturen

• farmacop
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ja ? Is dat per se nodig? Je kon ook gewoon 2 pci vga's naast elkaar gebruiken toch ? SLI is puur voor het linken van de videokaarten zo dacht ik.. vandaar dat ik dacht dat je misschien niet per se een SLI-mobo nodig had om 2 PCIe vga's te gebruiken. Dat je geen 2x PCI (legacy) wilt gebruiken is niet heel erg raar

[ Voor 39% gewijzigd door farmacop op 11-03-2005 14:54 ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• STIMPPYYY
Kan maar ik neem aan dat je niet een al te brakke videokaart wilt en daarbij ook nog een beetje oog gericht op de toekomst, lijkt mij een SLI mobo een stuk betere oplossing. :X

[ Voor 17% gewijzigd door STIMPPYYY op 11-03-2005 14:50 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ok SLI kan dus gewoon niet omdat dit kaartje in een dual xeon mobo komt te hangen.. en die ondersteunen niet bepaald SLI ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De E7525 borden doen dat wel :) Check o.a. de Supermicro X6DA8-G2 en X6DAE-G2.

OK, je hebt hiermee geen SLI mogelijkheid, maar je wilde toch al niet in SLI draaien ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 11-03-2005 15:23 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
BalusC schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:22:
De E7525 borden doen dat wel :) Check o.a. de Supermicro X6DA8-G2 en X6DAE-G2.

OK, je hebt hiermee geen SLI mogelijkheid, maar je wilde toch al niet in SLI draaien ;)
zijn dat niet die 600,= euro bordjes? :P

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja, en je kunt dan besparen op dure kaarten, dus netto maakt het geen ruk uit toch? (behalve dan dat je tot reg ddr2 verplicht wordt)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:28

Tomatoman

Fulltime prutser

Waarom niet een standaard PCIe-videokaart met daarbij nog een PCI-videokaart met DVI-uitgang? Als je 2x 23" neemt ben je blijkbaar een professioneel systeem aan het bouwen en niet een game pc. Daar komt nog bij dat je bij games alleen de primaire monitor gebruikt; de tweede monitor die aan de PCI-videokaart hangt wordt alleen maar voor 2D-toepassingen gebruikt en kan dus zonder problemen een low-end kaart zijn.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:14

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Wat jij wil bouwen kun je volgens mij ook wel met 2 stuks van de "goedkopere" Matrox Parhelia DL256 PCI ipv de HR256. Deze kosten ook niet weinig (€ 559,- bij Matrox Online) maar zijn wel een stuk bruikbaarder als de "standaard" retail kaarten. Het zijn 64bits 66MHz PCI(X) kaarten. Lijkt me erg stug dat je daar geen Xeon bord voor kan vinden ;-) (of omgekeerd, een fatsoenlijk Xeon bord heeft toch wel minimaal 2 van deze sloten)

Laat maar.. .

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Kippenijzer schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:57:
Ja, en je kunt dan besparen op dure kaarten, dus netto maakt het geen ruk uit toch? (behalve dan dat je tot reg ddr2 verplicht wordt)
ik heb al een mobo uitgekozen met DDR2 dus dat maakt niet zo uit..
tomatoman schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:59:
Waarom niet een standaard PCIe-videokaart met daarbij nog een PCI-videokaart met DVI-uitgang? Als je 2x 23" neemt ben je blijkbaar een professioneel systeem aan het bouwen en niet een game pc. Daar komt nog bij dat je bij games alleen de primaire monitor gebruikt; de tweede monitor die aan de PCI-videokaart hangt wordt alleen maar voor 2D-toepassingen gebruikt en kan dus zonder problemen een low-end kaart zijn.
diegene waarvoor deze pc is wou gewoon 1 videokaart hebben. het is dus ook totaal niet voor games..
LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:13:
Wat jij wil bouwen kun je volgens mij ook wel met 2 stuks van de "goedkopere" Matrox Parhelia DL256 PCI ipv de HR256. Deze kosten ook niet weinig (€ 559,- bij Matrox Online) maar zijn wel een stuk bruikbaarder als de "standaard" retail kaarten. Het zijn 64bits 66MHz PCI(X) kaarten. Lijkt me erg stug dat je daar geen Xeon bord voor kan vinden ;-) (of omgekeerd, een fatsoenlijk Xeon bord heeft toch wel minimaal 2 van deze sloten)
eerlijk gezegd was ik ook helemaal niet naar die HR256 aan het kijken.. gewoon weg is ie veels te duur.. mmh ik ga ik nog even kijken naar de DL256 versie als die PCI(X) heeft.. wat is eigenlijk het verschil tussen PCIe en PCI(X).. heeft de PCIe meer mhz?

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/server/srv-mb/nct-d/nct-d_l.jpg
dit bord word het :) de NCT-D :)

[ Voor 4% gewijzigd door ReseTTim op 11-03-2005 17:21 ]

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

ReseTTim schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:18:

eerlijk gezegd was ik ook helemaal niet naar die HR256 aan het kijken.. gewoon weg is ie veels te duur.. mmh ik ga ik nog even kijken naar de DL256 versie als die PCI(X) heeft.. wat is eigenlijk het verschil tussen PCIe en PCI(X).. heeft de PCIe meer mhz?
Volgens de specs http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=207 kan een Parhelia PCI256 al 2 digitale outputs leveren van 1920x1200. Ben je al met één kaart klaar (die echt zowat overal in past). Vanzelfsprekend heeft deze een lagere (effectieve) bus snelheid (32bits, max 66MHz) of je dat merkt, ik betwijfel het, gezien de vermoedelijke toepassing, maar daar heb je je nog steeds niet over uitgelaten :?

Laat maar.. .

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:26:
Volgens de specs http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=207 kan een Parhelia PCI256 al 2 digitale outputs leveren van 1920x1200. Ben je al met één kaart klaar (die echt zowat overal in past). Vanzelfsprekend heeft deze een lagere (effectieve) bus snelheid (32bits, max 66MHz) of je dat merkt, ik betwijfel het, gezien de vermoedelijke toepassing, maar daar heb je je nog steeds niet over uitgelaten :?
de toepassing weet ik zelf ook niet van die persoon.. :X

maar hij wou iig een snel en stil systeem :X

dual xeon 3.2ghz
4gb ram
4x 300gb sata in raid0+1

kortom ook een krachtige videokaart :)

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Ik durf het bijna niet te zeggen hier maar Multimonitor=Matrox, de rest hobbelt er maar een beetje achteraan. Er kleven alleen nadelen aan een Parhelia ja, krachtig is ie echt wel maar een gamers kaart is het dus NIET, en de prijs is ook niet echt om naar huis over te schrijven. Driver support beginnen mensen ook meteen weer over te gillen maar valt uit eigen ervaring echt niet tegen op Windows dan (hebben een support afdeling die je ook wel degelijk wil helpen en niet meteen naar FAQ's zit te wijzen zoals bij de ons wel bekende 2 grote jongens) en qua features op multimonitor gebied komen ze over het algemeen als het meest veelzijdige uit de bus.

Tot zover mijn pro-Matrox praatje. Tis jammer das ze het op gamegebied niet meer bijbenen anders had ik er in mijn prive machine ook nog wel één gehad (heb erg lang plezier gehad van een G400Max in het preGPU tijdperk).

[ Voor 3% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 11-03-2005 17:45 ]

Laat maar.. .

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:28

Tomatoman

Fulltime prutser

ReseTTim schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:28:
[...]
de toepassing weet ik zelf ook niet van die persoon.. :X
Hoe kun je nou maatwerk leveren als je niet eens weet waarvoor die pc gebruikt gaat worden? :Z Het lijkt me hoog tijd om de klant even op te bellen met wat aanvullende vragen over zijn multi-monitorgebruik. High performance hoeft niet noodzakelijk op de grafische kaart te slaan en duurder is niet altijd beter.

Heeft hij eigenlijk wel aangegeven dat hij twee 23" monitors wil en is het niet toevallig een server die ergens in een donker hok komt te staan? :)

[ Voor 27% gewijzigd door Tomatoman op 11-03-2005 17:46 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Et Voila!
The Millennium P650 PCIe 128 is a 128MB PCIe x16 compatible graphics card that features dual 400 MHz RAMDACs with independent lookup tables for fully symmetric DualHead resolutions up to 1920 x 1440 per display and advanced Dual-DVI technology for resolutions up to 1920 x 1200 per digital flat panel.
The Millennium P650 PCIe 128 will be available in April 2005 at a list price of $249 USD
Alleen nog even afwachten wanneer/waar hij verkrijgbaar is in Nederland...

Systeem Specs

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
tomatoman schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:43:
Hoe kun je nou maatwerk leveren als je niet eens weet waarvoor die pc gebruikt gaat worden? :Z Het lijkt me hoog tijd om de klant even op te bellen met wat aanvullende vragen over zijn multi-monitorgebruik. High performance hoeft niet noodzakelijk op de grafische kaart te slaan en duurder is niet altijd beter.

Heeft hij eigenlijk wel aangegeven dat hij twee 23" monitors wil en is het niet toevallig een server die ergens in een donker hok komt te staan? :)
die monitoren heeft ie al staan.. en neej tis niet voor een server.. tis dus puur voor de gewone applicaties waar hij een snelle systeem voor wil hebben.. misschien een overkill maargoed..

ik ga idd maar afwachten wanneer de matrox The Millennium P650 uitkomt.. maar ik ben bang dat het te lang gaat duren eer dat het in nederland komt.. of ik moet het in usa bestellen..

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

ReseTTim schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:32:
[...]

die monitoren heeft ie al staan.. en neej tis niet voor een server.. tis dus puur voor de gewone applicaties waar hij een snelle systeem voor wil hebben.. misschien een overkill maargoed..

ik ga idd maar afwachten wanneer de matrox The Millennium P650 uitkomt.. maar ik ben bang dat het te lang gaat duren eer dat het in nederland komt.. of ik moet het in usa bestellen..
De Millenium P650 is geen Parhelia! Ze zijn er niet zo duidelijk over maar de P650 heeft bijzonder weinig te bieden in de vorm van 3D acceleratie. De P650 is er ook gewoon in AGP variant (PCIe is bij die kaart ECHT overkill). En die AGP versie kun je per direct bestellen.

Ze hebben gewoon een hele mooie vergelijkingstabel met 3D performance en all.. Zie hier:
http://www.matrox.com/mga...ries_pseries_parhelia.cfm

Laat maar.. .

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mooi lijstje, daar staat dan ook duidelijk in dat enkel de parhelia de twee 23" via DVI op die resolutie aan kan sturen, en dan nog enkel dmv reduced blanking. Dus dan is het 1 relatief dure APG of PCI-e (is die er al?) parhelia, of toch 2 losse kaarten lijkt me
Pagina: 1