VPN + wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Collega van mij heeft het volgende probleem.

Hij heeft een D-Link router (type weet ik niet)
Daarnaast heeft hij een laptop met een Edimaxx wireless PCMCIA kaartje.

Als hij de laptop met een kabel verbind met de router, kan hij gewoon Cisco VPN client gebruiken naar ons kantoor.

Als hij echter via de wireless verbinding probeert, dan maakt hij connectie. Vraagt om wachtwoord.
Vervolgens doet hij allerlei dingen en blijft uiteindelijk hangen op "Securing Connection".

Met wireless kan hij wel internetten. Het is beveiligd met WEP en mac-address. Dus de setup van wireless op laptop en router is verder goed.

Bij mij thuis werkt dezelfde VPN software in een keer goed over wireless. (Linksys router + Centrino).

Ik weet niet meer waar ik het nog zoeken moet.

• Quitter3
VPN hebben we nu aan de praat.
Als je properties kiest van het wireless netwerk en dan zonder aanpassingen OK doet, dan werkt VPN over de wireless verbinding.

Maar ondanks dat de VPN verbinding werkt, kan hij onze mailserver niet vinden.
Een ping naar hostname werkt niet. Een ping op IP-address echter wel. Dus er is een goede verbinding.

Waarom werkt de ping op hostname niet?
En waarom kan ik Outlook niet zo instellen, dat hij een IP-address gebruikt voor de exchange server i.p.v. de hostname.

Zou het misschien werken als ik de exchange server toevoeg in dee hosts file van Windows?

• Quitter3
Ben er nog steeds niet uit. Hostname toevoegen in hostfile heeft ook geen effect.
Andere collega heeft hetzelfde probleem thuis. Maar niet in hotels of andere publieke wireless hotspots.

Bij mij thuis werkt het perfect. Terwijl we allemall alles dynamisch ingesteld hebben (DHCP en DNS).

Weet niemand waar dit aan kan liggen?