Bluetooth headset zendvermogen en schadelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb op de zaak een volgende discussie lopen:

De receptioniste heeft een bedrade headset, dit is zeer storend omdat ze die telkens af moet doen als ze naar de balie moet lopen.

Nu heb ik voorgesteld om een draadloze (bluetooth) headset aan te laten sluiten. Nu is er iemand anders die beweerd dat dit erg schadelijk is, stralen etc.etc.

Nu heb ik het volgende gesteld:

Een GSM is schadelijk omdat is 1/8 seconde continu 4watt zendvermogen heeft met enkele kilometers bereik.

Een bluetooth headset haalt maar 10 meter en heeft dus practisch geen zendvermogen. Volgens mij is het vermogen nog minder dan 0,2 mW

Mijns inziens is zo'n bluetooth headset dus gewoon veilig om op je hoofd te hebben.

Nu wil ik hier graag van weten of mijn stelling juist is en of hier op internet ook een onderbouwing voor bestaat zodat ik deze kan uitprinten en kan gebruiken als argument.

Zijn hier mensen die hier meer van weten?

Bij voorbaat dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het is hier geen vraagbaak voor websites, wat had je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er echt hersen tumors of kanker van krijgt, zou het niet in de winkel liggen hoor :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recentelijk een studie gezien die aangaf dat headsets (ook bluetooth) aanzienlijk minder starling afgeven dan een mobiele telefoon bij het hoofd.

Met andere woorden, wel straling, maar veel minder als sommige andere zaken.

De conclusie van het onderzoek was dat een BT headset veilig gebruikt kan worden.

Of je er dan uiteindelijk toch een tumor van krijgt zien we over 30 jaar wel weer :P

Onderzoek moet je maar even googlen, weet zo gauw niet meer war ik dat gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:41
Je kunt ook een Dect-headset kopen, ik weet niet hoeveel dat vermogen is, maar is misschien ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 10:35

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:19:
Als je er echt hersen tumors of kanker van krijgt, zou het niet in de winkel liggen hoor :{
Zeker net zo als sigaretten. :)

Het zal een stuk minder vermogen zijn maar ze heeft dat ding misschien ook wel de hele dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar op sigareten staat dat het dodelijk is ;)

Zou wat zijn, koop je een bluetooth headset, staat er met zo een mooie zwart rand een sticker op:
"Bluetooth: Dood en Dood zonde" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Ach, de meeste mensen roepen maar wat als het om "straling" of schadelijke stoffen gaat. Een belangrijke factor is altijd de hoeveelheid straling, of bijv. de concentratie van een bep stof in de lucht.

De straling van militaire radarinstallaties is dodelijk/kankerverwekkend, van directe microgolfstraling van een magnetron kan je blind worden. Maar het feit dat je met microgolven water kunt laten koken wil nog niet zeggen dat je hersenen dus van iedere soort straling en bij iedere intensiteit gaargestoofd worden. Bovendien heb ik bij bluetooth nog nooit gehoord van onderzoeken naar de schadelijkheid van de straling daarvan.

De straling v/d zon is schadelijker, maar daar gaan al die collega's wel de hele zomervakantie in zitten.. 8) 8)7

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tja blijft altijd lastig voorlopig nog, zo lang er geen lange termijn resultaten zijn. Tot die tijd blijft het gissen he.

Ik denk dat het allemaal wel mee valt maar je weet het nooit zeker wat het op langere termijn allemaal met je doet.

[ Voor 33% gewijzigd door SithWarrior op 11-03-2005 14:05 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1