Toon posts:

[linux] FC 3 Divx installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben nu al een tijdje bezig om een divx speler aan de praat te krijgen op mijn laptop. Alles draait prima. behalve divx.

Heb het geprobeerd met mplayer, alle dependencies gedownload en gecompileerd maar daar kan ook veel mee fout gaan, maar alle dependencies die ik heb geinstalleerd pikt hij niet eens op bij het installeren van mplayer.

Is er niet een fatsoenlijke oplossing een rpm of rpm's met alle dependencies ofzo? Of een andere divx player die ik kan proberen. Xine heb ik ook geprobeerd maar die deed ook niks, iig die starte wel op maar daar was dan ook alles mee gezegt.

Met yum installeren doet het ook niet die geeft "nothing found" of zo als hij wil beginnen met installeren.

bedankt voor enige info hierover

Verwijderd

Als je FreshRPMs aan je yum.conf toevoegt, kun je door middel van "yum install gstreamer-ffmpeg" alle DivX en dergelijke codecs installeren. Met Totem kun je dan films kijken (Totem zit al in Fedora 3, ervanuitgaande dat je dat draait).

Verwijderd

Topicstarter
Thanks das handy info, wist niet dat dat kon ..... Ga het vanavond proberen.

-- CLOSE TOPIC --

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
je kan ook ff op rpm.pbone.net kijken, dat is een rpm zoekmachine (bij advanced search ff alleen fc3 en fedora core other aanvinken en zoeken op mplayer, krijg je een overzicht met links naar de rpms (en met wat zoekwerk ook extra repositories voor je yum.conf)