Wederom actie van BREIN en de reactie van de providers

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 13:32
Dit stukje zag ik net op de site van www.planet.nl
Brein verstuurt vorderingen

Gepubliceerd op vrijdag 11 maart 2005

(P7) Stichting Brein stuurt één dezer dagen vorderingen naar internetaanbieders, bedoeld voor hun klanten die muziek illegaal aanbieden.
Na ettelijke dreigingen met het versturen van vorderingen, maakt Brein die nu effectief, zo verneemt Planet Multimedia uit betrouwbare bron. Brein is een stichting die rechtenschending opspoort.

Tim Kuik, directeur van Stichting Brein, zegt aanvankelijk: "We zullen half april mededelingen doen." Maar uiteindelijk bevestigt hij dat vandaag en/of begin volgende week de mensen die muziek en films uploaden waar rechten op rusten, zoals onder meer ruildiensten als Grokster en Kazaa, vorderingen 'op de mat' zullen aantreffen.

Maar Brein kan de vorderingen niet direct sturen naar de van rechtenschending verdachte personen. Brein heeft namelijk de adressen van hen (officieel) niet. De stichting heeft enkel IP-nummers en soms e-mail adressen. De adressen zijn in handen van de providers. "We vragen inderdaad providers om de vorderingen door te sturen."

Het gaat volgens Kuik om een eis aan de uploaders van muziek en films om te stoppen met aanbieden daarvan, onder dreiging met een dwangsom en schadevergoeding.

Providers werken mee
Er blijken inmiddels afspraken te zijn gemaakt over de versturing. De woordvoerster van KPN, die spreekt namens de internetaanbieders Planet Internet en Het Net, zegt de vorderingen door te zullen sturen: "We verstrekken niet de gegevens van onze abonnees aan Brein, maar sturen de vorderingen wel door naar abonnees."

De woordvoerder van Essent Kabelcom, exploitant van @Home, hanteert dezelfde opstelling: "We moeten abonnees op de hoogte stellen, ze moeten weten dat als ze geen gevolg geven aan de eis, en als ze de wet blijven overtreden, er een dagvaarding van het openbaar ministerie kan komen met vervolging." En ook Wanadoo sluit zich hierbij aan en meldt de vorderingen door te zullen sturen.

Xs4all en Tiscali konden nog niet zeggen wat ze met de vorderingen zullen doen.

Bron::P7
Nou vraag ik mij af,want lees f goed de 2e alinea of BREIN zich aan de regels zal houden.Het is toch al eerder gebeurd dat ze een rechtstreekse reactie vertsuurden naar de down/uploaders via mail,of heb ik het nu mis??

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:28

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ze zijn echt druk bezig om dat downloaden tegen te gaan.
Ik ben benieuwd tot hoever ze dit kunnen doorzetten allemaal.

Dit ziet er wel effectief uit zo. maar je hebt altijd dingen als irc enzo.
Ik vraag me af wat ze daar tegen kunnen doen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

Volgens mij kunnen en mogen ze niet op onrechtmatige manier een adres van iemand achterhalen. Het zoeken van iemands woonadres aan de hand van een verkregen IP adres is m.i. nog steeds illegaal. Dit dienen ze via de geeigende wegen te moeten doen, en dus via de provider van het IP adres. Verder hoop ik ten zeerste dat het een beetje dreigen is. O-)

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:28

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik denk dat ze beter de bron van het probleem aanpakken.
Met muziek gebeurd dit al enigsinds, je download nu een liedje voor 99cent.
Maar met games enzo.
Ikzelf ben te lui om naar de winkel te gaan em dan ook nog eens een veel te groot bedrag te betalen.
Ik download ze gewoon vanaf mijn luie stoel achter mijn pc.
En vooral ook die geintjes van sony met de playstation.
Je kan niks van PS1 meer kopen, neem dan maar een ps2.
NOT, dan download ik het maar.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

ach ze kunnen toch niks beginnen tegen het downloaden. er zijn zoveel manieren naast p2p om films, muziek ed te downloaden.

want brein pakt toch alleen p2p aan, of heb ik het nu verkeerd?

Verwijderd

Ik zet mn uploads ook maar uit :/ maar hoeveel mensen downloaden wel geen mp3's ?

Die reclames van snel films downloaden vind ik ook nergens opslaan, je hebt toch geen 10 mbit voor een beetje surfen en chatten. :Z

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 14:47
Je link is K.O. / niet toegankelijk :/

Merely a passerby in this world

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ok, en dit is nu exact het doel van de actie van Brein. Mensen intimideren om ze maar te laten stoppen. Brein kan geen boetes uitdelen ofzo, per verdachte naar de rechter stappen lukt ook niet op grote schaal. Wat dan wel? Mensen op grote schaal bang maken zodat die uploads maar worden uitgezet. Wat gebeurd er als iedereen de uploads uit zet: De downloads vallen ook droog. :)
Als je straks zo'n mailtje van je ISP krijgt is er niet veel aan de hand. Een of andere Amerikaanse tent deelt al tijden zulk soort waarschuwingen uit, ook naar Nederlanders. Enkel @Home stuurt deze naar de klant toe. Er is nog nooit iemand hierover veroordeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door kamerplant op 12-03-2005 09:25 ]

🌞🍃

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:28

AvK

Ready Set Go

Sinds wanneer kan een stichting boetes/vorderingen uitdelen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

AvK schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:33:
Sinds wanneer kan een stichting boetes/vorderingen uitdelen?
niet. maar ze zijn natuurlijk wel vriendjes met het OM, en die kunnen het gebruikelijke traject in gang zetten: administratieve maatregel, schikking, of rechtszaak...

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat ik altijd een beetje raar vind aan Nederland is dat het aanbieden van de mogelijkheden niet strafbaar is en het gebruiken van het aanbod verboden is.
Ik bedoel als ik gewoon wil surfen voldoet een 512 down verbinding.... Ik heb nu een 8 Mbit, wat denkt Nederland dat mensen daar mee doen??
Als ik dvd's koop moet ik een bepaalde bijdrage afdragen voor deze dvd's. Als ik die bijdrage doe staat voor mij duidelijk dat ik op dat medium iets op mag slaan wat daar niet hoort.

Het is een beetje alsof de politie bij een buur ruzie je een geweer in je hand drukt en zegt "Schiet dan schiet dan"

Tegenwoordig doe ik aan een sport waar muziek aan te pas komt. Zie ik die instructice een gebrande cd erin doen. Dus ik zeg "Betaald de sportschool daar rechten over?" waarop ze me lachende vraagt "Meen je dat ?".
Dit meen ik wel ja, als je een cafe hebt kan je niet muziek draaien zonder dat je hier rechten over betaald. Maar een sportschool daar hoor je nooit wat over. Schijnbaar moet iedereen die les geeft een internet verbinding hebben om bepaalde muziek voor een training bij elkaar te krijgen.

Wat mag je nu wel met je internet verbinding doen? Alleen maar www bezoeken? Daar heb ik geen 8 Mbit voor nodig :) !
Maar een geweer mag je niet in huis hebben.

• kamerplant
  • Niet online
motormuisje schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:39:
Wat mag je nu wel met je internet verbinding doen? Alleen maar www bezoeken? Daar heb ik geen 8 Mbit voor nodig :) !
Maar een geweer mag je niet in huis hebben.
De vraag vroeg ik een maand geleden ik de HK, enkel te beantwoorden door mensen die >75GB per maand gebruiken. :P
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=45188&layout=1&sort=prc

Nu gebruiken de meeste mensen met een 8Mbps lijn geen >75GB per maand. Een 8Mbps lijn is natuurlijk ook gewoon een stukje comfort. :P

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 12-03-2005 10:25 ]

🌞🍃

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Er loopt al een draadje [rml][ Internet] Brein pakt door[/rml]

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

motormuisje schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:39:
Wat ik altijd een beetje raar vind aan Nederland is dat het aanbieden van de mogelijkheden niet strafbaar is en het gebruiken van het aanbod verboden is.
Ik bedoel als ik gewoon wil surfen voldoet een 512 down verbinding.... Ik heb nu een 8 Mbit, wat denkt Nederland dat mensen daar mee doen??
Als ik dvd's koop moet ik een bepaalde bijdrage afdragen voor deze dvd's. Als ik die bijdrage doe staat voor mij duidelijk dat ik op dat medium iets op mag slaan wat daar niet hoort.
nouw, je wil die 8 mbits om films en muziek te kunnen downloaden als thuiskopie, da's helemaal niet verboden. die bijdrage die je betaalt voor dvd's is juist omdat je er muziek/films op zet die daar juist wel hoort, als thuiskopie :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

8)7 is al gezegd! Niet iedereen heeft daar toegang!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Wat ik dus niet snap is dat Brein geen gegevens heeft van de mensen die ze een vordering sturen. Ze sturen de vordering naar de ISP en die stuurt het door naar de klanten, maar geven niet de gegevens door aan brein. Brein weet dus niet wie ze vervolgt en kan dus niks met de vorderingen, je kan niet iemand vervolgens waar je de gegevens niet van weet.

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 13:32
Leuk,maar als je eerst s kijkt hoe laat zijn topic gemaakt is,en hoe laat ik m gemaakt heb,dan weet je genoeg,dus die smilie kan je wel f veranderen :P

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

FrankGuthrie schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:57:
[...]

8)7 is al gezegd! Niet iedereen heeft daar toegang!!!!!
Ah dat bedoelde ze met niet toegankelijk, my bad, ik dacht dat er een gewoon een dode link was.

Ontopic: Wat ik me eigenlijk afvraag, als ze dit doen, mijn ip wisselt nog wel eens bij chello.
Dus als ik braaf ben :), maar degene die voor mij mijn ip had niet. Kunnen ze dan nog zien dat ik het niet was? Want ik zou toch denken dat ze bij chello niet een database bijhouden met precies wie welk ip wanneer allemaal heeft gehad?

Senri no michi mo ippo kara

Pagina: 1