Toon posts:

Voor sporten iPod Shuffle of mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vroeg me af of de shuffle beter is om te gebruiken tijdens sporten dan de mini. Of maakt het niet zoveel uit?? Ben benieuwd naar gebruikerservaringen!

Voordeel van de mini is natuurlijk dat er veel meer opkan en dat je een LCD scherm hebt om muziek te selecteren. Maar omdat de mini een harddisk speler is en de shuffle een flash speler, was ik benieuwd of dat nog veel uitmaakt bij sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Een Flash speler wordt over het algemeen aangeraden tijdens het sporten, want een HD vind het niet fijn al die schokken enzo

Je geeft het antwoord zelf al, de iPod shuffle dus :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Red op 11-03-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

ligt er aan welke sport je beoefend denk ik. Maar de iPod en de iPod mini kunnen heel goed tegen schokken hoor. Zo heb ik tijdens fitness motiverende (Rap, Trance) muziek en tijdens taekwondo (niet tijdens de les natuurlijk ;)...maar buiten in het park ofzo) mooie raga's of tai chi muziek op m'n iPod. Kwestie van goede playlists maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Nitai op 11-03-2005 10:40 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Als je van plan bent het ding nog wel eens een keer te laten vallen zou ik zeker gaan voor een flash player, en niet eentje met harddisk. Zo'n mini kan dan wel veel hebben, maar als je hem een paar keer goed laat vallen gaat 'ie echt wel stuk hoor :)

De Shuffle daarentegen, weegt uberhaupt al vrijwel niets, dus de klap komt niet hard aan (weinig krassen :Y) ) en dat flash geheugen kan wel tegen een stootje ;)

Het hangt dus heel erg af van de sport die je ermee gaat doen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Neem mijn mini regelmatig mee als ik ga hardlopen (1 tot 1,5 uur aan één stuk). Nog nooit overgeslagen of andere problemen mee gehad.

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op zich hebben mini's ook gewoon een X hoeveelheid MB aan geheugen er in zitten om te zorgen dat de hdd zo min mogelijk draait, maar op zich is een shuffle voor hardlopen wel beter, ja. En wel om drie redenen:

• Geen kans dat de hdd draait terwijl je aan 't schokken bent (bij gebrek daaraan)
• Minder problemen als je 'm laat vallen
• lichter

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Ga voor een flash player. De hd players kunnen misschien wel tegen schokken maar die hd's krijgen wel goed op hun lazer bij te veel schokken. Dat je er niet zoveel van hoort is wat anders maar goed voor zo'n hd is het zeker niet.
En ga dan niet zo'n gare Ipod shuffle omdat daar simpelweg geen display op zit. Gewoon een goedkoop playertje bij de Blokker halen en als Apple er achter is gekomen dat een display toch wel makkelijk is op een speler met minimaal 512 Mb (minimaal 6 uur muziek), kun je altijd nog voor een Apple speler gaan.
(Of haal zo'n 128 Mb spelertje voor € 19,95 bij de Mediamarkt. Zet je thuis, vlak voor het sporten je muziek erop en je kunt zo'n 1,5 uur verder. Daarna ook weer afwachten tot ze bij Apple het licht gezien hebben)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
RudiVader schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:29:
Ga voor een flash player. De hd players kunnen misschien wel tegen schokken maar die hd's krijgen wel goed op hun lazer bij te veel schokken. Dat je er niet zoveel van hoort is wat anders maar goed voor zo'n hd is het zeker niet.
En ga dan niet zo'n gare Ipod shuffle omdat daar simpelweg geen display op zit. Gewoon een goedkoop playertje bij de Blokker halen en als Apple er achter is gekomen dat een display toch wel makkelijk is op een speler met minimaal 512 Mb (minimaal 6 uur muziek), kun je altijd nog voor een Apple speler gaan.
(Of haal zo'n 128 Mb spelertje voor € 19,95 bij de Mediamarkt. Zet je thuis, vlak voor het sporten je muziek erop en je kunt zo'n 1,5 uur verder. Daarna ook weer afwachten tot ze bij Apple het licht gezien hebben)
Dit is het beste advies denk ik, waarom je keuze beperken tot Apple-producten ? Er is meer keus voor minder geld wanneer je die gedachte laat varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Als de TS specifiek vraagt om gebruikerservaringen van een Shuffle en Mini dan kun je veronderstellen dat hij/zij die overweging al heeft gemaakt om voor een Apple te gaan of niet.

De reactie, dat Apple het licht nog niet heeft gezien is imho een beetje overtrokken. De Shuffle was tot nagenoeg niet aaaaan te slepen. Men had in het verleden de nodige kritiek van de mini, dat deze nooit zou aanslaan etc. Inmiddels is deze ook aan z'n 2e generatie begonnen en is het eveneens een sterk product.

Mijn walkman had vroeger ook geen display ;)

Het is waar, voor minder geld kun je andere alternatieven krijgen. Maar wat wil je liever? :)

Verder hebben dawuss en CyBeR gelijk, dat als je het laat vallen een Shuffle minder kwetsbaar is (en mocht hij kapot gaan, dan is het niet een al te grote aanslag op je portemonnee).

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 11-03-2005 12:19 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:52
Als je voor een ander merk wil gaan, neem dan geen b-merk (dus die rommel bij de mediamarkt/blokker/kruidvat). Mocht je een echt a-merk te duur vinden, denk dan eens aan de Maxfield G-flash. 1 Gb geheugen voor €100-130 ( www.mp3spelers.nl en de Mediamarkt). Deze heb ik zelf en is echt een aanrader. Maxfield is in mijn ogen een a-merk dat wel a-merk kwaliteit levert, maar nog geen grote naam heeft bij het publiek.

Mocht je toch liever een goedkopere kopen, let er dan op dat hij wel USB 2.0 heeft. 512 MB volzetten met USB 1 duurt behoorlijk lang. De batterij van een b-merk gaat vaak niet erg lang mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Polle schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:11:
[...]

Dit is het beste advies denk ik, waarom je keuze beperken tot Apple-producten ? Er is meer keus voor minder geld wanneer je die gedachte laat varen.
Als je benieuwd bent waarom mensen een iPod Shuffle verkiezen boven een cheapass blokker spelertje, moet je misschien eens een kijkje nemen in het [rml][ iPod]iPod shuffle*[/rml]] topic. Daar heeft dit topic verder niet zo veel mee temaken: Als iemand vraagt om een afweging tussen A en B, heeft het weinig zin C aan te dragen :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé bedankt, daar heb ik wat aan. In principe alleen aan de ipod gedacht omdat ik een photo heb. Maar die ga ik dus niet meenemen wanneer ik sport. Beetje zonde als je die uit je jatten laat vallen, nietwaar? Maar ik zal deze tips meenemen in de overweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook hier thxs voor de tips. Ga dit zeker bekijken!
LuukNouwen schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:20:
Als je voor een ander merk wil gaan, neem dan geen b-merk (dus die rommel bij de mediamarkt/blokker/kruidvat). Mocht je een echt a-merk te duur vinden, denk dan eens aan de Maxfield G-flash. 1 Gb geheugen voor €100-130 ( www.mp3spelers.nl en de Mediamarkt). Deze heb ik zelf en is echt een aanrader. Maxfield is in mijn ogen een a-merk dat wel a-merk kwaliteit levert, maar nog geen grote naam heeft bij het publiek.

Mocht je toch liever een goedkopere kopen, let er dan op dat hij wel USB 2.0 heeft. 512 MB volzetten met USB 1 duurt behoorlijk lang. De batterij van een b-merk gaat vaak niet erg lang mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

offtopic:
i-smurf, het is hier gebruikelijk onder het bericht te quoten, dat staat wat duidelijker :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 11-10 20:55

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Leuk he flamen op apple in een apple forum vol apple fans?
als je aandacht wil vlieg dan naar New-York ga in harlem staan met een bord om je schouders waar:"I HATE N*GGERS" op staat, ik hoop dan toch wel je er net zo goed af komt als Bruce Willis in Die Hard 2.

als je iemand wat anders aan wil raden hoef je dat van mij in ieder geval niet op zo'n manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Peentje schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:21:
[...]

Leuk he flamen op apple in een apple forum vol apple fans?
als je aandacht wil vlieg dan naar New-York ga in harlem staan met een bord om je schouders waar:"I HATE N*GGERS" op staat, ik hoop dan toch wel je er net zo goed af komt als Bruce Willis in Die Hard 2.

als je iemand wat anders aan wil raden hoef je dat van mij in ieder geval niet op zo'n manier te doen.
Ik wil helemaal niet flamen op Apple. Wat is dat toch met sommige Apple gebruikers (minderwaardigheidscomplex???)... 1 woord tegen een Apple product en je loopt te flamen. En ze zijn behoorlijk gepikeerd. Die eerste Creative Muvo's waren ook waardeloos en nu komt Apple met een apparaat met hetzelfde probleem en dan nog met een gigantische bak geheugen extra! Die krengen zie je nog wel eens voorbij schuiven op een pcdump dag voor een paar knaken.
Ik vind een mediaspeler met minimaal 512 mb geheugen zonder een display zwaar onhandig. Je zet er 6 uur muziek op en je kan niet op een normale manier kiezen wat je wil horen. Ik vond het al irritant met de eerste portable cd spelers, waar ook geen lcd display opzat. En daar ging 'maar' 74 minuten op.
Bijna alles van Apple is gewoon goed en die Shuffle is gewoon een misser, zet er een display op, desnoods achter een klepje en je hebt een topproduct. Sorry, mijn mening!!!
Dus even overbruggen met een goedkoop spelertje en wachten tot Apple er wel een display op zet.

edit @dawuss : Nee, ik ben daar voor mij geen overtuigend bewijs tegengekomen om zo'n Apple Shuffle te verkiezen boven een 'cheap-ass' Blokker speler met display.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudi Vader op 11-03-2005 20:31 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
Iedereen heeft recht op zijn mening natuurlijk maar ik denk dat er ook een boel mensen die geen behoefte hebben aan een display. Komt nog eens bij dat navigeren op een 1 regel display (de typische blokker speler) nou ook niet echt normaal is ;)

Ik zit een beetje met hetzelfde dilema als de TS trouwens. Ik heb al een mini maar wil mss voor het sporten (fietsen fitness) nog een shuffle erbij hebben. Ik luister trouwens voornamelijk livesets dus heb eigenlijk niet echt een display nodig :) En je kan de shuffle gebruiken met iTunes wat ik ook weer een voordeel vind aangezien ik itunes gebruik om door mijn muziek te bladeren en geen finder/explorer daarvoor wil gebruiken.

Eerst ff wachten tot de hype een beetje over is en bedenken of ik het echt wel nodig heb....

* lowfi is sucker for apple :P

[ Voor 14% gewijzigd door lowfi op 11-03-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 11-10 20:55

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

RudiVader schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:19:
[...]

Ik wil helemaal niet flamen op Apple. Wat is dat toch met sommige Apple gebruikers (minderwaardigheidscomplex???)... 1 woord tegen een Apple product en je loopt te flamen. En ze zijn behoorlijk gepikeerd. Die eerste Creative Muvo's waren ook waardeloos en nu komt Apple met een apparaat met hetzelfde probleem en dan nog met een gigantische bak geheugen extra! Die krengen zie je nog wel eens voorbij schuiven op een pcdump dag voor een paar knaken.
Ik vind een mediaspeler met minimaal 512 mb geheugen zonder een display zwaar onhandig. Je zet er 6 uur muziek op en je kan niet op een normale manier kiezen wat je wil horen. Ik vond het al irritant met de eerste portable cd spelers, waar ook geen lcd display opzat. En daar ging 'maar' 74 minuten op.
Bijna alles van Apple is gewoon goed en die Shuffle is gewoon een misser, zet er een display op, desnoods achter een klepje en je hebt een topproduct. Sorry, mijn mening!!!
Dus even overbruggen met een goedkoop spelertje en wachten tot Apple er wel een display op zet.

edit @dawuss : Nee, ik ben daar voor mij geen overtuigend bewijs tegengekomen om zo'n Apple Shuffle te verkiezen boven een 'cheap-ass' Blokker speler met display.
maakt mij niet uit dat je een shuffle nix vind dat is je recht, maar je bracht het gelijk zo "ruig" over.
de laatse post van je heeft al wat meer inhoud moet ik zelf zeggen.
ik vind ook dat er wel een display op gemogen had, ja maarja ze krijgen dat waarschijnlijk niet voor elkaar voor die prijs.

ik zelf heb btw geen iPod of wat voor mp3 speler omdat ik er simpelweg niks aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

met z'n goedkope heb je tenminste wel k*t geluids kwalitijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

GoldenSample schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:04:
[...]

met z'n goedkope heb je tenminste wel k*t geluids kwalitijd...
Heb jij ook goede oortjes erbij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou tog ook kunnen dat je een Shuffle wilt, vanwege de geluidskwaliteit??? die zal toch een stuk beter zijn dan die van de blokker, en geluidskwaliteit gaat toch boven het feit of je ook zo'n klein lelijk displaytje hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:27:
Het zou tog ook kunnen dat je een Shuffle wilt, vanwege de geluidskwaliteit??? die zal toch een stuk beter zijn dan die van de blokker, en geluidskwaliteit gaat toch boven het feit of je ook zo'n klein lelijk displaytje hebt??
Het wordt gebruikt tijdens het sporten, dan heb je over het al gemeen niet te gelegenheid om naar de kwaliteit te luisteren. Als je maar een moppie muziek te horen krijgt. Echt slecht is de kwaliteit er ook niet van. En een echte audiofreak wil toch al niets van mp3/wma/aac of wat dan ook weten. Of het nu uit een Apple komt of een Habbibabbi. Daarnaast zijn er vele spelertjes besproken en het grootste probleem bij de spelers zijn de oordopjes. Die zijn bij de Shuffle of iPod buitengewoon goed. Dergelijke dopjes kan je ook los kopen.
En smaken verschillen, maar een display mag jij lelijk vinden. Als je een x aantal cd's goed geëncode mp3's op dat ding hebt staan. Er vanuitgaande dat de gemiddelde mp3 5 MB is, je de kleine versie hebt, en je dus 100 nummers op dat ding plemt. Is het toch wel handig dat je kan zien waar je ergens zit, of waar je naar zit te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Het leest ook zo lekker makkelijk als je aan het hardlopen bent, zo'n toch al veel te klein display ;) :P :+ (NOFI enzo...)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:52
DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:27:
Het leest ook zo lekker makkelijk als je aan het hardlopen bent, zo'n toch al veel te klein display ;) :P :+ (NOFI enzo...)
De discussie in dit topic gaat vooral tussen een Ipod Shuffle en cheap-ass Blokkerzooi. Dat is een beetje een kromme vergelijking.... Zeker als er bv opmerkingen komen over de kwaliteit van de hoofdtelefoon. Natuurlijk, die van een cheapass mp3-speler zijn slechter, maar je kunt er een betere hoofdtelefoon bijkopen en nog veel goedkoper uitzijn als een Ipod. Bovendien gaat de discussie over duur en kwalitatief goed product en een veel goedkoper kwalitatief minder product. Maar er zijn ook nog mp3-spelers die tussen deze categorieen zitten, zoals de Maxfield die ik in een al eerdere post heb aangekaart.

Persoonlijk vind ik het gemis van een display een heel groot nadeel. Ik wissel vaak tussen mappen met muziek van diverse artiesten en zoek ook vaak een bepaald nummer. Zonder display zou me dit heel veel tijd kosten. Ook met hardlopen heb je er wat aan. Na het opwarmen snel en gemakkelijk ff een ander nummer opzetten. Van bijvoorbeeld rustig naar een sneller tempo op te rennen. Met ene scherm heb je dat zo gedaan en hoef je er van te voren geen rekening mee te houden.

Nog een groot nadeel van de shuffle (als ik het tenminste goed begrepen heb): hij speelt alles ad random af (shuffle) of een vooraf ingeprogrammeerde playlist. Ik wil zelf elk moment willen bepalen naar welk album ik wil luisteren en dus niet shuffelen of vooraf moeten bepalen waarna ik wil luisteren. Dit alleen al is een reden waarom ik GEEN Ipod Shuffle zou komen.

Ook het gebruik van een accu ipv van een batterij is voor mij een nadeel. Als een batterij op is gooi ik er een andere in. Met 4 AA batterijen heb ik altijd stroom (mijn acculader laadt batterijen alleen per 2 op. Zou hij ze ook apart kunnen opladen, dan zouden 2 batterijen al genoeg zijn). Daarbij komt dat accu's en batterijen een beperkte levensduur hebben en je op een gegeven moment de accu zal moeten vervangen. Dat is weer een duur geintje...

Ik zou geen goedkope mp3-speler meer kopen. Ik heb het 1 keer gedaan en vond hem een paar grote nadelen hebben: USB 1, geen geweldige geluidskwaliteit en onhandige bediening. Nu heb ik een Maxfield G-Flash (in mijn ogen een a-merk met b-merk prijzen) en die is geweldig: usb2, zeer lange batterijduur (15 uur op een 700 mAh AAA batterij), heel goed geluid, 1 GB aan ruimte en zeer handig in gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door L.N. op 12-03-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Er zijn toch maar max. 10 goede Rocky (Balboa ja) nummers dus een scherm heb je niet nodig onder het sporten 8)
Pagina: 1