De discussie in dit topic gaat vooral tussen een Ipod Shuffle en cheap-ass Blokkerzooi. Dat is een beetje een kromme vergelijking.... Zeker als er bv opmerkingen komen over de kwaliteit van de hoofdtelefoon. Natuurlijk, die van een cheapass mp3-speler zijn slechter, maar je kunt er een betere hoofdtelefoon bijkopen en nog veel goedkoper uitzijn als een Ipod. Bovendien gaat de discussie over duur en kwalitatief goed product en een veel goedkoper kwalitatief minder product. Maar er zijn ook nog mp3-spelers die tussen deze categorieen zitten, zoals de Maxfield die ik in een al eerdere post heb aangekaart.
Persoonlijk vind ik het gemis van een display een heel groot nadeel. Ik wissel vaak tussen mappen met muziek van diverse artiesten en zoek ook vaak een bepaald nummer. Zonder display zou me dit heel veel tijd kosten. Ook met hardlopen heb je er wat aan. Na het opwarmen snel en gemakkelijk ff een ander nummer opzetten. Van bijvoorbeeld rustig naar een sneller tempo op te rennen. Met ene scherm heb je dat zo gedaan en hoef je er van te voren geen rekening mee te houden.
Nog een groot nadeel van de shuffle (als ik het tenminste goed begrepen heb): hij speelt alles ad random af (shuffle) of een vooraf ingeprogrammeerde playlist. Ik wil zelf elk moment willen bepalen naar welk album ik wil luisteren en dus niet shuffelen of vooraf moeten bepalen waarna ik wil luisteren. Dit alleen al is een reden waarom ik GEEN Ipod Shuffle zou komen.
Ook het gebruik van een accu ipv van een batterij is voor mij een nadeel. Als een batterij op is gooi ik er een andere in. Met 4 AA batterijen heb ik altijd stroom (mijn acculader laadt batterijen alleen per 2 op. Zou hij ze ook apart kunnen opladen, dan zouden 2 batterijen al genoeg zijn). Daarbij komt dat accu's en batterijen een beperkte levensduur hebben en je op een gegeven moment de accu zal moeten vervangen. Dat is weer een duur geintje...
Ik zou geen goedkope mp3-speler meer kopen. Ik heb het 1 keer gedaan en vond hem een paar grote nadelen hebben: USB 1, geen geweldige geluidskwaliteit en onhandige bediening. Nu heb ik een Maxfield G-Flash (in mijn ogen een a-merk met b-merk prijzen) en die is geweldig: usb2, zeer lange batterijduur (15 uur op een 700 mAh AAA batterij), heel goed geluid, 1 GB aan ruimte en zeer handig in gebruik.
[
Voor 12% gewijzigd door
L.N. op 12-03-2005 00:47
]