[PC]Afsluitprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:03
Ik heb sinds enige tijd een vaag probleem. Eerst begon Windows en spellen zeer langzaam te worden en naar een schijfcontrole bleek dat me hardeschijf niet lang meer mee kon. Ik ging tog nog ff door en op t laatst deed die niks meer. Kon gelukkig nog alles wel optijd backuppen. Dus heb een nieuwe hardeschijf gekocht. Windows xp en alles er weer op, alles doet t goed behalve dat die op sommige momenten gewoon uitvalt. Net of de stekker eruit word gehaald. T vreemde is dat t altijd gewoon in windows gebeurt en nooit als die op volledige belasting draait. Voeding lijkt mij dus niet de oorzaak te zijn. Hier de voltages uit pcprobe (asus):

12 volt lijn = 12.288 V
5 volt lijn = 4.919 V
3.3 volt lijn = 3.28
Vcore= 1.696

Wat ik gedaan heb:

Memtest meerdere keren, geen fouten
Andere geheugen, memtest ook geen fouten
Laatste bios
Andere videokaart.

Weten jullie mischien waar t aan kan liggen? Ligt t wel aan de nieuwe hardeschijf? of is iets anders

Alvast bedankt

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
Zouden wij wat meer van je pc'tje mogen weten welke processor welke harde schijf precies,
welke voeding zou ook leuk zijn aangezien het een voedingsprbleem kan zijn.
En wat waren de specs van je vorige harde schijf kan zijn dat deze iets meer verbruikt en als je dit samen met een zwakke voeding heb kan dit problemem geven

• Hilco
Sorry, dom

AMD XP 2200+ at 2100mhz
512 DDR 400
Ati 9600xt
Oude hardeschijf maxtor 40GB 5400rmp
Nieuwe Maxtor 80GB 7200rpm 8mb cache
dan nog een maxtor 40GB 7200 rpm
Philips 5.1 geluidskaart
Voeding
Target 300 watt
15 Ampere op 12 volt, niet veel

Maar verbruikt die nieuwe hardeschijf zoveel meer dan die oude?
en de voltages zijn wel goed tog?

tempraturen

CPU: 38 load, idle 31
Kast: 20, (koude kamer ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Hilco op 11-03-2005 11:08 ]

• Hilco
Maar t vreemde is dat als die full load is dat die nooit uit gaat, alleen in windows. En meestal savonds, en meestal is t om de 3 uren ongeveer

[ Voor 76% gewijzigd door Hilco op 11-03-2005 11:09 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het ligt denk ik aan je voeding. De spanningen zijn waarschijnlijk onder idle omstandigheden gemeten? Als je de computer gaat belasten, zullen de spanningen nog verder dalen, waarna de voeding het laat afweten.

Omdat de 5V iets aan de lage kant is, wordt dit gecompenseerd door de 12V lijn wat te verhogen, zoals je kunt zien. Dit doet de voeding automatisch.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

Stress 'm eens met 3Dmark03 en Prime95

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 11-03-2005 11:17 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Hilco
zal ik doen, maar waarom valt die niet uit als ik dan aan t spelen met, t gebeurd alleen onder windows als ik aan het msnen ben, en dat lijkt me niet egt fullload :)

• capraf
mischien een rare vraag maar kan het zijn dat in windows bij energie beheer staat dat de harde schijven na een bepaalde tijd uitgeschakeld worden sommige schijven of mobo;s hebben daar nog wel eens moeite mee om dan weer op gang te komen

• Hilco
staat uit 8)7

3dmark 2005 getest

Alleen 12volt lijn gaat iets omhoog 12.352, crashde niet

[ Voor 76% gewijzigd door Hilco op 11-03-2005 12:59 ]

• capraf
en heeft geholpen ? :9
zo niet ik kan em herinneren dat de computer vna min vriendin in de bios ook nog zo een leuke functie had om na een tijdje idle te staan lekker in enrgiezuinige stand ga anders zou ik proberen een andere versie van xp erop te zetten kijken of het helpt
of gewoon dag en nacht een spel aan laten staan :P :P

Verwijderd

hangen en opstartproblemen troubleshooter....

• Hilco
niet geholpen, hij sprong zonet weer uit, deed nix zwaars :'(
naja, maandag haal ik zoiezo een andere voeding op, hopelijk dat t dan werkt,

bedankt

• Hilco
volgens mij weet ik het. Volgends mij ligt het aan de videokaart. Want als t systeem uit gaat/ crashed ging die meestal niet aan en moest ik ik wachten. Als die niet aan ging, kwam er geen beeld hoorde ik 1 lange beep en 3 korte. Dus de videokaart. Hield ik de kaart vast en tilde hem beetje naar boven en starte de pc, dan deed die het weer. Ik denk dat er iets niet lekker zit met de contactjes van videokaart of agp, naja ik knutsel nog ff verder :9

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als de computer eerst niet aan wil, kom ik toch weer bij de voeding. Deze is namelijk door de z'n beveiliging heen. (ze heten niet voor niets 'switched' power supply).

Maar het zou ook goed kunnen zoals jij vertelt, knutsel nog maar even verder. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 11-03-2005 15:14 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Hilco
hij start in iedergeval weer op, naja maandag een nieuwe voeding, had ik zoiezo nodig :P . En als dan niet werkt dan ff andere videokaart proberen of mijn in een andere systeem proberen. Naja bedankt voor jullie reacties

• Hilco
Op 1 of andere manier werkt alles weer, geen nieuwe voeding nodig :P
Pagina: 1