Ik heb een object gemaakt. Daarin zitten drie functies die inline zijn. Alle drie de functies hebben geen parameters. 1 returned een bool, 1 returned een DWORD en 1 returned een INT_PTR (gewoon int dus)
Ik krijg nu tijdens het linken een lijst van errors. LNK2001 en LNK2019 voor alle drie de functies.
Als ik dit doe krijg ik de errors:
Volgens de MSDN kan je een functie impiciet inline maken door de definitie in de header file op te nemen. Op die manier krijg ik de linking errors niet:
Heeft iemand enig idee waarom dit zo is en hoe ik dit kan oplossen. Ik gebruik binnen mijn project op meer plaatsen inline en daar gaat het wel goed...
Ik krijg nu tijdens het linken een lijst van errors. LNK2001 en LNK2019 voor alle drie de functies.
Als ik dit doe krijg ik de errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <MyFile.h>
class MyObject
{
public:
inline DWORD ReturnValue();
protected:
DWORD Value;
}
<MyFile.cpp>
/* inline */ DWORD MyObject::ReturnValue()
{
return Value;
} |
Volgens de MSDN kan je een functie impiciet inline maken door de definitie in de header file op te nemen. Op die manier krijg ik de linking errors niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <MyFile.h>
class MyObject
{
public:
inline DWORD ReturnValue() { return Value };
protected:
DWORD Value;
} |
Heeft iemand enig idee waarom dit zo is en hoe ik dit kan oplossen. Ik gebruik binnen mijn project op meer plaatsen inline en daar gaat het wel goed...