Allereerst maar eens de specs van mijn systeem:
P4 3.0 Ghz
Asus p4p-e deluxe 800
2 x 512mb corsair twin geheugen
Windows XP Professional SP2
Belinea 17" TFT 13ms (model 10.17.35) (paar dagen in mijn bezit)
De videokaart:
Sapphire Radeon 9800SE 128 MB -> softmodded to 9800 (activated 4 more pipelines)
De stocked cooler heb ik vervangen door een Arctic Cooling VGA Silencer rev. 3. Verder niet overgeclocked. Kaart wordt niet te warm. Is acceptabel.
Het probleem:
Zit hier een beetje met een vaag probleem. Wanneer ik een window open en ik deze met de muis aanklik en dan het window horizontaal door het beeld schuif dan zijn er blokjes op aan de zijkanten van het window. Bij een verticale beweging is er niet aan de hand.
Er lijkt een "vertraging" op te treden bij de horizontale beeldopbouw, waardoor de randen van een window heel erg blokkerig wordt tijdens het bewegen.Dit gebeurt ook wanneer ik bijv. halflife2 speel. Ik weet niet hoe ik dit duidelijker moet uitleggen.
Wat heb ik zelf allemaal gedaan?
- Hier op GOT gezocht in Videoplanken & Beeldkanonnen. Kan niets vinden over dit probleem.
- Op google gezocht. Beetje lastig zoeken aangezien ik niet precies een benaming kan geven.
- Drivers van Omega gedeinstalleerd en originele Ati drivers geinstalleerd (draait nu met 4 pipelines active)
- Andere TFT monitor aangesloten, zelfde probleem
- CRT monitor aangesloten, zelfde probleem
- Settings aangepast in Ati Display properties m.b.t. performance en quality
Update ondernomen akties (16-3-2005)
1. Ati kaart + drivers gedeinstalleerd (m.b.v. Driver Cleaner)
2. Matrox G450 dualhead geinstalleerd + drivers
- Zelfde probleem
3.17 inch CRT monitor aan systeem gehangen
- Zelfde probleem
4. Matrox er weer uitgehaald + drivers gedeinstalleerd
5. Ati kaart geinstalleerd
6. Meest recente Intel Chip set drivers geinstalleerd
7. Ik had nog directx9a (oeps)-> nu directx9c geinstalleerd
8. DNA drivers geinstalleerd (Normal, niet de extra 4 pipelines ingeschakeld; installation type: Halflife2)
Ik kan niets anders zeggen dat het probleem aan de videokaart ligt, aangezien het ook optreedt wanneer ik andere monitoren aansluit. Ik denk dat dit verschijnsel niet iets met Ghosting te maken heeft. Bovendien heb ik hier ook een Fujitsu Siemens laptop met een Ati Mobility Radeon 7500 geinstalleerd. Deze vertoont het zelfde probleem.
Ik heb geprobeerd het probleem te simuleren
Voor de duidelijkheid. Er is niets aan de hand als het venster stilstaat

Maar zodra ik het venster horizontaal beweeg, krijg je ongeveer dit:

Dit gebeurd ook tijdens het spelen van spellen.....
Kan iemand mijn vertellen wat dit kan zijn en wat er aan te doen is?
P4 3.0 Ghz
Asus p4p-e deluxe 800
2 x 512mb corsair twin geheugen
Windows XP Professional SP2
Belinea 17" TFT 13ms (model 10.17.35) (paar dagen in mijn bezit)
De videokaart:
Sapphire Radeon 9800SE 128 MB -> softmodded to 9800 (activated 4 more pipelines)
De stocked cooler heb ik vervangen door een Arctic Cooling VGA Silencer rev. 3. Verder niet overgeclocked. Kaart wordt niet te warm. Is acceptabel.
Het probleem:
Zit hier een beetje met een vaag probleem. Wanneer ik een window open en ik deze met de muis aanklik en dan het window horizontaal door het beeld schuif dan zijn er blokjes op aan de zijkanten van het window. Bij een verticale beweging is er niet aan de hand.
Er lijkt een "vertraging" op te treden bij de horizontale beeldopbouw, waardoor de randen van een window heel erg blokkerig wordt tijdens het bewegen.Dit gebeurt ook wanneer ik bijv. halflife2 speel. Ik weet niet hoe ik dit duidelijker moet uitleggen.
Wat heb ik zelf allemaal gedaan?
- Hier op GOT gezocht in Videoplanken & Beeldkanonnen. Kan niets vinden over dit probleem.
- Op google gezocht. Beetje lastig zoeken aangezien ik niet precies een benaming kan geven.
- Drivers van Omega gedeinstalleerd en originele Ati drivers geinstalleerd (draait nu met 4 pipelines active)
- Andere TFT monitor aangesloten, zelfde probleem
- CRT monitor aangesloten, zelfde probleem
- Settings aangepast in Ati Display properties m.b.t. performance en quality
Update ondernomen akties (16-3-2005)
1. Ati kaart + drivers gedeinstalleerd (m.b.v. Driver Cleaner)
2. Matrox G450 dualhead geinstalleerd + drivers
- Zelfde probleem
3.17 inch CRT monitor aan systeem gehangen
- Zelfde probleem
4. Matrox er weer uitgehaald + drivers gedeinstalleerd
5. Ati kaart geinstalleerd
6. Meest recente Intel Chip set drivers geinstalleerd
7. Ik had nog directx9a (oeps)-> nu directx9c geinstalleerd
8. DNA drivers geinstalleerd (Normal, niet de extra 4 pipelines ingeschakeld; installation type: Halflife2)
Ik kan niets anders zeggen dat het probleem aan de videokaart ligt, aangezien het ook optreedt wanneer ik andere monitoren aansluit. Ik denk dat dit verschijnsel niet iets met Ghosting te maken heeft. Bovendien heb ik hier ook een Fujitsu Siemens laptop met een Ati Mobility Radeon 7500 geinstalleerd. Deze vertoont het zelfde probleem.
Ik heb geprobeerd het probleem te simuleren
Voor de duidelijkheid. Er is niets aan de hand als het venster stilstaat
Maar zodra ik het venster horizontaal beweeg, krijg je ongeveer dit:
Dit gebeurd ook tijdens het spelen van spellen.....
Kan iemand mijn vertellen wat dit kan zijn en wat er aan te doen is?
[ Voor 32% gewijzigd door NRGetic op 16-03-2005 09:49 ]
I used to be schizophrenic, but we are okay now.