Toon posts:

Laptop via desktop op internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een desktop computer met Windows XP Professional SP2 en daarin 2 netwerkkaarten 1tje waar internet binnenkomt vanaf de router en vanaf de andere netwerkkaart loopt een kabel naar mijn laptop(Windows XP Professional SP2) waarop ik ook internet wil. Internet doet het goed op de desktop met windows firewall ingeschakeld. En ik heb windows firewall uitgeschakeld voor de kaart waarvanaf een kabel loopt naar mijn laptop tevens hierop de firewall uitgeschakeld. Maar hoe krijg ik nu internet op mijn laptop als ik een kabel tussen de 2 pc's doe dan zegt Windows bij de verbinding beperkte verbindingsmogelijkheden en ook doet internet het dan niet op de laptop. Met internet verbinding delen in Windows zegt ie dat het niet kan.

Wat is de oplossing voor mijn probleeem, tevens kampt een huisgenoot van mij met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Gebruik je een cross-over cable?

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

CXNeXo

This behavior is by design.

Idd zorgen dat je een cross-cable gebruik.
Maar ik zie ook dat je gebruik maak van een router. Is het niet veel makkelijker om je laptop daarop aan te sluiten?

Kan je wel pingen vanaf de laptop naar de windows xp machine?

[ Voor 17% gewijzigd door CXNeXo op 11-03-2005 09:56 ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Topicstarter
De kaart in mijn desktop bespaart weer kabels op mijn studentenkamer daarom. Ik heb een UTP kabel is dat de juiste, is een zwarte van Vobis.

De pc pingen kan wel.

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

CXNeXo

This behavior is by design.

Kijk anders even in de FAQ: FAQ - Network Troubleshooting

Hier staat o.a. in welke kabel je nodig hebt en hoe je hem kan herkennen.
Als je de faq een beetje doorneemt denk ik dat je er wel uitkomt....succes

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet 1 kabel dan die beide kan dus internet en netwerk?

• bernurd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-05 20:54

bernurd

Hou het makkelijk...

Een cross-over is voor een directe verbinding tussen twee pc's. Een 'normale' gebruik je tussen je pc en router, hub, ed. :)

Ik heb geen bijzondere talenten. Ik ben alleen erg nieuwsgierig.

Pagina: 1