Asus A8v deluxe bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 18:01
Systeem draait al paar maanden probleemloos met XP, bios versie is 1008
Gister Linux Mandrake gaan installeren (niet relevant?)

Vanmorgen pc aan, blijft hangen in het bootlogo scherm
Na drukken van TAB zijn de POST mededelingen zichtbaar, geen problemen.

Na drukken DEL staat er : entering Setup... en dan niets meer, kom niet in bios setup

Is het bios dood? of zijn er andere oorzaken mogelijk?
zo ja, wat nu??
Leverancier van moederbord bestaat niet meer :'(

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
Mischien ondersteunt de kernel van linux jouw bios niet.
Probeer een andere bios erop te flashen of anders een kijke wat de pc doet als de hdd er neit aanhangt kan ook zijn dat die de geest heeft gegeven en dat de eerste sectoren van de hdd dood zijn.

• digitalb
Bios flashen kan pas als pc start, en pc komt niet eens toe aan zoeken naar harddisk of floppy

Verwijderd

Probeer eens je BIOS te resetten.Je weet wel.Pinnetje omzetten,tot 10 tellen en pinnetje weer terugzetten.Dan PC weer opstarten

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
toevallig er een USB hdd aan hangen, USB FDD ook goed, verwijder ze allemaal en probeer het dan nog een keer

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

dit bord heb zo'n uuuuh hoe heet dat ?? * Ray zoekt boekie erbij, niet te vinden oja. crash free bios. zoek even jou mobo boekje. daar staat in hoe je moet booten en zo je bios kan herstellen. zit een standaard backup in of zoiets

• digitalb
Crashfree bios dacht ik ook gelijk toen ik problemen had, maar (ook het boekje erbij) die kan je pas bereiken als het bios zelf aangeeft dat hij corrupt is.
Maar ondertussen na zeker 10 keer de battterrij van mb verwijderd te hebben en bios reset met jumpertje, was er ineens leven in de brouwerij en heb ik gelijk de bios naar 1009 geflashed.
Tot nu toe werkt alles weer zo als het hoort
Pagina: 1