[Apache/WinXP] File upload security

Pagina: 1
Acties:

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Heb gezocht, maar niet gevonden, ben kennelijk een van de laatsten die een Apache server heeft lopen op een XP bak ;-)

Ik heb een probleempje met het uploaden van bestanden door PHP. Hoe kan ik een directory chmodden naar 707 in XP?? Zoals de titel doet vermoeden heb ik een Apache server draaien op XP (vraag me niet hoe, en ik weet dat het gevaarlijk is) maar ik kan dus niet lekker rechten veranderen via ftp en zo. Iemand een oplossing?

Oh ja: dit is de error die ik krijg:

Warning: copy(C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\images\cattle): failed to open stream: Permission denied in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\add.php on line 8

Tis Top in Tukkerland

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Geef gewoon everyone change/modify rechten op NTFS niveau op de folder waar jij je files wilt uploaden.
Rechtermuisknop op die folder. Properties:
Security >> Everyone toevoegen (als die er niet staat) en modify rechten toekennen.

Verder is dit niet echt een topic voor programming en webscripting. Misschien meer voor Software Algemeen, maar ik vrees dat je daar ook niet heel ver komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 11-03-2005 08:57 ]

• MichaelDell
Mhm, ik dacht dat ik dat al gedaan had.... Nog maar eens goed kijken (doe nu alles op afstand).

Lieve Mod: graag even topic naam aanpassen, ben wat summier geweest 8)7

Tis Top in Tukkerland

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

MichaelDell schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 08:58:
Mhm, ik dacht dat ik dat al gedaan had.... Nog maar eens goed kijken (doe nu alles op afstand).

Lieve Mod: graag even topic naam aanpassen, ben wat summier geweest 8)7
Het zou ook kunnen dat Apache2 onder een service account draait.
Indien dat zo is, moet SYSTEM of het account waaronder Apache2 draait ook rechten hebben tot die folder.

• MichaelDell
Denk dat dat het eerder is ja. Ik ga eens even wat rommelen. Ben iig weer op de goede weg geholpen, thx!

Tis Top in Tukkerland

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 13:33
Ik zelf ook Apache2 met PHP5 op een WinXP thuis-servertje draaien.

Bij mij draait Apache onder een nieuwe user, webserver.
Als je in het services managment (start run, services.msc) de properties van apache opent, kun je aangeven dat deze onder een andere user moet draaien.
Deze user heeft enkel en alleen read-rechten op c:\server\, waarin apache, php en mysql geinstalleerd zijn. En daarnaast modify rechten op c:\server\WWW\, mn docroot.

Zo ben je ook veilig voor exploits waardoor apache wordt misbruikt om systeenbestanden te lezen, daar heeft ie simpelweg geen rechten toe.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

MichaelDell schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 08:51:
Heb gezocht, maar niet gevonden, ben kennelijk een van de laatsten die een Apache server heeft lopen op een XP bak ;-)
Nee hoor, heb ik ook een jaar gehad, en nu draait ie op Win2k3 net als bij duizenden andere mensen :)
Ik heb een probleempje met het uploaden van bestanden door PHP. Hoe kan ik een directory chmodden naar 707 in XP??
707 is een *nix-style file security. Enige vorm van eigen onderzoek had je toch wel mogen vertellen dat security onder Windows een tikkie anders werkt, tig keer beter overigens dan dat brakke *nix-model.
Zoals de titel doet vermoeden heb ik een Apache server draaien op XP (vraag me niet hoe, en ik weet dat het gevaarlijk is)
Wat is daar gevaarlijk in, en hoezo 'vraag niet hoe', voor Apache zijn er gewoon Windows installers die het direct perfect laten werken.

En dit hoort in SA inderdaad.

Professionele website nodig?

• MichaelDell
Goh, en ik maar denken dat het doktersteam er is om mensen te helpen ipv allerlei loze opmerkingen te plaatsen. Ja, ik weet ook wel dat je niet kunt chmodden onder windows maar het was even om duidelijk te maken wat ik wil. En lees je eigen signature even: unix afzeiken heeft lekker veel nut, ik werk er toch niet mee?

Ben iig blij dat er wel normale gebruikers zijn die me verder hebben geholpen.

(het werkt, u wordt allen bedankt!)

Tis Top in Tukkerland

• Da_Spike
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
curry684 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:56:
tig keer beter overigens dan dat brakke *nix-model
Geweldige onderbouwing ook, top :Y)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

MichaelDell schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:29:
Goh, en ik maar denken dat het doktersteam er is om mensen te helpen ipv allerlei loze opmerkingen te plaatsen. Ja, ik weet ook wel dat je niet kunt chmodden onder windows maar het was even om duidelijk te maken wat ik wil.
Als je een punt wil maken dan moet je een punt maken, dan moet je niet zeggen dat je een CHMOD 707 onder Windows XP wil doen, dat is namelijk 'onzin'..

En mijn functie heeft weinig te maken met wat ik in technische topics aan technische comments maak. Beetje (lees: extreem) flauw om daarover te gaan trollen. Ik ga geen andere account maken omdat ik dan wel mensen erop mag wijzen dat ze onzin uitkramen van jou.
En lees je eigen signature even: unix afzeiken heeft lekker veel nut, ik werk er toch niet mee?
Hoezo zeik ik het af? Ik zeg zijdelings dat het NTFS-model dat je nodig hebt beter is dan het brakke 777-model. Nog afgezien van dat zijdelingse comments imho niet zoveel onderbouwing behoeven als een kernstatement (in dit geval dat je NTFS ACL's nodig hebt ipv een bitmask) staat de bewering zo onomstotelijk vast dat je met ACL's veel preciezere security aan kunt brengen dan met 9 bitjes dat ik verdere onderbouwing daarbij niet nodig achtte. Ik ga toch ook niet onderbouwen waarom je met een computer meer kunt dan met een typmachine? :?

Fijn dat je tussendoor ook aan m'n vraag voorbij gaat waarom Apache onder Windows gevaarlijk zou zijn, ik probeer je ook alleen maar dingen te leren, waaronder dat die opmerking weinig grond heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 11-03-2005 13:50 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1