Toon posts:

[Voeding] Wel of niet upgraden van 300 naar 400 Watt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tis ni echt Die-Hard overclocking maar het komt wel in de buurt. Ik denk dat ik een nieuwe voeding nodig heb, maar ik weet nog niet zeker of ik ga upgraden. Ik heb deze hardware:

Asus P4P800SE Mobo
Pentium 4 2,8Ghz HT
AOpen Geforce 6800LE
DVD-Rom speler
CD-RW
2x Soundblaster
Samsung 160GB S-ATA HD
Maxtor 80GB IDE HD
512MB Ram

Ik wou gaan voor de Zalman 400W voeding, omdat die goed en stil is en S-ATA stekkers heeft.

Wanneer zou ik moeten upgraden? Ik merk wel dat mijn gemiddelde voltages lager liggen als ik bezig ben dan als ik idle, maar dat is normaal, toch?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Zolang je systeem gewoon stabiel is het waarschijnlijk niet nodig om een nieuwe PSU te kopen. (ik weet niet wat voor 300w PSU je nu hebt)

MAAR het kan natuurlijk nooit kwaad om een goeie merk PSU te kopen: ik heb zelf de Zalman 400w, maar bijvoorbeeld de Tagan 480w is ook erg goed. 500-600w is beetje overkill denk ik.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Maar een zalman voeding (vind ik) is niet stil. :(

Verwijderd

Wat voor voeding heb je nu dan???? dat is wel handig wel om te weten Qua merk ;) . Maar als je systeem stabiel draait dan zou ik het persoonlijk zo laten mits je een grote upgrade gaat doen.

Verwijderd

Misschien dat deze vraag beter thuispast in Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
tagan 380w, doodstil
heb hem nu ook, samen met een zalman vf700cu en een arctic freezer 64
ik hoor nu alleen nog mn harde schijven, maar verder ben ik echt bang dat als er een fan uitvalt, dat ik het niet merkt, totdat het te laat is ja

PSN: djmurcielago

Pagina: 1