Toon posts:

K8 Triton GA-K8NS Ultra-939

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze moederbord gekocht omdat ik een oudere pc had die niet echt lekker ging. De pc die ik samen heb gesteld werkt perfect op 1 ding na. Ik heb een 3000+ processor van AMD Athlon. Met
2x DDR-512. Een hardeschijf van 200 Gb met SATA aansluiting. Een ATI videokaart van 256MB. Nou als ik me pc opstart krijg ik te zien dat het 200Mhz is. Als me pc helemaal in Windows zit dan doeik eigenschappen van deze computer om te kijken de kloksnelheid van me CPU. Hij laat zien maar 1,8 Ghz.Ik zou het graag op zijn top willen laten werken want daarvoor is het 3Ghz toch of heb ik het mis? Ik heb ff in me handleiding van me moederbord gekeken en heb niks gevonden over overklokken ofzo. ! ding heb ik wel gedaan in de BIOS. Top Performance/Enabled (hij stond Disabled). Nou zie ik niks veranderd. Zou iemand er meer verstand ervan hebben zou ik graag een ideetje kunnen gebruiken. _/-\o_

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

Je zou voor de gein eens moeten nagaan wat voor processor je hebt ;)

spoiler:
Je AMD64 3000+ hoort niet op 3000Mhz te lopen, maar op 1800Mhz

En de 200Mhz van het opstarten zal wel je geheugensnelheid zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door makje op 11-03-2005 01:38 ]

9800x3d

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02
die 3000+ die jij noemt hoort op 1,8ghz te werken, want een 3200+ loopt op 2ghz. Dat hij 200mhz aangeeft voor je cpu kan misschien een bios fout zijn. Ghzen zeggen niet alles. De prestatie rating is 3000+ dus je moet die cpu voor een 3 Ghz prestatie aanzien.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
In me eigenschappen van deze computer staat het zo:
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
Kloksnelheid: 1,87 GHz
1,00 GB RAM-geheugen.

Dus dit klopt wel zo en ik kan het niet hoger klokken of versnellen?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

Heb je je nu al eeens verdiept in je processor? PMG FAQ -> http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.html

Je processor en geheugen lopen nu op de juiste snelheid. Wil je het nog sneller laten lopen dan moet je gaan overklokken met alle gevolgen en risico's van dien. Ik begin heel sterk de indruk te krijgen dat je weinig van computers weet en raad je daarom sterk af te gaan overklokken, maar als je je er toch in wilt verdiepen dan kun je hier eens beginnen: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

9800x3d

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik zou idd eerst eens wat meer lezen over wat je nu in huis hebt gehaald. Cpu hoort zoals gezegd op 1.8GHz te draaien en die 200MHz zal wel de aanduiding v.d. HT bus zijn o.i.d. Check dus even de manual, de search en de FAQ of AMD site, is het allemaal wel te vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.