Harde schijf stoort neer

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
Weet iemand hoe het komt dat alle twee mijn IBM DRVS 9 GB schijven neerstorten als ik m'n comp uitzet?? Ik kan het geluid niet laten horen, omdat er geen SB in m'n server zit. Je hoort ze eerst zachter draaien en daarna een grote klap!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Is het niet gewoon de disk die z'n koppen weghangt? In mijn servertje zit een Western Digital Caviar 3.2 Gb en die klikt soms ook, hangt 'ie z'n koppen ff weg, en als je dat niet vaker gehoord hebt dan klinkt dat echt heel eng, die tik gaat door merg & been dan.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
ik weet niet welk OS je draait maar MS heeft een patch voor 98 die ervoor zorgt dat grote schrijven eerst hun cache afsluiten en dan pas de schijf afsluiten. ik weet niet wat ie nou precies doet maar je kunt het allicht proberen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:49
Die patch is alleen voor nieuwe ATA100 drives geloof ik.
Mijn IBM DPTA maakt ook een behoorlijke klap bij het afsluiten *kloenk*. Dit is normaal, want mijn vorige DPTA die dood is gegaan, had dit ook.