Ik heb een pagine met het volgende:
1 tabel waarin weer een tabel zit en wat tekst wat opgemaakt wordt in css.:
css:
De tabel ziet er zo uit:
Ik heb wel even wat geknipt in de tabel om het overzichtelijk te maken. (alleen tekst eigenlijk)
Er komt geen tekst buiten de td gebeuren. Mijn script komt door html 4.01 transitional validator van w3c en door css validator.
De tekst die in de middenste tabel staat wordt prima getoond. Niets mis mee, maar de <div content-titel komt in IE hardstikke mooi boven in de tabel waar ook de tabel in staat te staan. Echter nu komt het in FireFox staat hij een heel stuk naar rechts en naar beneden. Alsof ze allebei een andere referentie voor absolute gebruiken.
Als ik het zo instel dat het goed is in Firefox. Dan werkt het in IE niet meer, die plaatst de div dan te ver naar links waardoor de tabel voor geen meter klopt.
Moet ik hier een oplossing zoeken in een layer? of staat de div verkeerd? iemand een idee?
1 tabel waarin weer een tabel zit en wat tekst wat opgemaakt wordt in css.:
css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| table.content
{
position: absolute;
top: 40px;
left: 100px;
background-image: url('img/content/content_table.jpg');
}
.content-title
{
position: absolute;
top: 100px;
left: 200px;
color: #000000;
width: 420px;
} |
De tabel ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <table width="650" class="content" cellspacing="0">
<tr>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td></td>
<td rowspan="3"></td>
<td rowspan="3" >
<DIV CLASS="content-title">Contactpagina</DIV>
<TABLE CELLSPACING="0" WIDTH="85%">
tabel met aantal cellen vooropmaak van contact gegevens
</TABLE>
</td>
<td rowspan="4"> </td>
</tr>
<tr>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td ></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
</tr>
</table> |
Ik heb wel even wat geknipt in de tabel om het overzichtelijk te maken. (alleen tekst eigenlijk)
Er komt geen tekst buiten de td gebeuren. Mijn script komt door html 4.01 transitional validator van w3c en door css validator.
De tekst die in de middenste tabel staat wordt prima getoond. Niets mis mee, maar de <div content-titel komt in IE hardstikke mooi boven in de tabel waar ook de tabel in staat te staan. Echter nu komt het in FireFox staat hij een heel stuk naar rechts en naar beneden. Alsof ze allebei een andere referentie voor absolute gebruiken.
Als ik het zo instel dat het goed is in Firefox. Dan werkt het in IE niet meer, die plaatst de div dan te ver naar links waardoor de tabel voor geen meter klopt.
Moet ik hier een oplossing zoeken in een layer? of staat de div verkeerd? iemand een idee?
Can`t live without the mods