Accespoint/Router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 16:52
Best mensen, zit met een probleem.. hoop dat jullie me kunnen helpen

Kheb gister dus een laptop gekocht met ingebouwd draadloos 802.11b kaartje.
Vandaag dus ook even een router/accespoint in 1 gehaald van q-tec om de laptop draadloos te kunnen laten internetten.

De situatie WAS als volgt:

Chello - Modem - Edimax Router - Pc1/Pc2

Nu heb ik geprobeerd om de router te vervangen en deze gewoon te gebruiken maar dan krijg ik het probleem dat ik het MAC Adres van mn netwerkkaart niet in de router kan clonen. Ik vul keurig het mac-adres in en druk op apply maar dan gebeurt er een half uur niets (balkje begint wel te laden). Ik denk affijn ik zet mooi de draadloze accespoint/router als verlengstuk van mn huidige router.

Daarvoor moet ik natuurlijk eerst de dhcp server afzetten en de gateway veranderen in die van mn huidige routerbereik (192.168.2.1). De computers in het huidige netwerk hebben de volgende ip's;

192.168.2.100
192.168.2.101

Ik vul dus in het routerconfiguratiescherm (nieuwe accespoint/routerdus) in dat deze het ip adres 192.168.2.102 moet krijgen zodat de volgorde klopt. De gateway zet ik op 192.168.2.1 en de DNS server zet ik af. Het Mac-adres verander ik naar het adres wat ook in mijn eerste router zit en dan zou alles goed moeten zijn. Ik druk dus weer op apply en weer duurt het oneindig lang en krijg ik dus geen resultaat of een bevestiging. (zeker 45 minuten gewacht).

Omdat ik zowle het mac adres niet in de router kan clonen alswel het ip en de gateway te veranderen denk ikzelf dat het een defect in de router is.

Voor de zekerheid heb ik ook even een andere utp kabel gebruikt en geprobeerd om vanaf meerdere pc's de router te configureren. Ook heb ik beide routers gereset en de stroomkabels eruit gehaald en opnieuw erin gedaan. zonder resultaat dus.

Ik hoop dat het verhaaltje zo duidelijk is.

Zie ik iets over het hoofd, of denken jullie ook dat de nieuwe router defect is ?

(de laptop ziet de router wel! maar krijgt nog geen verbinding wat logisch is aangezien de router nog niet is ingesteld)

• d0s
kickje

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:36
Heb je al aan een firmware update gedacht? of al gedaan?

Het kan ook helpen even te melden welke type apparatuur je gebruikt.

Ik heb zelf sinds vandaag een soort gelijke configuratie (wel andere merken). Ik heb de router die ik nu gebruik als accespoint ingesteld op een IP dat niet in de DHCP lijn zit. Dus bijvoorbeeld voor jou 192.168.2.2

Als ik jou was zou ik dit proberen. Het kan zijn dat de hoofd router de 2e router een IP wil geven maar de 2e deze niet wil aannemen omdat hij een vast adres heeft en hierdoor in conflict raakt.

Alles is terug te redeneren naar 4

• d0s
firmware is geupgrade, heeft niet geholpen

Wat je zeg zou kunnen, maar ik ben bang dat hij weer ''vastloopt''
Ga het dalijk proberen!

• d0s
Het werkt inmiddels

De router/accespoint geen nieuw mac adres gegeven en het ip adres idd in een andere lijn gezet, en niet in dezelfde als de eerste router :)

Daarna kabeltje in de lan1 poort en het werkte meteen!

thnx voor de hulp, slotje!