[games] PopCap framework goes opensource..

Pagina: 1
Acties:

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Ik kwam dit tegen, is misschien een tip voor de wannabe game-programmeurs.. :P

PopCap games (bekend van o.a. Bejeweled) heeft hun "framework" sources vrijgegeven. Dat is een verzameling Visual C++ files met basisfuncties voor het opzetten van een game. Denk aan graphics, keyboardhandling, jpg, mod etc.

je kan het hier downloaden
http://developer.popcap.com/

Die mag je gebruiken om games te maken. Als je iets gemaakt hebt kan je het ook opsturen naar PopCap, die kunnen het dan evt. uitgeven :) Tenminste als zij potentieel in het spel zien. Dat is in het verleden niet zo heel vaak voorgekomen, maar Insaniquarium en Rocket Mania zijn voorbeelden van games gemaakt door mensen buiten PopCap.

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Woei, handig. Ik ben zelf fervent PopCap-verslaafde, wel fijn dat ik nu zelf wat kan doen met hun framework. Ik heb wel enkele leuke ideeën. Nou nog tijd zien te vinden om die ideeën tot uitvoer te brengen. :P

Ik vraag me overigens wel af wat er aan dit framework nou zo boeiend is. Ik ga het eens een keer doorspitten, aangezien er volgens mij wel wat zwakke punten in zitten. Zo laat Insaniquarium regelmatig mijn processor overbelasten, terwijl me dat nergens voor nodig lijkt. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Ik vraag me overigens wel af wat er aan dit framework nou zo boeiend is. Ik ga het eens een keer doorspitten, aangezien er volgens mij wel wat zwakke punten in zitten. Zo laat Insaniquarium regelmatig mijn processor overbelasten, terwijl me dat nergens voor nodig lijkt. :+
In de source van het framework staan wel tips over hoe je het processor gebruik kan optimaliseren.(kan het zo gauw niet vinden maar ik weet dat ik het ergens gelezen heb)

Ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk van het framework, ik heb de eerste 2 demos doorgespit en ben redelijk onder de indruk. Ik heb nog een idee voor een leuk spelletje (geen bejewelled of andere klonen), moet niet al te lastig zijn om te implementeren.

zelf ook al een quirk ontdekt: Als je een niet bestaande image of sound file opgeeft gaat hij ook hangen (is raar want zou afgevangen moeten worden door een test)