Toon posts:

Download snelheid fluctueerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Wireless Robotic router en die werkt altijd prima.
Maar sinds een week gebeurd er iets raar:

Als ik op download.com iets download dan zie ik een speed tussen 100 en 200 kb/s voorbij komen.
Nu wil ik van een ftp server de linux cd downloaden en ik merk dat ik niet boven de 20 kb/s kom.
De laaste week kom ik met tar files downloaden ook niet boven de 20 kb/s.
Nu laat ik een vriend testen en die haald met gemak 100 kb/s, ook bij andere files.
Zelf heb ik een download snelheid die 500 moet halen.

Waar kan dit aan liggen want als ik dus van download.com iets download dan zie ik een speed tussen 100 en 200 kb/s voorbij komen?

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
heb je chello abbo? zie dan:
http://www.chelloo.com/content/view/61/29/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb idd Chello en heb meerdere ftp servers geprobeerd die ook niet boven de 20 kb/s komen.
Ook via http haal ik het niet om erboven te komen.
Strange want mijn buurman heeft net ook getest en die haalt voor dezelfde server wel 80 -120 kb/s.
En via speedtest.nl kom ik op 484 kb/s

Toch Chello en ftp probleem?

Verwijderd

Zoek het probleem bij jezelf. Mijn buurman haalt ook zijn geld sneller binnen dan mij, terwijl hij niet bij een ftp server werkt :P

Alle gekheid op een stokje ^^ :)

Ftp servers hebben vaak een capped speed of er zijn gewoon op dat moment teveel downloaders bezig. Niks om je zorgen over te maken toch, je moet gewoon nooit vergeten dat je snelheid ook afhankelijk is van de uploader. Maar dit lijkt me niet meer dan logisch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je helemaal.

Maar wat ik de buurman vroeg is om met zijn adsl provider 6 ftp servers te testen.
Hij haalt makkelijk overal boven de 60 kb/s en ik kom op geen een boven de 20.

Dus lijkt me dat er of iets bij mij fout zit op mijn router maar raar is wel dat ik dus van download.com wel hoge speed haal of bij Chello werkt ineens ftp niet meer goed.

Verwijderd

Heb je je harde schijf al gedefragmenteerd?
En wat is het verschil in hardware tussen jou en je buurman?

Een downloadtest pakt een klein pakketje vor het testen. Deze kan gemakkelijk overal op je HD gedumpt worden. Bij een bestand van x Gb moet je PC zoeken voor ruimte en ook dat kost tijd.

Bij mij zat er ook aanzienlijk verschil tussen een volle HD en een lege gedefragmenteerde HD.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT + titel edit
(overigens al eens naar je Wireless LAN gekeken of die wel optimaal is ?)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

zijn deze problemen er ook wanneer je de pc rechtstreeks op het modem aansluit? op die manier zou je iig al kunnen controlleren of het probleem in de draadloze opstelling zit of niet ;)

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
wat ik al eerder aangaf..ligt aan chello die ftp vekeer capt
dit probleem heb ik namelijk ook, oplossing is eventueel eigen ftp server op te zetten en te gaan fxp'en (zie link)
Pagina: 1