[MCE2005] Remote maakt niet wakker

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi,

Ik heb sinds kort een MCE Remote maar deze maakt mijn pc niet meer wakker bij hibernate of standby, ook op m`n eigen pc wordt de pc niet wakker met de mce remote

Slaapstand inschakelen gaat perfect, is er iemand waarbij het slapen en wakker maken wel helemaal werkt en zo ja, what did you do ?

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Jij sluit toch ook alle deuren voor je gaat slapen . . . ??

Met andere woorden: Ik denk dat je pc alle externe poorten dichtgooit op dat moment.
Misschien kan je in het Bios of Register is veranderen?
Ik weet het verder niet, maar het lijkt me dat het daar mee te maken heeft.

Groeten :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

je moet ervoor zorgen dat de usb-poort waarop de remote is aangesloten op 5 V blijft staan. Bij ASUS bijvoorbeeld regel je dit door jumpers. Kijk ook naar bios.

Kijk als het daarna nog niet naar behoren werkt eens naar de volgende thread:

http://www.thegreenbutton...ssageID=49101&TopicPage=1

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]
"USBBIOSHACKS"=dword:00000000
"USBBIOSx"=dword:00000000

dit even in een .reg bestandje zetten en uitvoeren

• raymonvdm
Helaas heeft mijn MSI bordje geen jumpers hiervoor (tenminsten er staat niks in de handleiding) maar ik ga dit natuurlijk zeker wel proberen als ik maandag weer thuis ben. En als die msi echt niet lukt ga ik het gewoon proberen met m`n Asus bordje van m`n eigen pc.

Maar wel fijn om te horen dat het toch kan :-)

• raymonvdm
Jippie het werkt :P

1 vraag wat doet het reg bestandje eigenlijk ? zet het altijd power op de usb bus of hoe zit dat ?

Als ik op de remote op pc power drukt gaat media center in standby (de pc dus ook en dat is dacht ik de bedoeling) en alstie "uit" is dan gaat ie daarna weer aan met het pc standby knopje van de remote

Dit werkt overigens alleen als ik naar "standby" ga ga ik naar "hibernate" dan werkt het niet, nu weet ik niet of dit een geval is van "works as designed" of mis ik toch nog iets ?

[ Voor 24% gewijzigd door raymonvdm op 14-03-2005 00:11 ]

Pagina: 1