Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben met een programma bezig waar onderandere een klantbeheer in zit.
Elke klant word aangemaakt vanuit het object klantenbeer en word in een list gezet dmv de volgende code:
Nu zou ik later klanten weer willen ophalen, er op zoeken of allemaal weer geven. Dit moet via de pointers in de lijst klantenlijst dmv een iterator (correct me if i'm wrong)
ik heb al het volgede stukje code:
Maar hoe kom ik via die pointer dan terug bij mijn object inclusief eigenschappen en functies?
Ik ben met een programma bezig waar onderandere een klantbeheer in zit.
Elke klant word aangemaakt vanuit het object klantenbeer en word in een list gezet dmv de volgende code:
code:
1
2
3
| list<Klant> klantenlijst; //declaratie van de lijst Klant obj_klant; //nieuwe klant met de naam obj_klant klantenlijst.push_back(obj_klant); // voeg pointer naar object toe aan de lijst (hier gaat het denk ik fout) |
Nu zou ik later klanten weer willen ophalen, er op zoeken of allemaal weer geven. Dit moet via de pointers in de lijst klantenlijst dmv een iterator (correct me if i'm wrong)
ik heb al het volgede stukje code:
code:
1
2
3
4
5
| list<Klant>::iterator theIterator;
for( theIterator = klantenlijst.begin(); theIterator != klantenlijst.end(); theIterator++ ) {
//cout << *theIterator;
cout << *; //geeft sterretjes om te kijken of hij de lijst goed doorloopt
} |
Maar hoe kom ik via die pointer dan terug bij mijn object inclusief eigenschappen en functies?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 01:25 ]