Toon posts:

algemene windows XP Ghost image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

na intensief speurwerk ben ik helaas niet tot een oplossing gekomen. Het volgende is het geval:

Er moeten zo'n 300 á 400 systemen geïnstalleerd worden en het zijn allemaal verschillende systemen. Dus het imagen van 1 systeem heeft geen zin. Nu bedacht ik dat het misschien mogelijk was om een universele image van xp te maken waar alles op ingesteld is en dat er alleen de drivers nog geïnstalleerd dienen te worden
dit scheelt namelijk aanzienlijk in de tijd.

Weten jullie of dit mogelijk is en hoe of heb je een ander voorstel hoe ik dit het beste en het snelste op kan lossen???

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
De hele reden dat je telkens de installatie moet doorlopen is omdat ieder systeem uniek en dat je windows installatie daarop aangepast is.
Daarom zul je geen echte image's kunnen gebruiken

Zoek eens op "unattended install"

[ Voor 16% gewijzigd door OnTracK op 10-03-2005 22:38 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Je kan de harwarespecifieke informatie verwijderen met de sysprep tool. Werkt redelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:40:
Je kan de harwarespecifieke informatie verwijderen met de sysprep tool. Werkt redelijk.
Dat is inderdaad een prima oplossing. Neem wel even alle IDE drivers mee in je uiteindelijke image... Bij onbekende IDE drivers heb ik regelmatig blauwe schermen opgelopen.....

Succes

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik ben het vrijwel met OnTrack eens, zoek eens op unattended install.

er is zelfs een heel topic hier over, dus info genoeg lijkt me. Ook is er een website die alles vertaald heeft van de engelse site, dus nu in het nederlands.
Met dat kan je dus een complete windows cd maken, met voorgeinstalleerde nero, drivers, handige progs. erg handig...

Het kost even wat tijd om het te snappen/zo'n cd te maken, maar als ie eenmaal klaar is dan heb je er echt veel profijt van.

Twitch: Phyloni1

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Duinkonijn

Huh?

zou ook eens kijken naar RIS op 2k* server

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1