Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:09
Beste mede twiekers (8>

Ik was vandaag in amstedam (ergens) en was grandioos aan het verdwalen.
Er hingen geen informatiebordjes, zat midden in een woonwijk, en de enige oriëntatie die ik kon maken waren de namen vande straten...... Verrek: handig als ik een stratenboek had voor op mijn smartphone! Zou handig zijn!

Ik ben opzoek naar een stratenboek voor mijn smartphone (motorola mpx220)
Ik zoek dus GEEN navigatie-kit met GPS.
Maar een programma waarmee ik ongeveer kan bepalen waar ik zit en waar ik ook eventueel routeplanning mee kan plegen. Dus huisnummers en postcode in kan rammen....

MS Pocket Street heb ik al gevonden maar die heeft alleen kaarten van grote steden onafhankelijk.. en dat terwijl ik juist altijd, het liefst, heel nederland in mn broekzak zou willen hebben :P

Is dit mogelijk, zo ja welk programma?
Via google viel weinig te bespeuren wat écht fatsoenlijk Nederlandse kaarten had..

Verwijderd

Misschien TomTom en dan gewoon toon kaart ipv toon route? Ik heb geen ervaring met TomTom, maar het lijkt me dat dit mogelijk is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:31:
Misschien TomTom en dan gewoon toon kaart ipv toon route? Ik heb geen ervaring met TomTom, maar het lijkt me dat dit mogelijk is :)
Ik zoek dus GEEN navigatie-kit met GPS.
TomTom kan pas een kaart laten zien als je locatie bekend is.

Je kan natuurlijk met je smartphone naar www.routenet.nl surfen en verschillende providers bieden op hun Orange World / T-Mobile t-zones / Vodafone Live / KPN imode ook routebeschrijvingen aan van bijvoorbeeld de ANWB.

Verwijderd

Ik denk dat hij een offline applicatie zoekt :)

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 00:34
http://www.mapopolis.com/MapopolisPPC4.exe

Mapopolis. Gratis programma. Op Mapopolis.com staan maps voor over heel de wereld. Werkt perfect! De Maps zijn trials (9 dagen bruikbaar).. maar doormiddel van een crack (even zelf zoeken) zijn ze onbeperkt bruikbaar! Veel succes.

Android fanboy

Verwijderd

Vet, ik ga het even op mijn MPX200 uittesten :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 22:46 ]

• Gehaktbal
Het liefst bekijk ik het offline, ik heb geen GPRS data-bundel, en wil dat eigenlijk het liefst zo houden.. voordat ik zoveel ga gebruiken dak net zo goed een GPS ontvanger kan kopen. (wat geen gek idee is, maar ik gewoon onhandig vind...)

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 10:16
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:35:
[...]

[...]

.
hoef niet, als je de optie "Plan van A naar B" kiest krijg je ook een kaart te zien. Zonder gps signaal.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:35:
onzin, je kan gewoon kaarten bekijken en routes plannen zonder een GPS hoor ;)

Verwijderd

Wow, dat mapopolis werkt echt mooi!

Je ziet zeg maar de kaart + in het paars de route die je af moet leggen, en de beschrijving eronder. Druk je pijltje omhoog, zie je cursor de route volgen, naar de volgende bocht. staat daaronder ook nog eens duidelijk welke kant je op moet enzo :)

Het is alleen jammer dat ik een brommer heb en de 80km/h wegen niet op mag :(

• Gehaktbal
Is er iemand die dit voor mij can confirmeren? :)
Dat zou namelijk een mooie oplossing zijn, ik vind dat Mapopolis maar houtje-touwtje, (oftewel: bagger :P ) Kaarten zijn gewoon, lelijk en onduidelijk.. helaas :(

Toch maar eens kijken naar TomTom dan! Die zal toch wel tekoop zijn zonder GPS?

Verwijderd

Mapopolis is misschien wat lastig, maar je kan wel net echte navigatie erop afspelen :) Dus zeg maar stap voor stap, zo van: hier naar links, hier naar rechts enz. enz.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Route66 Mobile kan je ook naar kijken :)

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Misschien moet je gewoon kijken naar TomTom.
Heb het zelf ook op mn Dell Axim X5 zonder GPS.
Ik doe altijd gewoon toon kaart, van A naar B en op het 3e tabblad staat Type en dan gewoon Wandelroute doen.
Je kan er 9 van de 10 keer met je brommer er rijden, en hij stuurt je niet de A9 op :*)
Aankomsttijd klopt totaal niet, maar daar moet je gewoon niet naar kijken.
Veel Succes _/-\o_

edit:
ik weet t, t is een pda, maar t zou toch ook op een smartfoon kunnen toch?

[ Voor 11% gewijzigd door DJKroon op 11-03-2005 00:02 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• sdomburg
DJKroon schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:00:
Misschien moet je gewoon kijken naar TomTom.
Heb het zelf ook op mn Dell Axim X5 zonder GPS.
Ik doe altijd gewoon toon kaart, van A naar B en op het 3e tabblad staat Type en dan gewoon Wandelroute doen.
Je kan er 9 van de 10 keer met je brommer er rijden, en hij stuurt je niet de A9 op :*)
Aankomsttijd klopt totaal niet, maar daar moet je gewoon niet naar kijken.
Veel Succes _/-\o_
Een Dell Axim X5 is een PDA, de TS wil het op zijn telefoon. TomTom Navigator != TomTom Mobile ;)

edit:
Precies

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 11-03-2005 00:03 ]

• Gehaktbal
Ligt het aan mij of is Route 66 alleen voor Symbian te krijgen???
Ik kan hem niet vinden voor een windows smartphone, en dat is nou juist wat ik wil :)

• sdomburg
Gehaktbal schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:09:
Ligt het aan mij of is Route 66 alleen voor Symbian te krijgen???
Ik kan hem niet vinden voor een windows smartphone, en dat is nou juist wat ik wil :)
Nee, alleen voor series 60.

• Gehaktbal
debiel zeg :(
Mjah, nix aan te doen.

Als ik TomTom wil kopen krijg ik er gelijk een GPS receiver bij, bij pricewatch kan ik em iig niet vinden zonder GPS receiver en alleen de software + benelux (ik moet nog een 256mb mini-sd kaartje kopen ja :P )

Verwijderd

Haha, als ik van hier naar school wilt, stuurt dat krengt me door een fietstunnel :') (Mapopolis :P )

Verwijderd

Maite schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:12:
hoef niet, als je de optie "Plan van A naar B" kiest krijg je ook een kaart te zien. Zonder gps signaal.
Aha, dus dan moet je zelf het vertrekpunt ook invoeren. Goed, GPS blijft toch makkelijker. :)

Overigens is TomTom Mobile niet legaal verkrijgbaar zonder GPS ontvangen, de pakketten die verkocht worden zijn compleet met zo'n ding. De software wordt niet los verkocht.

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Owja, M'n broertje heeft een MPX200 en heeft er gewoon Tom Tom op staan en t werk :P
Al is die Tom Tom voor een Smartphone, ik zat er niet echt naast met mn Tom Tom voor mn Axim X5 Pda :D

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Pagina: 1