Toon posts:

[Skype] Bellen met bepaald persoon lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Skype Beta 1.2.0.21, maar welke versie van Skype ik ook probeer, met een bepaald persoon kan ik geen verbinding tot stand brengen. Hij maakt gebruik van een Routertje met NAT en ik maak gebruik van een router met NAT. Heeft dit er iets mee te maken?

Als ik hem 'bel', dan gaat hij wel over... ik hoor hem wel, maar hij hoort mij niet. Na zo'n beetje 10 seconden wordt de verbinding automatisch verbroken. Vaag toch? Met andere mensen kunnen we beide wel normaal bellen. Wat zou er mis gaan?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een keer uitloggen en inloggen aan beide kanten? (skype afsluiten)

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 10-03-2005 23:02 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Staat je microfoon niet uit?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, microfoon staat gewoon (aan beide kanten) aan. Ik kan wel met andere mensen 'skypen'. Ook opnieuw opstarten aan beide kanten mag niet baten.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Je zou eens kunnen proberen NAT translatie in je router te gebruiken voor de poort die Skype bij je heeft gekozen bij installatie. Deze kun je in Options vinden, bij netwerk/proxy instellingen. Forward deze poort naar de PC waar je skype op hebt draaien en je lost wat van dit soort problemen op. Skype gebruikt normaal een super-node strategie bij twee NAT deelnemers, maar als die er even niet is zijn er volgens diverse bronnen dit soort klachten. Lees ook de support forums van Skype eens door, daar staat een hoop in en is een beter plek om snel wat info te halen. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je dit probleem ook met de stable versie?

* LifeTecH gaat maar slapen :Z

[ Voor 28% gewijzigd door LifeTecH op 10-03-2005 23:19 ]

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 16:07
dat heeft er niet veel mee temaken dat ie na 10 seconden word afgesloten.
ik gebruik het programma zelf en weet dat dus ook ;)
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:07:
Ik gebruik Skype Beta 1.2.0.21, maar welke versie van Skype ik ook probeer, met een bepaald persoon kan ik geen verbinding tot stand brengen. Hij maakt gebruik van een Routertje met NAT en ik maak gebruik van een router met NAT. Heeft dit er iets mee te maken?

Als ik hem 'bel', dan gaat hij wel over... ik hoor hem wel, maar hij hoort mij niet. Na zo'n beetje 10 seconden wordt de verbinding automatisch verbroken. Vaag toch? Met andere mensen kunnen we beide wel normaal bellen. Wat zou er mis gaan?
Het kan zijn dat zijn router/nat een poort blokt voor inkomende stream. de meeste routers zetten automatisch poorten open in de nat voor programma's (dat heet: Universal Plug And Play: UPnP) Als zijn router te oud is en dat niet ondersteunt word deze poort dus niet op de router open gezet (doorgelinkt) naar zijn pc en zal er dus geen geluid door komen.

Het kan dus ook zijn dat omdat jouw skype geen goede verbinding krijgt binnen zijn reactie periode dat ie daarom automatisch de connectie afsluit.

Een oplossing is handmatig poorten open te zetten meestal kan het ook een reeks van poorten open gezet worden Skype gebruikt Port 1024-65535 (UDP is het protocol).
edit: of idd de poort die in instellingen staat zou ook genoeg moeten zijn (ik had deze poorten reeks via google gevonden ;)

Ik hoop dat ik jullie zo geholpen heb.

[ Voor 7% gewijzigd door NoFearWizz op 10-03-2005 23:22 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

NoFearWizz schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:20:
Een oplossing is handmatig poorten open te zetten meestal kan het ook een reeks van poorten open gezet worden Skype gebruikt Port 1024-65535 (UDP is het protocol).
Ik hoop dat ik jullie zo geholpen heb.
Nee, wat je hier noemt zijn de uitgaande poorten. Als er geen firewall in het spel is die uitgaand verkeer tegengaat (wat bij NAT niet het geval is) dan heeft dit er helemaal niks mee te maken.

Het gaat juist om inkomend verkeer wat bij NAT (achter een router) altijd voor problemen zorgt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1