Toon posts:

Problemen met Counterstrike

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn pc opnieuw geinstalleerd heb, heb ik tijdens het spelen van het spel Counterstrike een trillerige dikke horizontale streep onder, en af en toe ook boven in mijn beeld lopen. Hoe dit kan, weet ik niet. Voordat ik mijn computer opnieuw had geïnstalleerd was er niets aan de hand. Met andere spellen heb ik geen last van een trillerige streep in mijn beeld voor zover ik weet. Misschien kan iemand mij helpen het probleem op te lossen?

Het spelen van het spel Counterstrike doe ik op 100 fps. kleurenkwaliteit 32 bit, OpenGL en op de resolutie 1024x768. Dit zijn dezelfde instellingen als voor de herinstallatie.

Apparatuur:

ABIT NF7 moederbord nforce2, amd-athlon 2400+(draait op 2.0 Ghz), Sweex 5.1 geluidskaart, NVIDIA G-force FX-5200 128mb videokaart( computers vernieuwingsfrequentie is 100hz, vert. synchronisatie is uit, en de image settings staan op Performance), 60GB hard disk, een Belinea 17 inch 103085 beeldscherm.

Software: Direct x9.0c, MCafee virusscanner Nieuwste updates ABIT moederbord gedownload, en ook de 66.93 versie van de videokaart Fx5200 gedownload.

Bestandssysteem is NTFS. Windowsversie: XP prof. edition

Bij apparaatbeheer is de standaardspelpoort met een geel uitroepteken aangegeven. Hij geeft aan dat hij geen beschikbare bronnen kan vinden (fout12)( Invoer-/uitvoerbereik 0201 - 0201 is niet beschikbaar). maar voor deze spelpoort kan ik geen andere bronnen aanmaken omdat ik bij eigenschappen de automatische instellingen niet met de hand kan bedienen.

Nogmaals had ik voor de herinstallatie nooit een probleem met wazige banden strepen door mijn counterstrike spel heen. Ik zou niet weten waar deze trillerige streep aan kan liggen.

Ik stel uw hulp zeer op prijs om het probleem met deze trillerige strepen tijdens het spel op te lossen. In het hoofdmenu van het spel is niets aan de hand.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Rob

Verwijderd

Hoi,
Je moet vsync aanzetten, en mayb je Hz locken in je Nivdia drivers.
ps fx5200 zal je niet altijd 100fps halen en zkr niet in 32bit.
probeer 16bit, hierdoor zal je ook meer zien bij een smoke granaat.
suc6

//edit
image settings staan op Performance.
zet deze is op qual :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 22:02 ]

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:45
Lock je refreshrate met bv. ReForce (Pas op!! stel niet te hoge Hz in, anders krijg je geen beeld meer)

Je spelpoort (oftewel gameport) is voor een joystick e.d. dus dat zal het probleem niet zijn.

Het zou best eens kunnen dat de 100Hz die je in Windows hebt ingesteld vrolijk genegeerd wordt en in CS nog maar 60Hz is. Aangezien de FPS in CS dan hoger ligt dan de refreshrate vd monitor krijg je 'tearing' - je ziet even 2 beelden in 1x.

Je kan het het simpelst checken door nu even VSync aan te zetten, kijken of het weg gaat, maar gebruik daarna ReForce! 60Hz is niet bepaald leuk voor je ogen als je langdurig speelt.

offtopic:
dit toevallig ook bij Dynabyte Utrecht gevraagd ;)? Was dan nl. niet helemaal duidelijk dat u dit bedoelde, dit is bekend en vrij makkelijk te verhelpen. ligt ook niet aan de drivers enzo. Is Windows XP bug :S

[ Voor 13% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-03-2005 09:54 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Kan je scherm de 100Hz wel aan? vsync wordt meestal afgezet voor valse fps verhoging. (wat voor een nut heeft 200fps als je scherm maar 75Hz / 75fps kan tonen) Ik zou het gewoon aanlaten, dan worden de frames tegelijkertijd getekend wanneer het scherm beeld maakt. Zodat je op het scherm dingen ziet die effectief op dat moment aan het gebeuren is. Met vsync of kan het in de tijd verschoven zijn, zodat je ziet dat je op een ventje schiet, maar dat vent wordt in het spel niet geraakt...

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 11-03-2005 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik vsync aan heb gezet, speelt het spel echt helemaal goed weer, zonder strepen.

Heel erg bedankt allemaal voor het helpen van een goede oplossing, dit waardeer ik zeer.

groetjes en nogmaals heel erg bedankt,

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik nu heb:

Ik speel het Spel Counterstrike nog steeds.

MIjn spel speelt met 100 frames per seconde. Plotseling gaat hij over op 30 fps voor een tiental seconden en ga ik gewoon dood. Na die 10 seconden speel ik in dezelfde drukte (bijv. poolday) en is mijn fps gewoon weer 100. Dit geldt voor elke map die ik speel. IK heb dus last van gigantische framedrops.

Mijn computerspecificaties zijn boven in het begin v/d post te zien.

vsync = on
kwaliteit in game = 16bit
image settings = performance

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Btw, er is een andere topic van CS:source, maar daar wordt mijn probleem niet verholpen volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 10:37 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dit doet mijn hard denken aan de laptop-lagstoten in CS, door een of andere probleem met elcheapo/onboard-geluidskaarten kan het gebeuren dat je lagstoten krijgt als je in combat gaat. Een Sweex voorspelt niet veel goeds.

[ Voor 65% gewijzigd door rapture op 13-03-2005 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor de reinstall van mijn computer had ik geen enkel probleem ---> geen framedrops.

Er moet dus misschien iets fout zitten in de settings?
Pagina: 1