iLife '04 installeren van cd in dvd drive

Pagina: 1
Acties:

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Bij mij iBook kreeg ik vorig jaar een cd versie en een dvd versie van iLife '04. Die dvd ben ik helaas kwijtgeraakt, de cd-rom heb ik nog wel. Als ik die in m'n iBook stop, krijg ik een melding dat die niet kan worden geïnstalleerd vanaf een dvd-drive. Toch staat het enige programma wat ik nodig heb, iPhoto 4 op die cd-rom. Is er een mogelijkheid om toch iPhoto van die cd te halen? Ik baal er namelijk van dat ik het wel gewoon heb, maar niet kan installeren. Dat je in een cd-rom drive niet van een dvd kan installeren is logisch :+ maar andersom moet toch eigenlijk gewoon kunnen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Uh jah, dat kan wel.

Zoek op de CD (evt. met de terminal en ls -la) naar de iPhoto.pkg en kopieer die naar je HD. Gebruik vv een applicatie om de pkg te inspecteren (zie macupdate.com, naam is me even ontschoten) en je kan de iPhoto.app eruit rippen.

Je kan trouwens ook iemand vragen iPhoto.app ff te .sitten en op te sturen :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 17:11
Ja dat kan. Dan moet je rechtermuisknop doen op het pkg bestand en dan Bron weergeven..of wat daar op lijkt (ik heb de engelsche versie..) Dan krijg je het mapje met alle losse pkg bestanden te zien en kan je gewoon het iPhoto bestand opstarten :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

chem schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:57:
Je kan trouwens ook iemand vragen iPhoto.app ff te .sitten en op te sturen :)
Uhm, na TR's even een toevoeging :)

Het is dus niet de bedoeling warez uit te wisselen etc; maar wat ik bedoelde is dat de installatie niet meer is dan de iPhoto.app te kopieeren - lukt het met de installer niet, dan kun je als je een *legale* cd/dvd hebt natuurlijk ook iemand anders vragen om je te helpen...

:)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.